• rhandy379
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-06 22:08
Beste allen,

Ik ben bezig met een achteruit camera in de auto te installeren. Eenmaal achter in de auto aangekomen, blijkt dat de tulp van deze video kabel niet door het rubberen doorvoertunnel past (om van binnenuit naar de achterklep te komen), omdat de tulp breder is dan de doorvoertunnel. Nu heb ik erover nagedacht om een gaatje te prikken maar dat lijkt mij onverstandig i.v.m. regen wat dan door dat gaatje naar binnen kan komen.

Nu vroeg ik mij af: Is het mogelijk om het draad door te knippen (zodat de tulp intact blijft) en deze aan elkaar te solderen en vervolgens te dichten met een krimpkous, of zal dit storing veroorzaken?
Het is een videokabel waarbij ook een rode draad uit de tulp komt om deze aan de achteruitverlichting pluskabel te solderen.

Hoop dat iemand hier wat van af weet,
Gr. Rhandy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Elke extra las is kans op verstoring, zeker als je de weerstand van de kabel beïnvloed. Bij een standaard videokabel lijkt mij dit niet zo'n punt, zolang je het netjes doet.
Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1989
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06-2022
Hoi Rhandy,

Is het gelukt om de kabel te solderen? Ik loop tegen hetzelfde aan.

Groeten Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij een videosignaal dat over een tulp gaat, lijkt wat extra storing mij niet echt een probleem :P

Mocht je het echt netjes willen doen, dan zou ik de kabel doorknippen en een shielded male en female RCA connector erop zetten. Maar als je een niet afgeschermde kabel gebruikt, mist dat natuurlijk ook zijn doel.

* Thijsmans zou het niet moeilijker maken dan nodig.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07 12:24
Solderen is niet echt praktisch, immers heb je een coaxiale kabel. Wat wellicht beter werkt is een coaxkabel voor de gehele lengte en daar tulpstekkers aan maken. Een contrastekker en een tulp stekker bij de overgang kan natuurlijk ook. Solderen hoeft bij coaxsteckers zoals BNC of antenne stekker niet, dan is het van belang dat je de mantel klemt. Dit kan vaak met een schroefdeel. Bij tulpstekkers zal solderen waarschijnlijk wel moeten. In principe als je wat flux gebruikt en je zorgt voor mooie lassen zonder bobbels heb je weinig last van interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhandy379
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-06 22:08
Ik zie de reacties pas na jaren excuses, heb er geen mail over ontvangen.

Voor een volgende wie dit leest:
Dit had ik opgelost door het gat ietsjes groter te maken en een rubbertje rondom voor een waterdichte sealing.
Pagina: 1