Laptop Flight Simulator 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06 13:19
Hi all!

Kijk heel erg uit naar de lancering van Microsoft Flight Simulator 2020 die aankomende dinsdag, 18 augustus, uitkomt. Nu is de kans echter zeker aanwezig dat mijn huidige MSI laptop (GeForce GTX 1050Ti, Dedicated Video RAM 4.0GB, Intel Core i7-7700 CPU 2.80GHz, RAM 16GB) die game niet zal draaien.

Mensen die dit kunnen bevestigen?
En als dat inderdaad het geval is: dan ben ik op zoek naar een nieuwe laptop die FS2020 wel kan draaien. Hoeft niet op ultra, maar gewoon op medium of wellicht high zou mooi zijn.

Merk maakt me niet uit, prijsklasse hoop ik ergens tussen de 1000-1200 te blijven, maar geen idee of dat realistisch is?

En ja, ik weet dat desktop handiger is, maar daar heb ik eigenlijk de ruimte niet voor...vandaar voorkeur voor laptop

Wat ga je met je laptop doen?
Flight Simulator 2020 spelen

Wat is je budget?
1000-2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nooit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope

[ Voor 12% gewijzigd door Timbox88 op 14-08-2020 14:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
En iemand die evt weet of dit een goede vervanger zou zijn?

https://www.mediamarkt.nl...BEgIe8vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Ik denk persoonlijk dat het beste even de benchmarks van de full game kan afwachten. Dan kan je precies zien wat voor hardware je moet hebben aangezien de requirements van de full game nog al breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jordy_413 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:52:
Ik denk persoonlijk dat het beste even de benchmarks van de full game kan afwachten. Dan kan je precies zien wat voor hardware je moet hebben aangezien de requirements van de full game nog al breed zijn.
Wat bedoel je met benchmarks? (de reden dat ik het hier vraag, is dat ik er niet bepaald veel verstand van heb haha en 'simpelweg' die game wil kunnen draaien ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zodra de game er is komen er benchmarks (metingen van het aantal frames per seconde op bepaalde hardware) Dan heb je pas een idee hoe FS draait op een bepaalde laptop.

Als de game dan eenmaal op je laptop staat kun je met de geforce experience (het wordt vast een nvidia kaart) heel makkelijk de "optimale" instelling voor jouw laptop activeren.

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 14-08-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
pagani schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:59:
Zodra de game er is komen er benchmarks (metingen van het aantal frames per seconde op bepaalde hardware) Dan heb je pas een idee hoe FS draait op een bepaalde laptop.

Als de game dan eenmaal op je laptop staat kun je met de geforce experience (het wordt vast een nvidia kaart) heel makkelijk de "optimale" instelling voor jouw laptop activeren.
Ah, thanks! Maar er is nu dus nog niks zinnigs te zeggen op basis van de minimum en aanbevolen specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zinnigs in de zin van "het draait" wel, maar hoe is zeer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
pagani schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:42:
Zinnigs in de zin van "het draait" wel, maar hoe is zeer de vraag.
Maar dat geldt dan ook voor desktops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:44:
Hi all!

Kijk heel erg uit naar de lancering van Microsoft Flight Simulator 2020 die aankomende dinsdag, 18 augustus, uitkomt. Nu is de kans echter zeker aanwezig dat mijn huidige MSI laptop (GeForce GTX 1050Ti, Dedicated Video RAM 4.0GB, Intel Core i7-7700 CPU 2.80GHz, RAM 16GB) die game niet zal draaien.

Mensen die dit kunnen bevestigen?
En als dat inderdaad het geval is: dan ben ik op zoek naar een nieuwe laptop die FS2020 wel kan draaien. Hoeft niet op ultra, maar gewoon op medium of wellicht high zou mooi zijn.

Merk maakt me niet uit, prijsklasse hoop ik ergens tussen de 1000-1200 te blijven, maar geen idee of dat realistisch is?

