Nieuw product gekocht en is “defect” wordt niet geholpen

Pagina: 1
Acties:

• default12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-08 15:06
Beste forum leden,

Ik heb een douchefilterkop aangeschaft bij *knip* (web)winkel maar hij werkt niet naar behoren, omdat ik 2 jaar geleden het zelfde product had aangeschaft en 2 jaar later weer en dus weet ik dat er iets mis is aan het product.

Probleem is dat de waterdruk te laag is wat niet zo hoort. Ik heb hun een video gestuurd en ze zeggen dat het door de filter die erin zit komt. Vervolgens die er ook uitgehaald en nogsteeds is de waterdruk laag en weer een video gestuurd van een normale douchekop dat die wel goed werkt en niet aan de waterdruk ligt. Vervolgens stuur ik hem op en sturen hun het weer terug en zeggen ze dat die het gewoon goed doet Wat niet zo is

Vervolgens een 1 rating gegeven op trustpilot en nu willen ze helemaal niet meer meewerken als ik vraag of ze met een oplossing kunnen komen.

Het product heeft mij 50€ gekost en ik vind het zonde om het hier bij te laten liggen.

Welke stappen kan ik ondernemen om dit op te lossen?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-08-2020 14:58 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze nog niets van doen heeft in de discussie. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een stomme berekening; de douchekop kostte je 7 cent per dag over de afgelopen 2 jaar. 2 jaar doe je er niks mee qua klacht / informatie. Of, en dat lees ik er niet uit, al 2 jaar heb je dagelijks discussies met de verkoper. Of heb je nu werkelijk in 2016 een kop gekocht, in 2018 weer en "nu pas" kom je om oplossingen vragen?

Anyway, 2 jaar. 50 Euro. Gebruikt. Ik snap dat het een principekwestie is maar er is na een dergelijke termijn ook nog iets van redelijkheid. Natuurlijk, ligt niet in de wet. Maar logisch...?

En anders inderdaad de verkoper een aangetekende brief sturen met een verwachting van een oplossing. Daarna aanhangig maken bij de geschillencommissie. En als die niet luistert, je advocaat erop zetten en een zaak aanspannen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Reptile209

- gers -

Meet eens met een emmer en een stopwatch hoeveel water je er uit krijgt (bijv. de tijd voor 5 liter om meetfoutjes een beetje uit te middelen): één keer met de douchekop en één keer met alleen de slang van de douchekop, kop er dus even af schroeven.
En heb je de oude kop nog om het ook daarmee te vergelijken?

Waarom vervang je hem eigenlijk? En is het mogelijk dat juist de oude defect was, bijv intern lek, waardoor hij het beter leek te doen?

Zo scherp als een voetbal!

• default12
MAX3400 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:59:
Allicht een stomme berekening; de douchekop kostte je 7 cent per dag over de afgelopen 2 jaar. 2 jaar doe je er niks mee qua klacht / informatie. Of, en dat lees ik er niet uit, al 2 jaar heb je dagelijks discussies met de verkoper. Of heb je nu werkelijk in 2016 een kop gekocht, in 2018 weer en "nu pas" kom je om oplossingen vragen?

Anyway, 2 jaar. 50 Euro. Gebruikt. Ik snap dat het een principekwestie is maar er is na een dergelijke termijn ook nog iets van redelijkheid. Natuurlijk, ligt niet in de wet. Maar logisch...?

En anders inderdaad de verkoper een aangetekende brief sturen met een verwachting van een oplossing. Daarna aanhangig maken bij de geschillencommissie. En als die niet luistert, je advocaat erop zetten en een zaak aanspannen?
2 jaar geleden gekocht en was er niks mis mee en dan om het jaar de filter vervangen en toen begon de douchekop vol te zitten met kalk toen hadden we besloten om geheel nieuw te kopen en dat was dus een maand geleden. En toen bij gebruik wist ik al dat die het niet goed deed en vanaf dag 1 al meerdere mails gestuurd etc ze willen gewoon niet helpen

• default12
Reptile209 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:59:
Meet eens met een emmer en een stopwatch hoeveel water je er uit krijgt (bijv. de tijd voor 5 liter om meetfoutjes een beetje uit te middelen): één keer met de douchekop en één keer met alleen de slang van de douchekop, kop er dus even af schroeven.
En heb je de oude kop nog om het ook daarmee te vergelijken?

