Toon posts:

Welke videokaarten kan ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
Ik heb aardig wat budget over

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor een opknap PCtje

Beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een moederbord (MSI A68HM Grenade) Gekregen van een collega voor een opknap PCtje, Ik heb er nu een nieuwe kast voor gehaald, nieuwe voeding en een SSD schijf in gezet.

Nu wil ik de PC zijn laatste upgrade geven door betere ram en een externe grafische kaart in te zetten

Ik las op internet dat ik 2 16GB ddr3 ram sticks kan gebruiken, maar ik kom er maar niet achter welke videokaarten ik zou kunnen gebruiken op dit moederbord. Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik überhaupt een PC heb gehad (Wegens school en werk de afgelopen 10 jaar met laptops moeten doen) Maar nu toch weer een PC! Sowieso veel beter. Maar goed wie ow wie kan mij een aantal videokaarten die compatibel zijn met de MSI A68HM Grenade aanraden?

Ik zou het zeer op prijs stellen!

Mvg,

Caged6721

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 15:18 ]

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Stop er een APU in, op een FM2 platform hoef je geen echte game performance te verwachten dus een losse videokaart is overbodig.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-01 21:22
Denk dat je je beter kunt afvragen welke GPU niet werkt?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
MSI A68HM Grenade heeft een FM2-socket. Dat is sowieso al matig, want dan ben je erg beperkt in processor-upgrade.

Welke processor heb je nu?

Het moederbord ondersteunt gewoon pci-e 2.0. Dus je kan tal van videokaarten gebruiken; ook nieuwe met pci-e 3.0 of 4.0 interface.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Sneller dan een GTX 1650 zou ik niet adviseren en dat is al afhankelijk van welke cpu en voeding er gebruikt gaan worden.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
alle mogelijke cpu's en apu's zijn voor de standaarden van vandaag niet vooruit te branden. Dus ik ben daardoor wel benieuwd voor welke doeleinde je het wil gaan gebruiken. AAA titels gaan waarschijnlijk moeizaam worden. Je kunt er natuurlijk een zo modern mogelijke A8/A10 apu in stoppen, dan heb je die hele videokaart niet meer nodig en kun je toch wat minder intensieve games spelen als dat is waar je op uit bent. Als je er meer van verwacht zou ik er geen geld in stoppen en naar hardware van een nieuwere generatie gaan zoeken.

Verder zou elke retail videokaart wel compatible moeten zijn met het moederbord zelf, denk eraan dat je cpu al snel een bottleneck zal zijn. Je noemt de voeding niet die je gekozen hebt maar die zal ook nog aan een paar eisen moeten voldoen voordat je er een videokaart aan hangt.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:17:

Wat is je budget?
Ik heb aardig wat budget over
Suggestie: vergeet dit moederbord en koop een nieuwere. De redenen zijn gegeven in de reacties hiervoor.
Niet lullig bedoeld trouwens; is een oprechte suggestie :)
Je hebt al veel modernere mobo's waar je veel meer aan hebt vanaf 50,-.

Ik gok dat je een game pc wilt bouwen? Je wil er namelijk 32 GB RAM inzetten en een aparte videokaart.
Dan is beginnen met een compleet nieuw moederbord the way to go.
Daarna kan je veel meer kanten op dan met het huidige mobo.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Pagina: 1