Windows 98 SE - Registery problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 21:32
Na de installatie van Windows 98 SE krijg ik na het opstarten continu de melding:

Kan systeemregister niet benaderen, draai scanreg en laat het systeembestand terugzetten. Vervolgens wordt een oud register bestand teruggezet. Windows start op en geeft het zelfde probleem. Weer opstarten etc. Ik blijf in een loop zitten. Weer formatteren, Fdisk /mbr etc. Windows ME proberen, zelfde foutmelding :'(

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderd

Is dit een nieuwe machine, heb je hiervoor een ander OS erop gehad?
Misschien een geheugen probleem, zit alles goed vast op het MB :?

• bluesparkle
Ik heb hiervoor ook Windows98 op mijn systeem gehad. Was erg vervuild en wilde een nieuwe installatie starten. Dus schijf geformatteerd, windows vanaf de cd gekopieerd naar: c:\windows\options\cabs en van daaruit de setup gedraaid.

Ging goed, totdat ik DX8.0 heb geinstalleerd sindsdien is het foute boel en weet ik het niet meer na drie avonden installeren :?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft een vriend van mij ook. Heb een week geleden windows bij hem opnieuw geinstaleerd, en toen was het 3 dagen weg, en nu is het er weer.
Ik vermoed dat het aan het geheugen ligt. Ik had zijn timings iets losser ingesteld, en toen was het ff weg. Dus denk dat zijn geheugen een beetje aan het dementeren is.

I, for one, like Roman numerals

• bluesparkle
Op donderdag 09 augustus 2001 09:34 schreef Def_P het volgende:
Heeft een vriend van mij ook. Heb een week geleden windows bij hem opnieuw geinstaleerd, en toen was het 3 dagen weg, en nu is het er weer.
Ik vermoed dat het aan het geheugen ligt. Ik had zijn timings iets losser ingesteld, en toen was het ff weg. Dus denk dat zijn geheugen een beetje aan het dementeren is.
Timing van het geheugen in de biossetup?
Misschien moet ik daar even kijken, ik heb er niets aan veranderd. Het heeft altijd goed gewerkt. :(

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 09:46 schreef bluesparkle het volgende:

[..]

Timing van het geheugen in de biossetup?
Misschien moet ik daar even kijken, ik heb er niets aan veranderd. Het heeft altijd goed gewerkt. :(
Dat heb ik toch al gedaan, lees vorige post. Losser instellen. Maar dat helpt maar een beetje. Dus denk daarom dat het geheugen achteruit aan het gaan is. Want staat nu op het langzaamst zeg maar.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

problemen met de register win 98se heb ik ook gehad.
onder win98 me geen probleem met de register.
mijn harde schijf (30 GB) had ik in drieen gedeeld.
nadat ik mijn c schijf verkleind had van 10 gb naar 6 gb waren de problemen opgelost.
inmiddels draaid het systeem al bijna 6 weken zonder problemen
Pagina: 1