Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige Office PC voor studentenvereniging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 17:01
Voor mijn studentenvereniging willen we op het kantoor nieuwe computers hebben. Nu zat ik te kijken naar de Best Buy Guides, maar ik had het gevoel dat de niet-game PC's gelijkt bare bones budget PC's zijn. Nu zoek ik dus eigenlijk iets ertussen in, want de PC heeft de volgende doeleinden:

- Veel office taken (duh) met meerdere vensters open
- Af en toe foto's en videos bewerken
- Af en toen met InDesign werken

Opslag: alle bestanden die we gebruiken staan op een server. 256GB opslag in de PC moet ruim voldoende zijn

Form factor: mini ATX lijkt mij het fijnst.

Budget: wat er nodig is is er beschikbaar. Uiteraard kan ik onnodige uitgaven niet verantwoorden, maar wat er nodig is er. Ik dacht zelf dat rond de 400-500 voldoende moest zijn? Ik overweeg één PC met videokaart te bouwen zodat het creatieve bestuurslid daarmee kan video bewerken.

Alvast bedankt voor alle hulp / suggesties!

Beste antwoord (via Turps op 24-08-2020 19:55)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:35
Als je naar de vereisten die Adobe geeft voor InDesign dan ben je klaar met een licht aangepaste versie van dit Best Buy Guide systeem om het dispuutsblaadje vorm te geven en de bieradministratie bij te houden, vervang de CPU door een Pricewatch:AMD Ryzen 5 3400G en verdubbel het geheugen. AMD komt binnenkort met nieuwe APU's, daar zou je nog op kunnen wachten - en dan bijvoorbeeld iets bouwen op basis van de Ryzen 5 4600G.

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 14-08-2020 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:35
Als je naar de vereisten die Adobe geeft voor InDesign dan ben je klaar met een licht aangepaste versie van dit Best Buy Guide systeem om het dispuutsblaadje vorm te geven en de bieradministratie bij te houden, vervang de CPU door een Pricewatch:AMD Ryzen 5 3400G en verdubbel het geheugen. AMD komt binnenkort met nieuwe APU's, daar zou je nog op kunnen wachten - en dan bijvoorbeeld iets bouwen op basis van de Ryzen 5 4600G.

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 14-08-2020 12:55 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Als ik het zo hoor vind ik het allemaal niet zo spannend. Office / indesign kan prima met een deskmini met 3200G / 3400G. Barebones en mini itx borden zijn trouwens niet echt budget. Een goedkope kast met een m-atx is goedkoper.

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:37
Ja hier is een Deskmini de meest verstandige keuze. 3200G voldoet al prima.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou dan met name focussen op een superfijn scherm, uitstekende keyboard en muis. De rest van de specs lijken mij niet zo vreselijk belangrijk.

🌞🍃

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Bare bones zijn juist ideaal als je geen videokaart nodig hebt. Zolang het bewerken van video's (de zwaarste taak die je gaat doen) basaal blijft dan is een 3200g/3400g voldoende en dan heb je geen videokaart nodig.

Het enige nadeel is dat bare bones makkelijk zijn om mee te nemen bijvoorbeeld in een rugzak, dus als de ruimte vaak niet op slot zit dan kunnen ze makkelijk gejat worden.

• Lnnnnnnn
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:12
Voor deze usecase zou ik ook tweedehands onderdelen niet uitvlakken, je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te hebben om ermee uit de voeten te kunnen als ik het zo lees. Met een tweedehands kast/mobo/ram/SSD/videokaart kom je al een heel eind. Persoonlijk zou ik de voeding wel altijd nieuw kopen, daar wil je niet op bezuinigen.

Voor de vereniging wil je waarschijnlijk wel gewoon bonnen voor de administratie en garantie, er zijn ook tweedehands verkopers in de V&A die je daaraan kunnen helpen. Ik heb vorige week mijn oude systeem geüpgraded met hulp van Omni ( gallery: Omni / www.hardwareparadijs.nl/ ) en met een mix van nieuwe en tweedehands hardware mijn 2013-BBG build weer nieuw leven ingeblazen (mobo processor videokaart ram voeding nvmeSSD) voor een prijs die een stuk lager ligt dan wanneer ik alles nieuw zou kopen. Heb bovendien goed advies gehad over wat wel en niet bij elkaar past, ook om bottlenecks te voorkomen. Op de onderdelen zat ook 2 jaar of langer garantie.

Al met al zeker het overwegen waard en wellicht kun je het geld dat je bespaart investeren in goede randapparatuur, zoals werd gesuggereerd.

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 17:01
Bedankt voor jullie hulp, het zijn 3400g mini's geworden met iets duurdere SSD's dan die in de BBG :)
Pagina: 1