Structuurverf verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wij hebben in ons huis zo'n 15 jaar geleden structuurverf aangebracht.
Deze zijn toen gestuukt en daarna met de roller voorzien van structuurverf.
Maar willen nu toch eigenlijk weer gladde muren.

Ik lees op internet dat het met een straatsteen goed werkt en dan eventueel nog schuren of eraf steken.
Of stomen en los steken.

Heeft iemand ervaring of tips voor het verwijderen van de structuurverf? O-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 12:30
Ik heb alleen ervaring met het schuren van mn armen langs structuurverf....

OT, ik denk dat je met de door jou genoemde oplossingen een heel eind komt, maar glad wordt t er niet van. Ik ben bang dat je snel aankomt bij opnieuw stuccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lreulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 15:15
Inderdaad, met schuren, stomen of steken krijg je de muur nooit glad. Je kunt 'muurglad' gebruiken, maar ik zou dit alleen adviseren voor een klein stukje muur. Voor de gehele woning, wordt t opnieuw stuccen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik dit filmpje zie, zou je het wellicht met een excenterschuurmachine eraf kunnen krijgen. Je kunt ook een grotere wandschuurmachine huren of kopen. Dan gaan grote oppervlakken wat vlotter. Volgens mij is het aansluiten op een bouwstofzuiger hierbij wel een noodzaak.

Let wel: in het filmpje is het spuitwerk dat je vaak op plafonds ziet. Of dit met structuurverf hetzelfde werkt durf ik niet te zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Liliuokalani op 14-08-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Zoals al genoemd... schuren is de beste oplossing. Vooraf stomen en de grofste korrels afsteken kan helpen, dan gaat het schuren daarna ook meestal mooier en sneller.

Ff googlen of duckduckgo-en... staan tal van tips en videos over het verwijderen van structuurverf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:42

bert pit

asdasd

Latex is enorm slijtvast en dus slecht te schuren. Het wordt heet op je schuurlinnen en het "loopt dicht". Het hangt af van de ondergrond en hechting, of je het er af kunt stomen. Als dat likt, lijkt me dat de beste manier. Maar over het algemeen hecht Latex ook nog eens erg goed.

Ik heb twee tips: ga niet zitten rommelen met een slecht gereedschap, huur goed spul, dat scheelt veel werk

Kijk even op klusidee.nl of post je vraag daar, daar zitten veel ervaren helpers uit het schildersvak met goede ideeën.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Pagina: 1