'Dunne' VESA 100 monitorvoet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zoek een?
VESA 100x100 monitorvoet voor een scherm van 7kg om los op een bureau te plaatsen met de rug tegen de muur.

Wat is je budget?
Tot €75, tenzij hoger budget echt noodzakelijk is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoor altijd goede dingen over Newstar and Vogels maar verder geen voorkeur, zo lang het ding maar een beetje netjes oogt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Bureau dat met de achterzijde tegen een muur geplaatst wordt. Monitorvoet wordt ook tegen de muur op het bureau geplaatst.

Zoals beschreven, ik zoek een monitorvoet. Mijn probleem is echter dat de monitorvoeten voor schermen van 7kg vaak te robust zijn uitgevoerd voor mijn scenario. D.w.z., wanneer ik de voet op een bureau plaats tegen de muur aan, is de afstand van de muur tot het VESA montageframe dat je aan de monitor schroeft vaak tussen de 12cm en 15cm. De monitor steekt dus een flink stuk van de achtermuur af. Ik zoek iets in de buurt van 5cm tot 7cm, heeft iemand een idee? Ik vind niets kleiner dan 12cm afstand.

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 14-08-2020 09:56)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Oscar Whiskey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
Ik voorzie dat ik dan deze richting op moet...
Dan zou ik voor zoiets gaan: https://www.newstar.eu/mo...r-flatscreen-bureausteun/

Die hebben we hier ook, de arm kan hiervan zover naar achteren dat de VESA mount gelijk zit met de paal... uiteraard zit de paal dan niet netjes in het midden, maar het zit wel vrij strak tegen de muur... krijg er net 3 vingers tussen en ik heb vrij stevige vingers ;)

Plus dat door de arm je toch nog wat flexibiliteit hebt... en dat deze arm met beide opties wordt geleverd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Waarom de meeste poten de monitor 'naar voren' laten hangen is vrij eenvoudig uit te leggen; dat is voor de balans, anders dondert een monitor snel om naar achteren.

Aan de muur hangen geen optie? Want dan heb je vrij veel keuze in ophangsystemen waarmee de monitor vrij straks tegen de muur hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Ik hoopte eigenlijk op een zware voetplaat o.i.d. die als contragewicht kan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Oscar Whiskey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:09:
Ik hoopte eigenlijk op een zware voetplaat o.i.d. die als contragewicht kan functioneren.
Dan zou die voetplaat naar achteren moeten uitsteken voor de balans en dan kan de monitor weer niet strak tegen de muur ;) Want ik neem aan dat je de monitor wel wat hoger wil hebben dan vlak boven het blad... hoe hoger de monitor des te meer topzwaar het wordt. Maakt voor jou dan wat minder uit omdat het straks tegen de muur moet, maar fabrikanten ontwikkelen die dingen nou eenmaal om breed ingezet te kunnen worden.

Is anders iets met een klem een optie? Of eventueel een gaatje boren waardoor de poot met een bout vastgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
MicGlou schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:12:
Is anders iets met een klem een optie? Of eventueel een gaatje boren waardoor de poot met een bout vastgezet kan worden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Oscar Whiskey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
Dan zou ik voor zoiets gaan: https://www.newstar.eu/mo...r-flatscreen-bureausteun/

Die hebben we hier ook, de arm kan hiervan zover naar achteren dat de VESA mount gelijk zit met de paal... uiteraard zit de paal dan niet netjes in het midden, maar het zit wel vrij strak tegen de muur... krijg er net 3 vingers tussen en ik heb vrij stevige vingers ;)

Plus dat door de arm je toch nog wat flexibiliteit hebt... en dat deze arm met beide opties wordt geleverd.
Pagina: 1