Ik heb een gang waar een profiel is ingewerkt om sfeerlicht te creëren dmv RGBW 5050 leds (ik denk een 60leds/m, 19W/m, 850lm/meter of hoger).
Deze gang is ongeveer 15m lang en in een "L" vorm waar aan de uiteinden een 5G2.5mm² zit en in de hoek 2x 5G2.5mm², in totaal dus 4 x 5G2.5mm².
Al deze kabels komen uit in de technische ruimte (tussen de 15 en 20m verder) waar ik ook mijn led voedingen en drivers wil onderbrengen.
/f/image/tcTilKVhw5G9lBX8HqZM9fBR.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Eldoled Lineardrive 720d (constant voltage 24A) tot mijn beschikking maar nog geen voeding (ik had gedacht aan een Meanwell HGL reeks, wattage nog te bepalen).
Aangezien ik geen expert ben en niet meteen de juiste topics vond, had ik enkel vragen:
(indien mods vinden dat dit ergens anders thuis hoort, hoor ik het graag!)
Deze gang is ongeveer 15m lang en in een "L" vorm waar aan de uiteinden een 5G2.5mm² zit en in de hoek 2x 5G2.5mm², in totaal dus 4 x 5G2.5mm².
Al deze kabels komen uit in de technische ruimte (tussen de 15 en 20m verder) waar ik ook mijn led voedingen en drivers wil onderbrengen.
/f/image/tcTilKVhw5G9lBX8HqZM9fBR.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Eldoled Lineardrive 720d (constant voltage 24A) tot mijn beschikking maar nog geen voeding (ik had gedacht aan een Meanwell HGL reeks, wattage nog te bepalen).
Aangezien ik geen expert ben en niet meteen de juiste topics vond, had ik enkel vragen:
- Kan ik hiermee überhaupt 15m RGBW leds aansluiten? (Ik vermoed dmv 4 strips van elk max 5m)
- Hoeveel watt (voor de HGL voeding) voorzie ik hier? (klopt het dat de formule (19w x 15m) + 10% is? In dit geval dus +-315 watt)
- Hoe ziet het aansluitschema uit? Ik heb het vooral lastig met 4 x 5G kabels op de eldoled en voeding aan te sluiten.
- Volgens de documentatie van de eldoled kan er max 1.5mm² aangesloten worden, lukt het om hier toch met 2.5mm² te werken?
(indien mods vinden dat dit ergens anders thuis hoort, hoor ik het graag!)