Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p 27' 144 Hz - Triple AAA games - Welke videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YadomiDice
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 00:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een PC bij elkaar gekocht. Dit systeem mist nog alleen de videokaart. Dit systeem is bedoelt voor games/streamen/video editing/photoshop en dan ook streamen terwijl het video editen. Ik ga ook meerdere Sandboxes draaien in virtual machines tegelijk.

We hebben het scherm gekocht LG UltraGear 27GL850 Zwart en willen dat de games die wij spelen zo dichtbij 144 Hz komt op 1440p maar dat zijn spellen zoals:

The Witcher 3, Cyberpunk 2077, Red dead en meerdere Triple AAA single player games.

Ik weet dat die veel eisen van het systeem op high/ultra dus het zal waarschijnlijk niet lukken om die rond de 144 Hz te spelen op 1440p Ultra settings maar daarom vraag ik deze vraag ook.

Welke Grafische kaart moet ik kopen?

Ik dacht zelf aan de RTX 2080 Super Trio van MSI maar ik zie die nooit als recommendation voor 1440p maar meer de 5700XT en RTX 2070 Super terwijl ik niet denk dat die de FPS behaald dat ik wil.

Heel misschien kijk ik teveel naar de 144 FPS, maar dat weet ik niet zeker. Dit is de eerste keer dat ik een QHD monitor heb en ga gebruiken + 144 Hz. Ik weet niet precies hoe het werkt en of de games constant de 144 FPS moet raken om echt gebruik te maken van de 144 Hz feature.

Ik weet dat Nvidia de volgende grafische kaarten gaat releasen volgende maand maar ik wil niet nog een paar maanden wachten op de kaart die ik wil gebruiken. en dat ze op voorraad zijn. Ik heb op dit moment geen systeem dus beter iets dan niets.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het meeste van deze build is al gekocht, ik zocht alleen maar nog voor een videokaart. Mijn budget is rond de 800 euro en dacht ook aan een RTX 2080 Super Trio van MSI

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 295,05€ 295,05
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 130,99€ 130,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 780,99€ 780,99
1BehuizingenFractal Design Meshify S2 White - TG€ 132,-€ 132,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 465,-€ 465,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-32GTZR€ 243,85€ 243,85
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 92,-€ 92,-
2Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 125,05€ 250,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.389,98

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De enigste componenten die ik nog moet kopen zijn de grafische kaart, voeding en SSD's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar NVIDIA

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De high end Triple A games spelen dichtbij de 144Hz spelen in 1440p.

Ga je overklokken?
Als het moet.

Wat verwacht je van ons?
Geld speelt altijd een rol daarom heb ik deze vraag gesteld. Als ik in plaats van 800 eu 550 eu kan uitgeven is dat altijd een plus punt.

Misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld want ik ben onzeker over dit. Is er een groot verschil als ik de 100 FPS aantik inplaats van de 140 FPS met een 144 Hz en is dat de reden waarom mensen de RTX 2080 Super aanraden over de RTX 2080 Super?

Dit wordt een build die waarschijnlijk de volgende 6 jaar niet verandert daarom was ik ook geneigd om voor de RTX 2080 Super te gaan maar weer het onzekere als het niet nodig is dan waarom zou ik dat doen. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door YadomiDice op 14-08-2020 23:39 . Reden: meer informatie ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Voor 800 euro zou je de RTX 3080 kunnen kopen. 1 september is de launch. In september zou je hem moeten kunnen kopen. De 3070 volgt minimaal een maand later. Desnoods koop je een placeholder uit de vraag & aanbod sectie.

Wat betreft de build. Die kast is enorm en vrij diep. Past zelfs een E-ATX in. Die kan een tandje kleiner. Ook de SSD’s kun je vervangen naar pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB. Die presteert nog iets beter dan de Samsung Evo’s qua latency.

• YadomiDice
Djarune schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:12:
Voor 800 euro zou je de RTX 3080 kunnen kopen. 1 september is de launch. In september zou je hem moeten kunnen kopen. De 3070 volgt minimaal een maand later. Desnoods koop je een placeholder uit de vraag & aanbod sectie.

