[ASUS RT-AC87U] Router is gebricked

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:40
Hi Tweakers,

Sinds 01:00 vandaag is mijn ASUS RT-AC87U geen internet meer aan het geven en knippert de power heletijd. Ik heb het opgezocht en het betekent dat mijn firmware/router is gebricked. Helaas heb ik geprobeerd om de guide van ASUS te volgen alleen komt mijn router niet in rescue mode. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd maar kom niet in een oplossing. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

https://www.asus.com/support/FAQ/1030642/

Beste antwoord (via Tinxian op 15-08-2020 12:38)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tinxian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:22:
... komt mijn router niet in rescue mode...
Dan is hij toch gewoon stuk? Kan gebeuren met een apparaat van 6 jaar oud

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tinxian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:22:
... komt mijn router niet in rescue mode...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Heb de router zelf 4 jaartjes, misschien maar is even kijken voor een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05

4POX

Everybody is wired

Router?

Ik schroef die dingen altijd open. Kijk rond of er een condensator een beetje raar lijkt en vervang die. Ook meet ik of de voeding een hoge voeding heeft. (hoger dan 9 volt. Veel routers accepteren alles tussen 9 en 15 volt. De circuit op de pcb maakt het klaar voor de andere componenten)

Misschien is er wel een jtag port waarmee je door een USB naar serial weer de router kunt unbricken als de software corrupt is in de rom. Of met tftp aan de gang. Leuke tweaker dingen voor een regenachtige zondag.

https://openwrt.org/toh/asus/rt-ac87u

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
Het wordt toch een nieuwe. Sinds ik helaas geen echte Tweaker ben voor de technische dingen. Bedankt iedereen voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
Tinxian schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:39:
Het wordt toch een nieuwe. Sinds ik helaas geen echte Tweaker ben voor de technische dingen. Bedankt iedereen voor jullie hulp.
kijk eens naar je voeding... grote kans is het een 12volt voeding, zoja, kijk eens in huis of je niet ergens een andere 12v voeding hebt liggen en of ie daar wel mee start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
ijske schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

kijk eens naar je voeding... grote kans is het een 12volt voeding, zoja, kijk eens in huis of je niet ergens een andere 12v voeding hebt liggen en of ie daar wel mee start
Helaas, 19 volt voeding. Hij krijgt wel het stroom binnen omdat hij de WAN en LAN connectie ziet. De power blijft alleen maar knipperen en komt helaas ook niet in rescue mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je nog ergens een andere voeding hebt zou ik het toch even proberen zelfs als het een 12V voeding is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
Ben(V) schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:52:
Als je nog ergens een andere voeding hebt zou ik het toch even proberen zelfs als het een 12V voeding is.
Helaas geen voeding gevonden. Had de router vandaag nog open geschroefd op de onderkant was er bij een stukje wel bruinachtig. Leek wel dat het doorgebrand was.
Pagina: 1