Vraag

• jukman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-11 12:00
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar bluetooth earbuds om op mijn OnePlus 6 Netflix te kunnen kijken.
Verreweg het belangrijkste: geen (of niet hoorbare) latency.
Prijs, draaggemak etc is ook belangrijk natuurlijk, maar vooral een lage latency. Vertraging tussen spraak en beeld stoort me :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
OnePlus 6
Netflix app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
QCY T5

Alle reacties

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De volgende revieuw site heeft veel Bluetooth oortjes gerieviewed en noemt hierbij de BT latency.

Zie bijvoorbeeld AirPods:
https://www.rtings.com/he...irpods-pro-truly-wireless

🌞🍃

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder mobiel gebruik en daarmee Tablets en Telefoons. Verhuis ik het topic de goede kant op: Audio en HiFi > Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:26
Heb je de QCY T5 al getest? Die dingen zijn prima naar mijn ervaring.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• jukman
Richh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:46:
Heb je de QCY T5 al getest? Die dingen zijn prima naar mijn ervaring.
Dat zijn juist de oortjes die ik na een dag al terug gestuurd heb :)

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik ben zelf erg tevreden over de Airpods2. Geen hoorbare latency en werken prima op Android.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Als je het goed is is er iets bedacht tegen latency in video's, door het beeld even te laten wachten op het geluid en dan beiden door te laten spelen. Als je niet gamet, bespaart dat een hoop moeite en geld, want dat kan heel simpel.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:26
jukman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Dat zijn juist de oortjes die ik na een dag al terug gestuurd heb :)
Want de delay is daarop te groot? Ik heb zelf een OP6 gehad en deze zelfs met de T2/T3 gebruikt (die nog meer delay had) en hier was voor mij geen delay zichtbaar. Net als met vrijwel alle andere bluetooth devices die ik heb gebruikt (jbl earbuds, jaybird X3, XM3 headphones, maar ook andere aliexpress spulletjes).

Over hoeveel delay spreken we? Is dit überhaupt wel op te lossen? Als de T5 het niet doet, die specifiek op low latency gaming gemarket is nota bene :P dan twijfel ik daar aan.

Is dit alleen bij Netflix zo?

Hoe erg is het met een 3,5mm audio jack?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11 13:48
Potenscia schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:35:
Als je het goed is is er iets bedacht tegen latency in video's, door het beeld even te laten wachten op het geluid en dan beiden door te laten spelen. Als je niet gamet, bespaart dat een hoop moeite en geld, want dat kan heel simpel.
Wat Peter zegt klopt. Ik gebruik zelf de Samsung Galaxy Buds en bij video in YouTube, Netflix of VLC merk ik geen latency. Je merkt wel dat als je op pauze drukt op de buds dat er een vertraging zit in het daadwerkelijk pauzeren. Daaruit blijkt dat de OS (Android bij mij) de vertraging compenseert. Bij gamen merk je wel dat er zo 500 ms vertraging zit in het geluid t.o.v. het beeld.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Het heet Qualcomm aptX Low Latency.
Maar ik heb bij YouTube totaal geen last van latency (voor zover ik weet) met een aptX (non-Low Latency) headset. Dus misschien zijn er aptX-earbuds die ook die delay compenseren.

• jukman
Richh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Want de delay is daarop te groot? Ik heb zelf een OP6 gehad en deze zelfs met de T2/T3 gebruikt (die nog meer delay had) en hier was voor mij geen delay zichtbaar. Net als met vrijwel alle andere bluetooth devices die ik heb gebruikt (jbl earbuds, jaybird X3, XM3 headphones, maar ook andere aliexpress spulletjes).

Over hoeveel delay spreken we? Is dit überhaupt wel op te lossen? Als de T5 het niet doet, die specifiek op low latency gaming gemarket is nota bene :P dan twijfel ik daar aan.

Is dit alleen bij Netflix zo?

Hoe erg is het met een 3,5mm audio jack?
Met een 3.5mm aansluiting geen zichtbare delay.
Het is ook niet veel, maar bij dialogen stoort het.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Goede website van een Nederlander die TWS earbuds reviewed: https://www.scarbir.com/
Pagina: 1