Recentelijk heb ik het aankoopbedrag van mijn laptop teruggekregen van de MediaMarkt, en moet ik dus een nieuwe laptop kopen.
Het schooljaar begint voor mij echter 24 augustus al, dus moet ik dit jammer genoeg al aardig snel doen. Ik had dit eerder willen doen, maar toen zat mijn laptop nog in het helse garantie-traject van de MediaMarkt.
Ik twijfel tussen de twee modellen uit de titel, maar alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
Wat ga je met je laptop doen?
Voor het laatste jaar van mijn studie (MBO4 ICT-beheer) ga ik vooral virtualiseren en natuurlijk tekstbewerken.
Ook ga ik Linux draaien op deze laptop, en ben ik niet van plan om te gamen hierop.
Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro, alhoewel hier wel overheen gegaan kan worden als hier een goede reden voor is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet mee naar iedere lesdag. Accuduur en gewicht zijn niet een erg belangrijk punt, er zijn vrijwel overal stopcontacten en ik ben het wel gewend om een laptop mee te slepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een laptop met de volgende specs:
- Ryzen 5/7 4000-CPU
- Minimaal 16GB RAM, liefst niet gesoldeerd
- 512GB SSD is prima.
- Redelijke bouwkwaliteit, mijn vorige laptop begon na een tijdje uit elkaar te vallen.
- Linux support uiteraard.
Ik zat te denken aan de volgende twee modellen:
1:
https://tweakers.net/pric...15-2e-gen-20t8000wmh.html
2:
De ThinkPad T14 van de officiële Lenovo-website met de volgende custom specs:
- Ryzen 4650U
- 24GB RAM (16GB gesoldeerd, 8GB los voor dual channel)
- 512GB SSD
- 400 nits 'energiezuinig' scherm
Dit komt uit op zo'n 999 euro met studentenkorting. De levertijd is enkel een probleem, waardoor de kans bestaat dat ik geen laptop heb wanneer het schooljaar begonnen is. Hierdoor neig ik toch wel naar de E15.
Het schooljaar begint voor mij echter 24 augustus al, dus moet ik dit jammer genoeg al aardig snel doen. Ik had dit eerder willen doen, maar toen zat mijn laptop nog in het helse garantie-traject van de MediaMarkt.
Ik twijfel tussen de twee modellen uit de titel, maar alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
Wat ga je met je laptop doen?
Voor het laatste jaar van mijn studie (MBO4 ICT-beheer) ga ik vooral virtualiseren en natuurlijk tekstbewerken.
Ook ga ik Linux draaien op deze laptop, en ben ik niet van plan om te gamen hierop.
Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro, alhoewel hier wel overheen gegaan kan worden als hier een goede reden voor is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet mee naar iedere lesdag. Accuduur en gewicht zijn niet een erg belangrijk punt, er zijn vrijwel overal stopcontacten en ik ben het wel gewend om een laptop mee te slepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een laptop met de volgende specs:
- Ryzen 5/7 4000-CPU
- Minimaal 16GB RAM, liefst niet gesoldeerd
- 512GB SSD is prima.
- Redelijke bouwkwaliteit, mijn vorige laptop begon na een tijdje uit elkaar te vallen.
- Linux support uiteraard.
Ik zat te denken aan de volgende twee modellen:
1:
https://tweakers.net/pric...15-2e-gen-20t8000wmh.html
2:
De ThinkPad T14 van de officiële Lenovo-website met de volgende custom specs:
- Ryzen 4650U
- 24GB RAM (16GB gesoldeerd, 8GB los voor dual channel)
- 512GB SSD
- 400 nits 'energiezuinig' scherm
Dit komt uit op zo'n 999 euro met studentenkorting. De levertijd is enkel een probleem, waardoor de kans bestaat dat ik geen laptop heb wanneer het schooljaar begonnen is. Hierdoor neig ik toch wel naar de E15.
[ Voor 3% gewijzigd door ebbersevan op 14-08-2020 01:14 ]