Componenten/hardware opbergen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:22
Hoe slaan jullie je hardware veilig op, veilig in de zin van dat het niet beschadigt en geen last van statische electriciteit enzo. Ik heb het hier dan over geheugen, single boards computers, gpu's, hdds etc. Eigenlijk alles wat geen nette behuizing heeft die de daadwerkelijke hardware beschermd.

HDDs zijn dan wel prima te stapelen in een lade of doosje. Maar hardware zoals een GPU, of Rpi die ik even niet gebruik wil ik eigenlijk netjes kunnen opbergen.

Vroeger had ik nog wel wat anti-statische zakken her en der bewaard en dan ging alles in een lade. Nu ben ik wat aan het opruimen en zie ik toch dat ik aardig wat losse printplaten in een la heb liggen met andere zooi :X
Kan niet goed zijn voor de levensduur vrees ik, zeker aangezien ik nog weleens wat zoek in die lades en dus dingen aan het schuiven ben enzo.

Hoe doen jullie dat? Gewoon anti-statische zakken of zijn hier andere oplossingen voor?
Ik hoef geen honderen of zelfs geen tientallen dingen op te slaan. Maar de 5 tot 10 dingen die ik wil opslaan wil ik eigenlijk wat netter gaan doen. Ben benieuwd hoe men dat doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47

Thandor

SilverStreak

HDD's inderdaad stapelen. Net als FDD en ODD's. Processoren bewaar ik in trays (die gestapeld zitten in een ladekast. Insteekkaarten en moederborden zitten in ESD-zakjes en vervolgens weer in dozen :).

ESD-zakjes kun je trouwens bestellen bij o.a. Conrad. Let wel op dat je je niet verkijkt op de grootte van een zakje: de zakjes met sluitingen zijn nauwer aan de opening waardoor je een CM of 1 á 2 verliest. Je doet er verstandig aan om een maat groter te kopen dan de daadwerkelijke afmetingen van de insteekkaart.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:22
FDD en ODDs :) , moest even in mijn geheugen graven.

ESD zakjes en dozen, of in mijn geval denk ik 1 doos. Simpel maar effectief.