Ik heb onlangs de oude computer van mijn zus gekregen. Op zich een leuk ding, vooral als ik wat kleine upgrades zou uitvoeren. Ik had toevallig nog een Kingston A2000 SSD liggen, maar het moederbord heeft geen M.2 slot. Nu zou ik een PCI-E adapter kunnen kopen voor in een X1 slot, maar vraag me af of dit wel handig is. Hierbij doel ik niet alleen op het snelheidsverlies, maar ook of ik er uberhaupt vanaf zou kunnen booten? Zou ik niet beter gewoon een goedkope SATA SSD kunnen kopen, of is zelfs met zo'n adapter in een PCI-E X1 slot de snelheidswinst zoveel groter?
Het systeem heeft een Gigabyte GA-H81M-S2H moederbord en nu een 128GB SATA SSD. Ik heb zelf wel wat dingen gevonden over het al dan niet booten vanaf zo'n adapter, maar dat waren wat oudere topics. Wellicht zijn er tegenwoordig al meer mogelijkheden.
Het systeem heeft een Gigabyte GA-H81M-S2H moederbord en nu een 128GB SATA SSD. Ik heb zelf wel wat dingen gevonden over het al dan niet booten vanaf zo'n adapter, maar dat waren wat oudere topics. Wellicht zijn er tegenwoordig al meer mogelijkheden.