[Server 2012/2016] Server monitoring reportages

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Met SB2008 / SBS2011 zit standaard een rapportage genarator in die per mail verstuurd kan worden.
Nu ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars voor server 2012 / 2016.

Heeft iemand ervaring met bepaalde software?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vanuit Windows kan je de performance monitor gebruiken. Daar kan je een emailalert op zetten.

Zie ook https://www.google.com/am...-performance-monitor/amp/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DaVaRiOuS schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:49:
Nu ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars voor server 2012 / 2016.
Wat heb je al gevonden en waarom voldeden deze oplossingen niet?

Simpelweg zo'n vraag dumpen is niet de bedoeling, en dat is je eerlijk gezegd in het verleden al eens wat vaker verteld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Question Mark schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Wat heb je al gevonden en waarom voldeden deze oplossingen niet?

Simpelweg zo'n vraag dumpen is niet de bedoeling, en dat is je eerlijk gezegd in het verleden al eens wat vaker verteld.
Wat is je probleem hiermee. Hij vraagt of iemand anders een vergelijkbaar iets weet.. Kun je dat allemaal zelf wel uitzoeken.. kost veel tijd. Daarom vraagt hij het of er iemand iets vergelijkbaars weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wifikabelhuren schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Wat is je probleem hiermee. Hij vraagt of iemand anders een vergelijkbaar iets weet.. Kun je dat allemaal zelf wel uitzoeken.. kost veel tijd. Daarom vraagt hij het of er iemand iets vergelijkbaars weet..
Je vind de topicstart "normaal" voor iemand die systeembeheerder is? Hij definieert niet eens WAT er in een rapportage moet.

Oftewel een IT'er die hier helpdeskje komt halen met "help, rapportage".

Nee, vind ik niet normaal; en @Question Mark benoemt dat netjes, als forumlid en als moderator :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Het dient eigenlijk wel freeware te zijn, aangezien het voornamelijk om data storage gebruik/verbruik gaat.
Betaalde software zoals bijvoorbeeld Kaseya o.i.d. is veel te uitgebreid.

Op de betreffende server zit een error op de FS SRM en krijg daar geen rapportage op gegenereerd.
En eerlijk gezegd weet ik niet of het de moeite waard is om dit allemaal uit te gaan zoeken en op lossen i.p.v een third party software te gaan gebruiker.(kwa tijd/investering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DaVaRiOuS schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:23:

Op de betreffende server zit een error op de FS SRM en krijg daar geen rapportage op gegenereerd.
FS SRM? Ik gok "File Server Resource Manager" of bedoel je VMware Site Recovery Manager?

En je krijgt niet gegenereerd. Oke, maar wat doe je dan om iets te genereren? Heb je daar commando's voor? Welke metrics kan je wel uitlezen van dat pakket / onderdeel? Of wil je basic Windows-metrics uitlezen die door "FS SRM" worden beinvloed?

Voor FSRM: https://docs.microsoft.co...torage-reports-management

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

FS SRM? Ik gok "File Server Resource Manager" of bedoel je VMware Site Recovery Manager?

En je krijgt niet gegenereerd. Oke, maar wat doe je dan om iets te genereren? Heb je daar commando's voor? Welke metrics kan je wel uitlezen van dat pakket / onderdeel? Of wil je basic Windows-metrics uitlezen die door "FS SRM" worden beinvloed?

Voor FSRM: https://docs.microsoft.co...torage-reports-management
FS SRM (File Server Storage Reports Management) of FSRM, is maar net hoe je de afkorting gebruikt.
Als ik in dit console uberhaupt een handeling probeer te verrichten zoals een rapport scheduler aanmaken krijg ik een unexpected error.
Vervolgens in de Application logs staat niets. de laagste log is van 21-03-2020 (onder SRMSVC).

Handeling:

Open FSRM > klik op Scheduler new report task > unexpected error.

[ Voor 4% gewijzigd door DaVaRiOuS op 14-08-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vervelend. Maar je hebt door dat je nog steeds 0 inhoudelijke info post?

Is het 2012? 2016? 2019? Welke Roles & Features nog meer? Patchlevel? Microsoft al gebeld?
Vervolgens in de Application logs staat niets. de laagste log is van 21-03-2020 (onder SRMSVC).
Dus het is pas 4 maanden kapot? Wat is er rond 21 maart geinstalleerd / gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het probleem is dat er vanuit het algemeen beleid toch wel een en ander verwacht wordt mbt een topicstart:

Het algemeen beleid #quickstart
Geef aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn. Dat houdt ook in dat je aangeeft waarop je gezocht hebt (met welke keywords), wat je gevonden hebt en waarom het gevondene niet voldeed.
Ik snap dat de werkelijkheid niet altijd zo zwart/wit is, maar een klein beetje eigen inzet kan geen kwaad. TS kan in elk geval aangeven wat voor soort rapportage hij wil, om maar eens iets te noemen. :)

En voor de rest kan deze discussie beter hier: Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Question Mark schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Het probleem is dat er vanuit het algemeen beleid toch wel een en ander verwacht wordt mbt een topicstart:

Het algemeen beleid #quickstart

[...]

Ik snap dat de werkelijkheid niet altijd zo zwart/wit is, maar een klein beetje eigen inzet kan geen kwaad. TS kan in elk geval aangeven wat voor soort rapportage hij wil, om maar eens iets te noemen. :)

En voor de rest kan deze discussie beter hier: Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier
Ach ja misschien is het tijd voor mijn vrijdagmiddag biertje haha. Ben het als ik het nu zo lees ook wel eens met je beslissing. ;)
Pagina: 1