Opblaasbare jacuzzi gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-02-2021
Welke held weet de oplossing!

Sinds een jaar hebben we een opblaasbare jacuzzi. Werkte super, netjes opgeborgen in de herfst/winter maanden. In juli dit jaar weer opgezet, 2 weken van mogen genieten en opeens had hij kuren:

Na het opstarten (alles ging aan: filter, bubbels en of heather), viel hij na enkele seconden uit. Even resetten, de jacuzzi kreeg stroom, maar herhaalde bovenstaande.

Na dit enkele keren geprobeerd te hebben, stopte hij er helemaal mee.
Hij gaat dus ondanks dat er stroom op zit, niet aan! Er branden geen lichtjes en het filter, de heather en de bubbels zijn niet meer aan te krijgen.

Er zat zo een mooie beveiliging stekker aan, deze uit elkaar gehaald. Leek in orde. Toch even een normale stekker op gezet, om te kijken of het aan de stekker lag. Maar helaas... zo makkelijk is dit probleem niet op te lossen.

De unit zit ingebouwd in de jacuzzi. Is wel los te maken, maar ik zou niet weten waar ik naar moet kijken/zoeken!

Zal nog even foto’s maken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEU6JGEgzkyChazjYff17JmiwRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHBwcEpyjMksAPTjSzxVfuo4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fM9782UhaLYve-sq4qc_NvjzAbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipFIW32VGuGJDfTC5kzyjBNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9aVLMPOeHys_3RnoERjv4KqiyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmhtgLY9hw9vgmmEybcYGUGD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een jaar, dan heb je waarschijnlijk nog wel garantie. Laat de verkoper het maar oplossen om twee redenen:

1) Als je geen verstand hebt van deze apparatuur wil je daar niet mee gaan lopen kutten, zeker niet in combinatie met veel water waar mensen in moeten zitten.
2) Als je dat ding gaat open schroeven, niks vindt en garantie wilt claimen is het eerste wat de verkoper zegt "Heb je daar nou zelf aan lopen hannesen?" en kun je dag zwaaien tegen je garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 14-08-2020 10:43 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
Online aangeschaft en de fabrikant lijkt niet meer te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:33
MarvM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:43:
Wat is het merk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
In dat geval een nieuwe kopen of ter reparatie aanbieden aan iemand met kennis van zaken.

Zo te zien heb je de waterdichtheid van de stekker al om zeep geholpen, en wie zegt dat er geen omvormer in de originele stekker zat (aan de foto's te zien is het meer dan alleen een stekker)? Als je er een "normale" stekker aan hebt aangesloten is de rest van de elektronica waarschijnlijk ondertussen ook al gefrituurd

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:09
Bij consumentenaankopen gaat garantie via de verkopende partij, daar dien je dus aan te kloppen.
Of heb je bij de webshop van de fabrikant gekocht?

Wanneer fabrikant niet meer bestaat, waar denk je dan garantie te kunnen claimen?
Soms wordt een productlijn overgenomen door een andere fabrikant die je dan misschien wel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
O’Spazia (Een Franse fabrikant volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
ImNotnoa schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

In dat geval een nieuwe kopen of ter reparatie aanbieden aan iemand met kennis van zaken.

Zo te zien heb je de waterdichtheid van de stekker al om zeep geholpen, en wie zegt dat er geen omvormer in de originele stekker zat (aan de foto's te zien is het meer dan alleen een stekker)? Als je er een "normale" stekker aan hebt aangesloten is de rest van de elektronica waarschijnlijk ondertussen ook al gefrituurd
Die stekker was op aanraden van iemand die er ‘verstand’ van zou hebben. Op het moment dat de jacuzzi nu wel voorzien zou worden van stroom, zou het liggen aan de stekker en dan zou enkel die vervangen dienen te worden. Het was dus bedoelt als tijdelijk, om te testen.

Ik gok dat het einde jacuzzi is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
MarvM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

O’Spazia (Een Franse fabrikant volgens mij)
Deze staat ook op Amazon, maar inderdaad overal uitverkocht en fabrikant niet te vinden. Dus ik zie het somber in. Je kunt nog naar de winkel gaan waar je deze jacuzzi hebt gekocht en daar garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
CappieL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Bij consumentenaankopen gaat garantie via de verkopende partij, daar dien je dus aan te kloppen.
Of heb je bij de webshop van de fabrikant gekocht?

Wanneer fabrikant niet meer bestaat, waar denk je dan garantie te kunnen claimen?
Soms wordt een productlijn overgenomen door een andere fabrikant die je dan misschien wel kan helpen.
Is niks meer over terug te vinden... zelfs geen handleiding. Alles lijkt verdwenen. Dus ik denk nergens iets te kunnen claimen. Hoopte het op te kunnen lossen, maar ziet er helaas niet naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
MarvM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Is niks meer over terug te vinden... zelfs geen handleiding. Alles lijkt verdwenen. Dus ik denk nergens iets te kunnen claimen. Hoopte het op te kunnen lossen, maar ziet er helaas niet naar uit.
Als deze jacuzzi bij iedereen na een jaar kapot gaat, dan weet je ook gelijk waarom je er niks meer over kan vinden online, die gaan dan natuurlijk sowieso failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
[...]