Wat betreft de build. Die kast is enorm en vrij diep. Past zelfs een E-ATX in. Die kan een tandje kleiner. Ook de SSD’s kun je vervangen naar pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB. Die presteert nog iets beter dan de Samsung Evo’s qua latency.
Op 1 September komt de announcement voor de eerste kaart die ze releasen. Is die dan gelijk ook beschikbaar als non referentiekaart? of alleen Nvidia. Daarnaast moet je hopen dat er niet meteen 1miljoen worden pre-ordered.

mhm.. dus dat is meer een gok?

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 22:38
Ik zou sowieso wachten op de volgende generatie - al is het vanwege de prijsdaling van de voorgaande generaties. Per sé de nieuwste videokaart hebben is inderdaad een gok vanwege de drivers - qua beschikbaarheid zal het wel loslopen. Driverondersteuning voor de nieuwste generatie op het moment van release is doorgaans niet hieperdepiep. Pak lekker een 2080/2070, daar zul je qua bang-for-buck een betere deal scoren imho.

Team anti-scalp - wauw..

• Yordi-
  • Niet online
Desnoods koop je voor die 800 euro een 2e hands 2080TI, want die zijn er volgende maand wel voor rond die prijs.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
YadomiDice schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Op 1 September komt de announcement voor de eerste kaart die ze releasen. Is die dan gelijk ook beschikbaar als non referentiekaart? of alleen Nvidia. Daarnaast moet je hopen dat er niet meteen 1miljoen worden pre-ordered.

mhm.. dus dat is meer een gok?
Het gaat dacht ik om de eerste 2 (high end) kaarten. Prijzen zullen snel volgen. Goedkoop een 2080 Ti scoren is een optie. Tweedehands zou ik niet zo snel doen voor zo’n bedrag. Het advies is minimaal wachten tot 1 september.

• YadomiDice
Djarune schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Het gaat dacht ik om de eerste 2 (high end) kaarten. Prijzen zullen snel volgen. Goedkoop een 2080 Ti scoren is een optie. Tweedehands zou ik niet zo snel doen voor zo’n bedrag. Het advies is minimaal wachten tot 1 september.
Denk je dat er sales komen voor de kaarten die Nvidia nu verkoopt of worden ze discontinued en gaan ze de volgende verkopen op de hoge hoogtes zodat er geen opties meer zijn voor de RTX 20 kaarten.

Ik weet nog dat dat gebeurde met de GTX 1080 Ti dat die juist duurder werd nadat de volgende kaarten waren announced.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Dat de nieuwe kaarten er niet voor zorgen dat de oude kaarten in prijs stijgen is zeker, dat ze dalen is een verwachting maar niet zeker.
Waarom zou je een oudere kaart pakken als je voor vrijwel hetzelfde bedrag een betere kaart kan pakken.

• YadomiDice
99ruud99 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:39:
Dat de nieuwe kaarten er niet voor zorgen dat de oude kaarten in prijs stijgen is zeker, dat ze dalen is een verwachting maar niet zeker.
Waarom zou je een oudere kaart pakken als je voor vrijwel hetzelfde bedrag een betere kaart kan pakken.
Ik denk dat ik na de feedback nu gewoon ga wachten op de next gen kaarten. Daarnaast mijn vraag over FPS en Hz waar kan ik daar meer informatie over vinden? YouTube heeft niet echt geholpen.

Moet mijn FPS echt de 140 aantikken om gebruik te maken van het 144 Hz scherm of werkt het al als mijn FPS rond de 90/100 blijft hangen?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
Fps is hoeveel beeldjes je pc aflevert
Hz is hoevaak je scherm om een beeld vraagt

Als je een hogere verversunfssnelheid hebt, dan pakt hij gewoon hetzelfde beeldje 2x.

Dan is het wel zonde dat je extra geld hebt gestoken in een duur scherm. Normaal gesproken wil je dat ze gelijk zijn, of de FPS wat hoger is. (Zodat je op piek momenten niet de grond inzakt).

Als voorbeeld: 144 Hz met 60 FPS geeft eigenlijk 60 Hz. Als er dan even een zwaarder moment is zakt het naar 40 FPS -> 40 Hz.
60 Hz met 144 FPS geeft ook 60 Hz, maar op zwaar moment zakt het naar 90 FPS -> nog steeds 60 Hz.

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 17-08-2020 08:51 ]

Pagina: 1