En ja, ik weet dat desktop handiger is, maar daar heb ik eigenlijk de ruimte niet voor...vandaar voorkeur voor laptop

Wat ga je met je laptop doen?
Flight Simulator 2020 spelen

Wat is je budget?
1000-2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nooit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope
toon volledige bericht
Ik vind dat als je nu een 1050ti hebt dat je dan met een upgrade naar 1660ti een beperkte upgrade hebt. Als je paar jaar vooruit wil zou ik iig een 2070 oid aanraden zoals bijv deze:

pricewatch: Lenovo Legion 7 15IMH05 (81YT004KMH)

Dan heb je een goede snelle laptop die flight simulator waarschijnlijk probleemloos kan draaien op fullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Cinemaskoop schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Ik vind dat als je nu een 1050ti hebt dat je dan met een upgrade naar 1660ti een beperkte upgrade hebt. Als je paar jaar vooruit wil zou ik iig een 2070 oid aanraden zoals bijv deze:

pricewatch: Lenovo Legion 7 15IMH05 (81YT004KMH)

Dan heb je een goede snelle laptop die flight simulator waarschijnlijk probleemloos kan draaien op fullHD
Thanks voor de tip. Deze laptop is dus véél krachtiger dan de laptops die ik als voorbeeld aanhaalde? Want natuurlijk ook een stuk duurder en aangezien ik er in principe niks anders op ga doen dan Flight Simulator (ook geen andere games), is het zo'n aanschaf dan wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Nou als ik nu een 1050ti zou hebben zou ik wel graag grote stappen willen maken en minimaal naar een rtx videokaart gaan. Er is natuurlijk en grote kans dat er een keer raytracing geïmplementeerd gaat worden.

Ligt er ook aan of je de maximale kwaliteit wil of niet: ik zou iig gaan voor minimaal rtx 2060 als videokaart zoals deze :
pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Cinemaskoop schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:36:
Nou als ik nu een 1050ti zou hebben zou ik wel graag grote stappen willen maken en minimaal naar een rtx videokaart gaan. Er is natuurlijk en grote kans dat er een keer raytracing geïmplementeerd gaat worden.

Ligt er ook aan of je de maximale kwaliteit wil of niet: ik zou iig gaan voor minimaal rtx 2060 als videokaart zoals deze :
Naja, als het kan zou het natuurlijk super zijn als de settings erg hoog staan.
Cinemaskoop schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:36:

Ah ja! Nou, als het kan zou het natuurlijk fijn zijn als alle settings lekker hoog kunnen staan.

Met die Lenovo 7 kan ik dus eigenlijk met alle (zware) games goed vooruit de komende jaren?

En ander vraagje: zie dat er ook een 512GB (versus 1TB) versie is die een paar honderd euro goedkoper is. Zie: https://www.bol.com/nl/p/...539129/?s2a=#productTitle

Lijkt er op dat alleen het geheugen de helft is en de videokaart een iets goedkopere. Enig idee of die ook krachtig genoeg is voor de komende jaren of is die 1TB versie dan echt veel krachtiger?

(sorry voor de vele vragen, maar heb hier echt te weinig verstand van en wil wel graag een goede aankoop doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Dat is een legion 5 . De koeling van legion 7 is beter. Als je voor een legion 5 gaat moet je die van 1399 pakken met die 1tb ssd. Die heeft namelijk ook een heel stuk beter scherm. Helderder en een betere kleurweergave. De legion 7 heeft een nog beter scherm met HDR ondersteuning voor betere kleurweergave en contrast. Met die legion 7 zul je het langst vooruit kunnen maar als je minder uit wil geven zou ik die van 1399 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Cinemaskoop schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:22:
Dat is een legion 5 . De koeling van legion 7 is beter. Als je voor een legion 5 gaat moet je die van 1399 pakken met die 1tb ssd. Die heeft namelijk ook een heel stuk beter scherm. Helderder en een betere kleurweergave. De legion 7 heeft een nog beter scherm met HDR ondersteuning voor betere kleurweergave en contrast. Met die legion 7 zul je het langst vooruit kunnen maar als je minder uit wil geven zou ik die van 1399 kopen
Thanks, helder! Enige wat me ook een beetje tegenstaat is de 15 inch, heb liever een 17 inch. Heb je een vergelijkbare laptop als die legion 7 qua kracht, maar dan 17 inch?
Pagina: 1