Ospazia.fr bestaat wel en ziet er nog heel levend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
dehardstyler schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Deze staat ook op Amazon, maar inderdaad overal uitverkocht en fabrikant niet te vinden. Dus ik zie het somber in. Je kunt nog naar de winkel gaan waar je deze jacuzzi hebt gekocht en daar garantie claimen.
Garantie had ik al uit mijn hoofd gezet.. want ook de webshop is compleet van het internet verdwenen.

Hoopte dat het iets was wat misschien makkelijk op te lossen was. En anders einde jacuzzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvM
CappieL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Ospazia.fr bestaat wel en ziet er nog heel levend uit
Ohh... die kreeg ik er dus absoluut niet uit via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:05
[...]

Dus je hebt hem direct bij hun gekocht? Als dat niet zo is is namelijk de winkel/webshop verantwoordelijk voor de garantie, en die kunnen/moeten dan zorgen voor reparatie/vervanging/geld terug. Als ik die stekker zo zie lijkt het alsof er een extra aardlek oid in zit, dus met een normale stekker is hij een stuk onveiliger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
die stekker is gewoon een extra verliesstroomschakelaar zodat ze ingedekt zijn naar foutstromen toe. Je zit namelijk in water en zij brengen daar elektriciteit bij. Zit ook bij elke zwembadpomp.

Dus daar zal het normaal niet aan liggen.

Klinkt als een thermische beveiliging en daarna zekering die door is ofzo. Er kan dus vanalles kapot zijn (pomp, verwarmingselement...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:42
Aangezien je eigenlijk de garantie al uit je hoofd heeft gezet kan je hier een control panel kopen.

https://spaservice.fr/pie...ur-spa-3700684112705.html

Hier een video hoe het moet: https://spaservice.fr/blo...onflable-ospazia-b10.html

Spaservice.fr word aangegeven op de website van OSpazia

Uiteraard zou ik alsnog proberen dat Ospazia deze gratis naar je opstuurt.
Heb je de factuur nog?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
De webshop is verantwoordelijk voor de garantie-afhandeling. Neem contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:33
MarcoC schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:03:
De webshop is verantwoordelijk voor de garantie-afhandeling. Neem contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt.
Het staat allemaal niet zo lekker omschreven maar ik begrijp dat de webshop niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:42
Erwin schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Het staat allemaal niet zo lekker omschreven maar ik begrijp dat de webshop niet meer bestaat.
Staat later ergens in zijn reactie.
MarvM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Garantie had ik al uit mijn hoofd gezet.. want ook de webshop is compleet van het internet verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Christoxz op 14-08-2020 11:06 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvM
Sorry was even druk om via de twee websites in contact te komen. Spreek geen Frans.. dus gaat een uitdaging worden haha.

Mocht het lukken via ‘spaservice.fr’ of via ‘ospazia.fr’ dan is dat mooi meegenomen!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Volgende keer toch een INTEX kopen....
Of bij Aldi / Lidl

[ Voor 20% gewijzigd door CappieL op 14-08-2020 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvM
CappieL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:59:
Of bij Aldi / Lidl
Wie weet...
Het was geen goedkope, dus ik had hier meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

Blokker_1999

Full steam ahead

chriistiix schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:02:
Aangezien je eigenlijk de garantie al uit je hoofd heeft gezet kan je hier een control panel kopen.

https://spaservice.fr/pie...ur-spa-3700684112705.html

Hier een video hoe het moet: https://spaservice.fr/blo...onflable-ospazia-b10.html

Spaservice.fr word aangegeven op de website van OSpazia

Uiteraard zou ik alsnog proberen dat Ospazia deze gratis naar je opstuurt.
Heb je de factuur nog?
kan ook zijn dat het de transfo is, of het motorblok waarop blijkbaar alles aangesloten wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Je heb nu de veiligheid uit de stekker gehaald. Er zit een zekering in de stekker waardoor je niet heel veilig meer je spa kan gebruiken.

Maar goed het enige wat je kan doen is het open maken van het ding en kijken wat er mis is waarschijnlijk kan het iets simpels zijn. <aar je heb een handleiding nodig om te begrijpen hoe hij echt werkt. En kan je dan testen welk deel stuk is.

Maar meestal zijn ze erg lastig te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

ImNotnoa schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

In de stekker zit een aardlek circuit. Er zit ook een testknop op. die had TS moeten proberen om te weten of de 'stekker' nog werkt.
Zo'n ding zonder de extra aarlek beveiliging , ik zou er niet meer in kruipen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

CappieL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:59:
Of bij Aldi / Lidl
Ook niet doen, daarvan gaan de pompjes na een jaar stuk...
Pagina: 1