prijs/bereik-verhouding routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:59
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een simpele router. Qua eisen is het eigenlijk niet zo bijzonder, 2,4 GHz is voldoende, instelmogelijkheden zijn niet nodig, mijn bekabelde snelheid is 9 mbit (upload). Daar wil ik op ongeveer 20 meter afstand, met alleen een muurtje en wat planten ertussen, minimaal de helft van overhouden.
Nu is mijn vraag, heb ik een duurdere router nodig om beter bereik te hebben of is een simpele 50 a 60 euro router voldoende?

Wat is je budget?
Bij voorkeur rond de 60 euro. Maar als een duurdere router het bereik aanzienlijk verhoogd is dat ook zeker mogelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt mij absoluut niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router komt in de schuur te staan, dus het hoeft zoals eerder gezegd niet bijzonder uitgebreid te zijn. Als ik in de schuur en in de tuin maar wat bereik heb.

Beste antwoord (via MatthijsBoog op 14-08-2020 12:20)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Afstand met router is afhankelijk van:
- sterkte en kwaliteit van je device (laptop/telefoon/tablet)
- duurdere router met beter bereik heeft alleen zin wanneer het device even krachtig is

Je moet een router voorstellen als een scheidsrechter die op de middenstip van een voetbal stadion staat. Deze roept en is door iedere speler te verstaan. De spelers op het veld staan alleemaal dichtbij, deze kunnen terugroepen en worden ook verstaan, spelers en scheidsrechter kunnen een dialoog hebben. De toeschouwers zien de scheidsrechter roepen, maar verstaan niets door alle ruis van toeschouwers om hun heen en andere obstakels.

Dus er wordt besloten om hier wat aan te doen, keuze is, een scheidsrechter met grotere longen en meer bereik (signaal versterken, grotere antennes) of te helpen met wat meer kunstmiddelen zoals een microfoon die signaal naar speakers toe stuurt (wifi booster, wifi repeater).

Doordat de scheidsrechter harder kan roepen (betere longen) verstaan de eerste 25 rijen de scheidrechter, niet geheel zuiver maar ze verstaan. Ze beginnen allemaal terug te roepen, maar snappen niet dat de scheidsrechter hun niet verstaat. Kortom meer en meer chaos en ergernis, mensen beginnen meer en meer door elkaar te roepen en er is helemaal niks meer te verstaan, niet door de spelers, de toeschouwers en de scheidsrechter. Veel erger, er is ook helemaal geen communicatie meer mogelijk met de grensrechters (andere Wifi netwerken).

In het tweede geval krijgt de scheidsrechter een microfoon, en worden overal in het stadion luidsprekers met microfoons geplaatst (wifi access points). Het vermogen van de scheidsrechter wordt verlaagd zodat alleen de spelers op het veld met hem kunnen communiceren. Opeens is er dialoog mogelijk tussen spelers en scheidrechter zonder verstoring, de toeschouwers kunnen ook informatie delen en ontvangen.

Probleem opgelost.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://tweakers.net/modems-en-routers/vergelijken/ ?

20m over 2.4GHz kan maar echt optimaal is het niet; heb je al eens gemeten of er niet teveel andere AP's in de buurt staan te schreeuwen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MatthijsBoog
5,1GHz mag ook hoor, de schuur staat redelijk ver van het huis af en heeft nog geen router. als ik daar scan zal ik hooguit 2 AP's vinden momenteel. geen van beide zijn bijzonder goed dus dat zal het probleem niet zijn.

Edit: ik heb al even bij vergelijken gekeken, maar dat zegt helaas niet echt iets over het bereik. Vandaar dat ik het hier vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door MatthijsBoog op 13-08-2020 23:09 . Reden: toevoeging ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

5 GHz zou ik vermijden, dat gaat minder goed door obstakels.

Begin eens met een simpel TP-Link routertje of access-point met drie externe sprieten, denk dat je dan een heel eind komt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• MatthijsBoog
PD2JK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:20:
5 GHz zou ik vermijden, dat gaat minder goed door obstakels.

Begin eens met een simpel TP-Link routertje of access-point met drie externe sprieten, denk dat je dan een heel eind komt.
Waar kan ik het beste beginnen?
C6, C1200 of de C7?

[ Voor 0% gewijzigd door MatthijsBoog op 13-08-2020 23:47 . Reden: correctie van hyperlink ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet het nieuw zijn? Voor 6 tientjes (of 7 misschien) en wat goed zoeken, kan je een AC68U op te kop tikken. Even goed Googlen en lezen op GoT maar daar zit iets meer power in en bij bepaalde versies kan je het zendvermogen ook nog iets opkrikken. Daarnaast komen er nog steeds ondersteunde firmwares uit, zowel door Asus als MerlinWRT.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Afstand met router is afhankelijk van:
- sterkte en kwaliteit van je device (laptop/telefoon/tablet)
- duurdere router met beter bereik heeft alleen zin wanneer het device even krachtig is

Je moet een router voorstellen als een scheidsrechter die op de middenstip van een voetbal stadion staat. Deze roept en is door iedere speler te verstaan. De spelers op het veld staan alleemaal dichtbij, deze kunnen terugroepen en worden ook verstaan, spelers en scheidsrechter kunnen een dialoog hebben. De toeschouwers zien de scheidsrechter roepen, maar verstaan niets door alle ruis van toeschouwers om hun heen en andere obstakels.

Dus er wordt besloten om hier wat aan te doen, keuze is, een scheidsrechter met grotere longen en meer bereik (signaal versterken, grotere antennes) of te helpen met wat meer kunstmiddelen zoals een microfoon die signaal naar speakers toe stuurt (wifi booster, wifi repeater).

Doordat de scheidsrechter harder kan roepen (betere longen) verstaan de eerste 25 rijen de scheidrechter, niet geheel zuiver maar ze verstaan. Ze beginnen allemaal terug te roepen, maar snappen niet dat de scheidsrechter hun niet verstaat. Kortom meer en meer chaos en ergernis, mensen beginnen meer en meer door elkaar te roepen en er is helemaal niks meer te verstaan, niet door de spelers, de toeschouwers en de scheidsrechter. Veel erger, er is ook helemaal geen communicatie meer mogelijk met de grensrechters (andere Wifi netwerken).

In het tweede geval krijgt de scheidsrechter een microfoon, en worden overal in het stadion luidsprekers met microfoons geplaatst (wifi access points). Het vermogen van de scheidsrechter wordt verlaagd zodat alleen de spelers op het veld met hem kunnen communiceren. Opeens is er dialoog mogelijk tussen spelers en scheidrechter zonder verstoring, de toeschouwers kunnen ook informatie delen en ontvangen.

Probleem opgelost.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1