Toon posts:

Spoed: PCTel HSP 56K vage modem foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op m'n werk net een PCTel (igg met een hsp 56k micromodem chip van pctel) geinstalleerd in een IBM Aptiva (p120, ja ik weet het |:( hsp modem in een p1). Maar goed. Het werkt toch best goed alleen soms bij het inbellen (meestal altijd de eerste (2) keer geeft hij de foutmelding dat m'n driver niet met mijn hardware werkt. Iemand het zelfde probleem? Of iemand die met het zelfde modem in windows 95B werkt en nergens last van heeft, stuur dan ff een link met een goeie driver. (gebruik nu de nieuwste driver van PCTel zelf.)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

PCTel modem |:(

Ik dacht dat die modems alleen op een MMX processor liepen...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat die modems alleen op een MMX processor liepen...
Nee dat zijn die HSF modems van Conexant, die hebbe mmx procs nodig. Heb ik ook in die p1 120 gehad :). Da was het enigste waar ik uit kon kieze: PCTel HSP of Connexant HSF. Tja en als die HSF dan niet werkt....

Verwijderd

Ik begrijp de spoed eis niet zo. wil niet moeilijk doen maar uit je verhaal blijkt dat je er allanger mee te maken hebt.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Het volgende staat op de PCTEL Webiste:
Intel Pentium Based computer

In order to run a PCTEL HSP based 56K modem we recommend that you have a Pentium class 166MHz with 256K cache and 16MB RAM. For systems running a Cyrix processor we recommend a 200MHz CPU or higher.
Dus niet zo gek dat ie begint te mekkeren dat je hardware niet gesupport word. Je hebt niet genoeg processor power om de DSP te assisteren.

Voor een 28k8 of 36k6 heb je minimaal P75 nodig.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 09 augustus 2001 10:11 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb hier op m'n werk net een PCTel (igg met een hsp 56k micromodem chip van pctel) geinstalleerd in een IBM Aptiva (p120, ja ik weet het |:( hsp modem in een p1). Maar goed. Het werkt toch best goed alleen soms bij het inbellen (meestal altijd de eerste (2) keer geeft hij de foutmelding dat m'n driver niet met mijn hardware werkt. Iemand het zelfde probleem? Of iemand die met het zelfde modem in windows 95B werkt en nergens last van heeft, stuur dan ff een link met een goeie driver. (gebruik nu de nieuwste driver van PCTel zelf.)
PCTEL is een van de weinigge die werkt op oude systeemen zonder MMX.
Gewoon de drivers van de cd gebruiken, blijf je dat probleem toch houden dan adviseer ik (meestal) Windows restoren (Ibm heeft van die leuke restore cd's :P)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ooit een PCtel modem in een Cyrix 120 willen zetten, dat wilde niet werken. Cyrix en PCtel ging niet samen. (andere proc in hetzelfde systeem en het werkte WEL)
Dussuh, is dat een Intel 120?

de betaler vervuilt

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ja sorry hoor, maar koop gewoon een Hardware modem , je kan problemen ook opzoeken natuurlijk :?

Verwijderd

Topicstarter
Het ging dus over een modem op m'n werk voor een of andere secretaresse thuis. Dus nix kope :( . Maar goed, ik heb ff een bios update van de IBM site geplukt en het werkt perfect (ok wel traag maar goed). Ik maak gewoon 44k verbindingen en ken gewoon internette (gegevens komen sneller binne dan ie5 ze kan ontcijferen *D ). Het was btw een intel p120. Topic Close
Pagina: 1