Monitor die weinig ruimte inneemt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiz
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-09-2020
Vanwege het thuiswerken, dat helaas nog wel een tijdje zal duren, wil ik graag een monitor aanschaffen. Idealiter zou ik deze monitor in een later stadium ook kunnen gebruiken voor een mainstream 1440p gaming PC.

Het probleem is alleen dat ik vanwege de schuin aflopende muren van mijn zolderappartement heel weinig ruimte op mijn bureau heb voor een monitor. Ik hoop dat ik met de in de link opgenomen ruimtebesparende monitor van Samsung dat probleem kan omzeilen. Zelf heb ik alleen niet genoeg verstand van monitoren om te weten of deze monitor ook geschikt zou zijn voor gaming op het moment dat ik daarvoor een PC aanschaf.

Dus dat is eigenlijk de vraag. Is deze monitor geschikt (genoeg) om op een redelijk mainstream systeem games op te spelen?

https://www.coolblue.nl/p...space-ls27r750qeuxen.html

Ik zoek een?
Monitor - 1440p - die weinig ruimte inneemt en geschikt is voor gaming op het moment dat ik hem ook daarvoor wil gebruiken.

Wat is je budget?
300-400 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als deze monitor niet geschikt is voor gaming sta ik open voor suggesties voor andere monitoren die weinig ruimte innemen op een bureau.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In eerste instantie gekoppeld aan mijn werk laptop, maar hopelijk later dit jaar ook aan een PC vergelijkbaar met de mainstream systemen uit de Best Buy Guides op deze site. Monitor moet passen op bureau dat tegen een redelijk steil aflopende muur staat waardoor er weinig ruimte is, vooral in hoogte en diepte, voor een monitor met een normale standaard.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 20:32
Loopt de muur schuin naar je toe? Een monitor zonder voet neemt vooral ruimte op je bureau zelf weg, voor een laptop of toetsenbord. Bij dat Samsung scherm heb je wel enigzins hoogte nodig, omdat hij recht op gaat staan als je hem "wegklapt". Een alternatief is een willekeurig scherm met VESA montagepunten en een monitorsteun.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiz
Ja, hij loopt schuin naar me toe. Maar zo te zien kan dit Samsung scherm ook heel laag boven het bureau ‘hangen’, waardoor het hopelijk net moet passen. Aan de muur monteren zou misschien kunnen, maar is wat lastiger omdat het een huur appartement is. Eigenlijk zou ik dat liever niet doen.

Sowieso vind ik het design van deze monitor wel mooi, mijn grootste vraag is eigenlijk of ik er later ook op zou kunnen gamen op een beetje redelijke kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 20:32
Er zal vast op te gamen zijn, maar door het 4ms VA paneel wellicht niet de snelste en er zit geen FreeSync op. Het scherm is 144hz, dan moet je een potente videokaart hebben wil je dat constant draaien. Vsync uit is screen tearing (videokaart is nog niet geheel klaar met een beeld als de verversing plaats vindt, er worden 2 beelden half onder/boven elkaar getoond). Met Vsync aan is judder (sommige frames worden meerdere keren getoond (= langer) omdat de videokaart nog niet klaar is met het volgende frame. Dit komt schokkerig over door de verschillende tijden waarin beelden worden weergegeven) en input lag (vertraging) mogelijk. Het is een beetje de vraag hoe erg dit is in de praktijk en hoe erg je je er aan stoort.

Wat mij meer zorgen baart is het 'laag boven bureau hangen'. Dit is niet de meest optimale houding voor je beeldscherm. Idealiter hangt bovenkant scherm gelijk met je ogen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiz
Dank voor de feedback. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Freesync na een software update wel mogelijk was met deze monitor, maar dat moet ik dan even goed uitzoeken. Maar als ik je goed begrijp dan zou de monitor, helemaal als hij wel Freesync heeft, dus in ieder geval wel redelijk geschikt zijn ook voor games. Over het algemeen zal ik waarschijnlijk de meeste games op mijn PS4/PS5 spelen, maar het is wel fijn om de mogelijkheid te hebben om bepaalde games op de PC te spelen, bijvoorbeeld Flight Simulator 2020 o.i.d.

Over de snelheid maak ik me minder zorgen. Van wat ik begrijp is dat voor belangrijk in (multiplayer) shooters en die speel ik niet of nauwelijks.

Wat het laag boven het bureau hangen betreft, dat zou inderdaad wat lastig kunnen zijn. Ik ben van plan om in ieder geval alles goed op te meten voor ik de monitor koop. Van wat ik tot nu toe gezien heb qua monitoren lijkt deze oplossing mij alleen qua ruimte het meest kansrijk.

Wederom bedankt voor de feedback. Ik ga nog wat dingen uitzoeken!