Ik heb hier op m'n werk net een PCTel (igg met een hsp 56k micromodem chip van pctel) geinstalleerd in een IBM Aptiva (p120, ja ik weet het
hsp modem in een p1). Maar goed. Het werkt toch best goed alleen soms bij het inbellen (meestal altijd de eerste (2) keer geeft hij de foutmelding dat m'n driver niet met mijn hardware werkt. Iemand het zelfde probleem? Of iemand die met het zelfde modem in windows 95B werkt en nergens last van heeft, stuur dan ff een link met een goeie driver. (gebruik nu de nieuwste driver van PCTel zelf.)
PCTel modem 
Ik dacht dat die modems alleen op een MMX processor liepen...
Ik dacht dat die modems alleen op een MMX processor liepen...
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Nee dat zijn die HSF modems van Conexant, die hebbe mmx procs nodig. Heb ik ook in die p1 120 gehadIk dacht dat die modems alleen op een MMX processor liepen...
Verwijderd
Ik begrijp de spoed eis niet zo. wil niet moeilijk doen maar uit je verhaal blijkt dat je er allanger mee te maken hebt.
Het volgende staat op de PCTEL Webiste:
Voor een 28k8 of 36k6 heb je minimaal P75 nodig.
Dus niet zo gek dat ie begint te mekkeren dat je hardware niet gesupport word. Je hebt niet genoeg processor power om de DSP te assisteren.Intel Pentium Based computer
In order to run a PCTEL HSP based 56K modem we recommend that you have a Pentium class 166MHz with 256K cache and 16MB RAM. For systems running a Cyrix processor we recommend a 200MHz CPU or higher.
Voor een 28k8 of 36k6 heb je minimaal P75 nodig.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
PCTEL is een van de weinigge die werkt op oude systeemen zonder MMX.Op donderdag 09 augustus 2001 10:11 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb hier op m'n werk net een PCTel (igg met een hsp 56k micromodem chip van pctel) geinstalleerd in een IBM Aptiva (p120, ja ik weet hethsp modem in een p1). Maar goed. Het werkt toch best goed alleen soms bij het inbellen (meestal altijd de eerste (2) keer geeft hij de foutmelding dat m'n driver niet met mijn hardware werkt. Iemand het zelfde probleem? Of iemand die met het zelfde modem in windows 95B werkt en nergens last van heeft, stuur dan ff een link met een goeie driver. (gebruik nu de nieuwste driver van PCTel zelf.)
Gewoon de drivers van de cd gebruiken, blijf je dat probleem toch houden dan adviseer ik (meestal) Windows restoren (Ibm heeft van die leuke restore cd's
Heb ooit een PCtel modem in een Cyrix 120 willen zetten, dat wilde niet werken. Cyrix en PCtel ging niet samen. (andere proc in hetzelfde systeem en het werkte WEL)
Dussuh, is dat een Intel 120?
Dussuh, is dat een Intel 120?
de betaler vervuilt
Ja sorry hoor, maar koop gewoon een Hardware modem , je kan problemen ook opzoeken natuurlijk
Het ging dus over een modem op m'n werk voor een of andere secretaresse thuis. Dus nix kope
. Maar goed, ik heb ff een bios update van de IBM site geplukt en het werkt perfect (ok wel traag maar goed). Ik maak gewoon 44k verbindingen en ken gewoon internette (gegevens komen sneller binne dan ie5 ze kan ontcijferen
). Het was btw een intel p120. Topic Close
Pagina: 1