GPU waterkoeling AIO: MSI 2080ti Gaming X Trio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik zou graag mijn MSI 2080ti Gaming X Trio willen voorzien van waterkoeling.
Kijkende naar diverse video's over het waterkoelen van GPU en de goede resultaten.

Nu wil ik voor een AIO oplossing gaan.

Echter ben ik huiverig welke oplossing te nemen. Ik kan namelijk niet iets vinden wat duidelijk aangegeven is als zijnde compatibel met mijn grafische kaart. En er blijken verschillende oplossingen te zijn voor reference cards en specifieke merken.

Heeft MSI zelf oplossingen bijvoorbeeld. Daar kan ik niets over vinden.

Een mogelijkheid is te gaan voor een oplossing met de NZXT kraken G10/G12 in combinatie met een AIO van kraken.

Zie:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Watercool a Video Card... The easy way!

Andere producten zijn er zoals de EVGA Hybrid cooling. Maar of deze voor mijn kaart te gebruiken is?

Ik zoek dus eigenlijk naar advies van diegenen die hier verstand van hebben en specifiek iets kunnen zeggen over waterkoeling van de MSI 2080ti Gaming X Trio.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33

jgj82

Ja, maar = nee

Ik zou daar persoonlijk niet mee gaan knoeien en het in eens goed doen. Dat plus een stevige pomp/reservoir combo en een 360x60 radiator. Is uitbreidbaar en je hebt er jaren plezier van.

Toegegeven de eerste investering is flink, maar dat is die voor een RTX2080Ti ook.
Over de jaren ben ik mijn systeem steeds gaan uitbreiden, nu is het eigenlijk alleen maar een GPU-blok bij een upgrade. Mijn strategie is een reference kaart van een gerenommeerd merk en dan een full-cover erop.

Koel, stil en altijd de max uit je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
jgj82 heeft gelijk. Tis ff een investering, maar mijn in 2011 gebouwde setup met 1x 120mm radiator en 2x 240 radiator draait nog steeds als een tierelier.

Ik zou persoonlijk toch voor een full-cover gaan, of die voor je kaart beschikbaar is weet ik niet, destijds heb ik de kaart geselecteerd omdat ik wist dat er een EK full cover blok voor te krijgen was. De huidige kaart die ik in mijn bak heb hangen is een GTX980 en daar is geen blok voor te krijgen... Maar zodra er budget is voor een upgrade, ga ik zowel de kaart als het blok halen want mijn WC loop heeft de koelcapaciteit wel.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33

jgj82

Ja, maar = nee

@Xymox @FiXeL Er is een blok voor de kaart van TS, zie de link in m'n vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ok. Ik ben gegaan voor de Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro 2080 2080ti - Black M09.
(art nr : 11732)

Deze wordt niet meer verkocht, maar via eBay nog kunnen vinden.
Het betreft een full-cover AIO, speciaal voor de MSI 2080ti Gaming X Trio kaart.

Het was even zweten, deze dure kaart open te schroeven en de Eiswolf te monteren.

Het resultaat mag er zijn.

Met de officiële aircooler van de grafische kaart, op full load en zonder OC kwam ik zo tegen de 80 graden aan en daarbij maken de fans behoorlijk geluid.

Nu met de Eiswolf, waarbij ik de fans van de radiator op 50% heb draaien en vrijwel geen geluid maken, haal ik nu op full load EN een behoorlijke overclock zo rond de 50 graden.

Al met al een uitmuntend resultaat.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

jbbrans

Jammer dat die Eiswolf M09 nergens meer te krijgen is, het was een mooie oplossing voor niet meteen de hoofdprijs. Ik was ook al aan het zoeken.

Een custom koeling met EKWB of iets dergelijks zou al richting de €500 gaan en dat is mij op dit moment even te veel.
Pagina: 1