Beleid rond propaganda accounts?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:08
Hallo,

Ik weet niet goed wat ik ermee moet, ik weet ook niet wat Tweakers ermee moet, maar ik heb de laatste tijd felle politieke discussies gezien, voornamelijk rondom topics over China.

1 account viel me op, ik ga nu (nog) niet linken welke, maar als ik naar de posting history keek zag ik ALLEEN maar comments, soms meer dan 100 op 1 artikel, waarbij altijd hetzelfde standpunt (enorm hard pro-China) wordt ingenomen. Dit gecombineerd met enorm veel whataboutism (ja maar de VS doet dit, Nederland deed dat!). Kortom, letterlijk wat je verwacht als je over russische/chinese troll farms leest.

Uiteraard staat het iedereen vrij om in een discussie een dergelijk standpunt in te nemen, maar toch vroeg ik me af of er hier een beleid over is? Ik weet echt niet of er hier iets aan moet gebeuren, of men dat wil, en of het kan.

Ik wilde daarom even de mening van de admins vragen.

(Sorry als dit de foute forum is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:20

PB-powell

Mr. Laziness

Ik heb geen artikelen of comments gelezen die dit onderwerp raken, maar als ik zo lees zie ik weinig verschil in een apple vs samsung discussie. Ook daar zie je felle reacties en whataboutism voorbij komen.
Toegegeven dat de situatie tussen de VS en China gevoeliger ligt bij de gemiddelde tweaker dan apple vs samsung, maar een (controversiële/minder gangbare) mening te bestempelen als propaganda gaat wat ver.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:37
@kiang , wellicht dat je zelf een topic-report van dit topic kan doen en daarin de account specifiek noemen. Het topic-report is alleen door de crew te lezen, dus dan wordt het niet voor mij en andere gebruikers zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"voornamelijk rondom topics over China"
"soms meer dan 100 op 1 artikel"
Hebben we het nu over forumtopics of over nieuwsartikels?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Rapporteer dergelijke accounts bij de crew, dan kunnen wij er een serieuze blik op werpen.

De makkelijkste optie is een topic in Schop een Modje, want daar kan alle crew meelezen en het topic eenvoudig verplaatsen naar een intern forum, maar een DM naar een enkel crewlid kan ook.

[ Voor 53% gewijzigd door Dirk op 14-08-2020 12:58 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:08
Raven schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:20:
"voornamelijk rondom topics over China"
"soms meer dan 100 op 1 artikel"
Hebben we het nu over forumtopics of over nieuwsartikels?
Sorry, ik heb het over artikels. Het forum gebruik ik amper
Pagina: 1