Toon posts:

Alternatief voor Sun Eclipse raambedekking?

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Ik was op zoek naar een goede manier om mijn ramen te voorzien van een beschermende laag om binnen in huis meer verkoeling te krijgen. Via een ander topic kwam ik uit op https://suneclipse.nl/. Nu blijven die een levertijd te hebben die oploopt tot november. Voor hen goed nieuws, voor mij wat minder :)

Ik ben op zoek naar een hoogwaardig alternatief voor deze oplossing. Natuurlijk kan je zelf aan de slag met doeken en zuignappen, maar ik heb nog niets gevonden wat een beetje blijvend is (folie te dun, waait makkelijk weg), zuignappen die goed werken (vallen door de hitte van het raam) en om een beetje aan te turen is.

Heeft iemand hier toevallig een kwalitatief vergelijkbaar alternatief gevonden voor dit product?

• Bomil
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 19:13
Al gekeken naar zonwerende folies?

• Muncher
Bomil schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:06:
Al gekeken naar zonwerende folies?
Yes, maar die zitten permanent op je raam. Mooie aan deze oplossing is dat je het makkelijk kan plaatsen en weer verwijderen. Hoef niet perse met verduisterde ramen te zitten in de winter :).

Wel goede tip!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niet druk maken om lange levertijd. Misschien is het dit jaar nog 1 of 2 weken warm.
Desnoods pas in november bestellen, kan me voorstellen dat ze dan korting geven om toch wat omzet te hebben als niemand die dingen koopt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Muncher
ZeRoC00L schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:29:
Niet druk maken om lange levertijd. Misschien is het dit jaar nog 1 of 2 weken warm.
Desnoods pas in november bestellen, kan me voorstellen dat ze dan korting geven om toch wat omzet te hebben als niemand die dingen koopt.
Neuh, maar mij ook niet druk en heb ze niet direct nodig. Maar vind het wel interessant dat er blijkbaar geen (echt) goed alternatief is.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb met een restpartij screendoek en tourniquet haken een doek gemaakt wat je kan bevestigen. Je kan het gewoon knippen en ik heb zelf de randen dubbel gevouwen vastgemaakt met wat montage kit.

Normaal gesproken wordt dat met een speciale lijm gedaan maar voor die paar weken in het jaar dat het echt zo warm is... Wel even goed meten, want het zit mooier goed strak dan een beetje los.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:27
heb sinds een tijdje screens op de velux ramen; maar vraag me wel af wat het qua temperatuur nou eigenlijk scheelt.

Wat fijn is dat de ramen zelf niet kokend heet worden (zuidkant) en dat er minder zon naar binnen schijnt, maar of het nu echt qua temperatuur veel scheelt vraag ik me af.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 13:56
Ook een wat meer permanente oplossing maar rolluiken doen het hier ook prima om de warmte buiten te houden.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Len020 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:16:
heb sinds een tijdje screens op de velux ramen; maar vraag me wel af wat het qua temperatuur nou eigenlijk scheelt.

Wat fijn is dat de ramen zelf niet kokend heet worden (zuidkant) en dat er minder zon naar binnen schijnt, maar of het nu echt qua temperatuur veel scheelt vraag ik me af.
Nou, het warmt altijd wel minder snel op binnen als je je ramen afschermt. Ik heb het hier zonder airco nu 26,4c en 57% LVH binnen, waar ik begonnen was met 20,5c en 46% LVH. Dat klinkt allemaal best koel, maar ik ben dan ook een temperatuur-gestapo en ik besef me dat ik bovengemiddeld veel bezig ben met het zo lang mogelijk aangenaam houden, maar ook dat kent grenzen. Ik heb een wit laken aan de buitenkant van het raam gespannen, en alle parasols opgezet en ook voor het raam neer geplempt. Verder alles dicht overdag, en 's avonds om 22:30 pas open (tot 01:30-02:00 's nachts; op bovenverdieping alles op kiep).
De eerste 3 dagen van 31, 33 en 35 graden ging dat best ok. Maar daarna ging het toch echt rap, vooral met de luchtvochtigheid.
Dus idd, bij zo'n langdurige hitte hou je het wel 3 tot 5 dagen relatief koel, maar daarna zal het niet meer zoveel schelen nee, maar het is altijd beter om toch iets voor het raam te hebben dan niet.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Xyrr
  • Laatst online: 19:54
Muncher schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Yes, maar die zitten permanent op je raam. Mooie aan deze oplossing is dat je het makkelijk kan plaatsen en weer verwijderen. Hoef niet perse met verduisterde ramen te zitten in de winter :).

Wel goede tip!
Niet per se. Ik kwam laatst statische zonwerende folie tegen die tijdelijk aangebracht en verwijderd kan worden. Ik heb geen idee hoe goed het spul werkt, maar het is in ieder geval betaalbaar en lijkt direct leverbaar.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 14:46

Aidix

Geluidspietlut

Len020 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:16:

Heb ook velux met een screen. Het raam is flink warm doordat het zwarte doek loeiheet wordt en de warmte afgeeft aan het glas waar het op ligt. Ook het kozijn warmt flink op.
Ik denk dat we in NL gewoon niet slim genoeg zijn om goed met zon om te gaan in de zomer. Zwarte daken, zwarte screens, zwarte auto's... Zelfs de inlaat pijp van een ventilatiesysteem maken we zwart, kan de lucht even goed doorbakken voordat het naar je slaapkamer gaat.

In China verbaasde ik me eerst over de babyblauwe daken die ik her en der zag. Maar nu snap ik het. Het enige zwarte bij een Chinees op dak is de zonneboiler. Nuff said.

[Voor 6% gewijzigd door Aidix op 15-08-2020 19:39]

• Zonwering
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-05 12:16
*knip*
Spam is niet toegestaan, zie onze huisregels

[Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 24-05-2023 11:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee