Goede eh nacht,
Ik had voor mijn pc de volgende upgrade in gedachte,
Asrock X570 Taichi
Rijzen 7 3700X
En nu probeer ik er geheugen bij te zoeken.
Na al heel wat lezen en filmpjes kijken snap ik dat Rijzen profiteert van snel geheugen.
Dus sneller is beter. En dat het moederboard liever alle dimm slots bezet heeft.
En dat je moet checken of het wel compatible is.
Nu wil ik het liefst het geheugen kopen bij dezelfde winkel als het moederboard. En het budget is 170 euri.
Ik besloot voor twee plakjes 16 gb te gaan zodat ik na wat sparen nog naar 4 plakjes kan gaan.
Dus ik kom op deze uit.
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
(Zwart, CMW32GX4M2D3600C18, Vengeance RGB PRO, XMP)
G.Skill 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
(F4-3600C18D-32GTZN, Trident Z Neo)
Maar deze vind ik niet terug op de lijst bij Asrock (is ook niet makkelijk zoeken met die nummertjes).
En op die lijst staat een kolom (DIMM Socket Support) en daar staat meestal 2 of 2/4 bij.
Wil dat zeggen dat als er 2 staat dat er maar twee plakjes in kunnen ?.
Graag hoor ik jullie gedachten hierover, aanbevelingen en dergelijke.
tot slot ik ben geen hardcore gamer.
maar mijn hobby`s zijn 3D printen en drone vliegen dus veel tekenen flight sim en arduino gerommel e.d.
Masters.
oh ja RGB, ja is wel leuk natuurlijk
Ik had voor mijn pc de volgende upgrade in gedachte,
Asrock X570 Taichi
Rijzen 7 3700X
En nu probeer ik er geheugen bij te zoeken.
Na al heel wat lezen en filmpjes kijken snap ik dat Rijzen profiteert van snel geheugen.
Dus sneller is beter. En dat het moederboard liever alle dimm slots bezet heeft.
En dat je moet checken of het wel compatible is.
Nu wil ik het liefst het geheugen kopen bij dezelfde winkel als het moederboard. En het budget is 170 euri.
Ik besloot voor twee plakjes 16 gb te gaan zodat ik na wat sparen nog naar 4 plakjes kan gaan.
Dus ik kom op deze uit.
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
(Zwart, CMW32GX4M2D3600C18, Vengeance RGB PRO, XMP)
G.Skill 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
(F4-3600C18D-32GTZN, Trident Z Neo)
Maar deze vind ik niet terug op de lijst bij Asrock (is ook niet makkelijk zoeken met die nummertjes).
En op die lijst staat een kolom (DIMM Socket Support) en daar staat meestal 2 of 2/4 bij.
Wil dat zeggen dat als er 2 staat dat er maar twee plakjes in kunnen ?.
Graag hoor ik jullie gedachten hierover, aanbevelingen en dergelijke.
tot slot ik ben geen hardcore gamer.
maar mijn hobby`s zijn 3D printen en drone vliegen dus veel tekenen flight sim en arduino gerommel e.d.
Masters.
oh ja RGB, ja is wel leuk natuurlijk