Houten schuur - Mogelijkheden buitenstopcontact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:54
Beste Tweakers,

Ik heb recent een schuur in mijn tuin gebouwd.
Nu ben ik bezig met het electriciteitsplan en ik wil 1 stopcontact en schemerschakelaar een de buitkant monteren.
Nu vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kan doen qua montage.

Stroom komt binnen in de schuur uit en ik zal dus op 2 plaatsen naar buiten moeten, 1x voor de schemerschakelaar en 1x voor het stopcontact.

Als ik dan een gat boor voor de kabel doorvoer, hoe kan ik dit netjes afmonteren? Kit je om het gat waar de kabel doorheen gaat of bestaan en speciale doppen voor?

Bedankt

W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Je kan het stopcontact over het gat plaatsen zodat er langs buiten geen kabel te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:49
Zo heb ik het ook gedaan, niks afkorten of speciale doppen. Stopcontact plaatsen. Gat boren, kabel doorvoeren en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 22:45
jorgenv schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:04:
Je kan het stopcontact over het gat plaatsen zodat er langs buiten geen kabel te zien is.
Ik zie zelden of nooit (nooit eigenlijk) spatwaterdichte stopcontacten met achterinvoer die ook vocht afsluit.
Gaatje boren is niet zo'n thema om de kabel erin te krijgen, maar hoe maak je het vocht dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:34
Gewoon een waterdicht inbouw wandcontactdoos plaatsen:
https://www.elektroshop.n...-voudig-zwart-inbouw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:18
Beetje kit maak je hem weer waterdicht, kabel aan achterkant erin lijkt het beste.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ramon 73 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

Ik zie zelden of nooit (nooit eigenlijk) spatwaterdichte stopcontacten met achterinvoer die ook vocht afsluit.
Gaatje boren is niet zo'n thema om de kabel erin te krijgen, maar hoe maak je het vocht dicht?
https://www.solyd.be/nl/n...ppel-zwart-761-83101.html

Weet niet zeker of het deze is, maar de grijze versie van niko heeft rondom (ook achteraan) een rubberen afsluiting waar je de kabel door kan duwen. Als het echt vol in de regen hangt kan je ook nog met kit rondom de achterkant het verder dichtmaken.
Pagina: 1