Green screen crash 980ti of LG monitor.....

Pagina: 1
Acties:

• Niel_P
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-11-2023
Vandaag had ik vanuit het niets plots een volledig groen scherm en audio noise, uit paniek meteen alles uit gedaan.

Daarna opnieuw opgestart ik kreeg beeld eerst het moederbord daarna het windows 10 logo en dan gaat het op zwart.

Ik ben in veilige modus opgestart en dat gaat goed, maar verder weet ik het niet meer....

Hij draaide al zeker 4 jaar zonder een enkel probleem.

MSI Z97S SLI Krait Edition
productreview: MSI Z97S SLI Krait Edition review door Verwijderd

4x - HyperX Fury white HX313C9FW/4
pricewatch: HyperX Fury white HX313C9FW/4

Intel Core i7-4790K
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed

Enermax ETS-T40-White Cluster
pricewatch: Enermax ETS-T40-White Cluster

Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD
pricewatch: Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD

EVGA SuperNOVA 850 G2
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2

[ Voor 61% gewijzigd door Niel_P op 14-08-2020 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Tja veilige modes kunnen we niets mee in dit geval. En zonder specs kunnen we ook niet veel.

Het kan werkelijk van alles zijn. Drivers, gpu, geheugen, voeding, moederbord, windows, de plaatselijke vers gecremeerde huis spin.

Meer als speculeren kunnen we zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel_P
Ik heb wat meer gegevens toegevoegd. Verder heb ik hem laten bouwen bij de part suppyer en heb zelf weinig tot geen verstand van onderdelen.

Case is redelijk stof vrij, maar het was vandaag wel rond de 28-30 graden in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Je heb dus een igpu. Eerste stap is dus gpu eruit en kijken of het probleem zich voor doet via de igpu.
De vraag is alleen of deze in de bios aan staat en of de drivers hiervoor geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel_P
Via het moederboard gaat alles goed ja heb alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar na de kaart er weer in te doen is het zelfde probleem weer daar.

Na het windows logo stoppen de fans op de kaart en blijft alles zwart (of er is gewoon helemaal geen signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Logische eerst volgende stap is helaas een andere gpu testen. dus ik weet niet of je een andere gpu heb of kan lenen.

Een igpu gebruikt namelijk VEEL minder resources en dus is ondanks dat het waarschijnlijk de gpu is niet uit te sluiten dat je voeding of wat anders niet goed meer is zonder eerst een andere gpu te proberen (of je gpu in een andere pc) of eventueel een andewre voeding maar dat is een irritanter klusje als een gpu swap.

Tipje : probeer te reageren met een quote, dat word sneller gezien en dus krijg je sneller een reply terug.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 14-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel_P
computerjunky schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:30:
Logische eerst volgende stap is helaas een andere gpu testen. dus ik weet niet of je een andere gpu heb of kan lenen.

Een igpu gebruikt namelijk VEEL minder resources en dus is ondanks dat het waarschijnlijk de gpu is niet uit te sluiten dat je voeding of wat anders niet goed meer is zonder eerst een andere gpu te proberen (of je gpu in een andere pc) of eventueel een andewre voeding maar dat is een irritanter klusje als een gpu swap.

Tipje : probeer te reageren met een quote, dat word sneller gezien en dus krijg je sneller een reply terug.
I bought a 2070super and everything is working now, I did notice that one of my usb3 port made my external cd drive go on and offline randomly... normally my HyperX Headset was connected to that port. (not going to use that anymore)
Pagina: 1