Mogelijkheid om eigen reactie als beste antwoord te markeren

Pagina: 1
Acties:

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:53
Zie: gevoelig in "Edge ongewenst binnengekregen na een update"

Ik heb hier uiteindelijk zelf het antwoord op mijn vraag gegeven. Ik heb echter niet de mogelijkheid om de betreffende reactie als beste antwoord te markeren.

Ik vind zelf de stackoverflow.com manier fijn. Dat heb je die mogelijkheid en kunnen anderen tevens up en down voten.

Edit: gevraagde features:
- mogelijkheid om eigen antwoord als beste te markeren
- up down vote voor antwoorden

[ Voor 13% gewijzigd door gevoelig op 13-08-2020 16:30 ]

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
Er is niks mis met een beetje zelfliefde, maar publiekelijk verkondigen dat je zelf je eigen vraag beantwoord hebt, dan heb je het wel heel erg met jezelf getroffen ;)
Misschien is het beter om de openingspost te editen en onderaan te schrijven wat je hebt gedaan. Ik denk namelijk dat een dergelijke functie te veel uitlokt tot misbruik. Houd de zelfde redenatie in gedachte als waarom je je eigen reacties op de frontpage niet kan modden en je je posts op het forum niet kan duimen - vaak is het beter om de waarden van je reacties te laten beoordelen door de lawful judgement of your peers.
Als afsluitende kritische noot - als iemand zijn eigen vraag kan beantwoorden, had die persoon dan een topic moeten openen? ;) :p

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:57:
Misschien is het beter om de openingspost te editen en onderaan te schrijven wat je hebt gedaan.
Meestal werkt het beter om een report aan te maken, zodat de moderatoren je reactie kunnen markeren.
Ik denk namelijk dat een dergelijke functie te veel uitlokt tot misbruik.
Dat is in ieder geval waarom het nu niet kan.
Als afsluitende kritische noot - als iemand zijn eigen vraag kan beantwoorden, had die persoon dan een topic moeten openen? ;) :p
Soms vind je door tips van andere toch zelf het antwoord. Of heb je in je eigen post alle oplossingen en tips van andere gecombineerd tot één oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Soms vind je door tips van andere toch zelf het antwoord. Of heb je in je eigen post alle oplossingen en tips van andere gecombineerd tot één oplossing.
Dat is precies wat er aan de hand was. Maar het komt toch ook voor dat een probleem maanden duurt? De TS zal zich in dat geval het het meest in zo'n probleem bijten.

Los van dat al mis ik gewoon de functie om anderen te kunnen helpen. Voordat ik een post doe heb ik eerst gezocht. Ik kom veel te vaak topics tegen waarbij je het gevoel hebt dat het is opgelost maar dit niet terug te vinden is in de reacties.

Als het hier gaat om karma lijkt me het niet geven van karma op vragen die jezelf hebt beantwoord een eenvoudige manier om misbruik tegen te gaan.

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Er is niks mis met een beetje zelfliefde, maar publiekelijk verkondigen dat je zelf je eigen vraag beantwoord hebt, dan heb je het wel heel erg met jezelf getroffen ;)
Tja, dat begrijp ik niet. Het goede antwoord is het goede antwoord. Als je er een voting systeem aan koppelt kan dit ook nog eens bevestigd door de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad gebeurt het zat dat de topicstarter zelf alsnog het antwoord geeft. Of dat die 'het beste' antwoord geeft door de tips van vele mensen samen te voegen en samen te vatten.

Doe dan even een topicreport ('Rapporteer') en de lokale mod zet vast met liefde die post als beste antwoord.

Ik denk dat er anders misbruik van gemaakt zou worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Wat is precies het misbruik? Ik mis vast en zeker iets, levert een goed antwoord karma punten op oid? Hoe kun je het anders misbruiken?

Op zich een workaround. Wel wat omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40
gevoelig schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:29:
Wat is precies het misbruik? Ik mis vast en zeker iets, levert een goed antwoord karma punten op oid? Hoe kun je het anders misbruiken?

Op zich een workaround. Wel wat omslachtig.
Het karmahoeren inderdaad, maar ook het scoren van karma punten op specifieke onderwerpen kan dan snel gaan. Hierdoor kan iemand snel karmakoning of -keizer worden op onderwerpen waar hij zijn eigen vragen beantwoordt + markeert.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Een oplossing daarvoor zou misschien kunnen zijn om alle karma mbt het topic waarin eigen posts als antwoord worden gemod weg te halen/niet mee te rekenen. (had ik al eens genoemd)

Voor mij als gebruiker deed het iig vooral wat vreemd aan dit niet te kunnen, vandaar de melding maar je moet altijd een afweging maken bij het oplossen van dingen en dit issue behoeft daarom denk ik niet de hoogste prio ;-).

Pagina: 1