Waarom vervang je hem eigenlijk? En is het mogelijk dat juist de oude defect was, bijv intern lek, waardoor hij het beter leek te doen?
Oude heb ik niet meer die zat vol met kalk dus die is weg en ook gelijk de reden waarom
Ik een nieuwe heb aangeschaft. Ik denk echter niet dat de oude defect was omdat het water er vloeiend doorheen ging. Bij de nieuwe hoor ik bij de douchekop dat het water op een of andere manier er niet vloeiend doorheen gaat

• MAX3400

MAX3400

Een gewone douchekop, zeker met filter, zou niet na 2 jaar verkalkt moeten zijn. De nieuwe douchekop was mogelijk al verkeerde keuze, maar oké.

Op dag 1 van de nieuwe kop zeg je dat het al niet goed ging. Ondanks de aanpassing in de startpost, had je dus 14 dagen WKOA maar niet uitgeoefend.

Laten we aannemen: er zit garantie op de kop. En de leverancier beweegt niet meer mee? Zie vorige reply voor oplossing.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Reptile209

- gers -

Als ik de URL die eerst in de startpost stond goed heb onthouden O-) , dan staat in hun FAQ:
We have a 100% customer satisfaction guarantee. If you are unsatisfied with the product for whatever reason, simply alert us by e-mail (* snip *) within 7 days of receiving the package and you can return it for a full refund on the purchase price.
Dus als je ze binnen een week gemaild hebt (voor het hele terugsturen), dan geef je nu aan dat je niet 100% tevreden bent en dat je je geld terug wil. Zeg er desnoods bij dat je je review intrekt als ze het netjes oplossen met je :)

Zo scherp als een voetbal!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Oke, de oude douchekop is dus totaal irrelevant in dit verhaal en maakt het alleen maar verwarrend.

Je douchekop is na een maand kapot, dan moet de winkel dat gewoon oplossen. Ze toch nog een keer duidelijk mailen (kort maar krachtig werkt in mijn ervaring het beste) een keer bellen als ze een telefoonnummer hebben. Facebook, Twitter, enz een openbaar bericht sturen als ze dat hebben.
Anders kan je nog proberen slechte reviews te schrijven, en de fabrikant een keer een bericht sturen.

• default12
Ik had al gemaild dat ik mijn geld terug wil maar ze zeggen dat ik hem gebruikt heb en ipv hygiëne nemen ze het product niet terug tenzij die defect is. En blijkbaar staat in hun algemene voorwaarden dat je het product alleen mag bekijken zoals je in een echte winkel zou doen dus je mag hem niet testen en dan terug sturen.

Dit is wat ik zei:

Ik wil hem toch graag retour sturen omdat ik niet tevreden ben met het product.

Wat moet ik hiervoor doen om terug te sturen?

En ik kreeg dit als antwoord:

Beste Klant,

Gebruikte producten kunnen niet terug.
Zodra die dan hier is zullen wij deze testen.
Voldoet het aan specificaties dan zal deze retour niet geaccepteerd worden.

U kunt daarvoor het retourformulier onder klantenservice gebruiken.

Dit was 2 dagen na de aankoop en ongeveer na 6 mails verder

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zit er geen flow restrictor in die je er uit kan halen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• default12
Snake schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:20:
Zit er geen flow restrictor in die je er uit kan halen?
Ik dacht daar ook aan om hem gewoon open te maken en kijken of er iets inzit wat de druk tegenhoud. Maar dan kan ik wel fluiten als ik hem niet kan fixen zegmaar.

• default12
WEBGAMING schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:15:
Oke, de oude douchekop is dus totaal irrelevant in dit verhaal en maakt het alleen maar verwarrend.

Je douchekop is na een maand kapot, dan moet de winkel dat gewoon oplossen. Ze toch nog een keer duidelijk mailen (kort maar krachtig werkt in mijn ervaring het beste) een keer bellen als ze een telefoonnummer hebben. Facebook, Twitter, enz een openbaar bericht sturen als ze dat hebben.
Anders kan je nog proberen slechte reviews te schrijven, en de fabrikant een keer een bericht sturen.
Hun benaderen heeft geen zin meer omdat ik hun 1 ster heb beoordeeld op trustpilot. Ze zijn heel onvriendelijk en onprofessioneel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

default12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Hun benaderen heeft geen zin meer omdat ik hun 1 ster heb beoordeeld op trustpilot. Ze zijn heel onvriendelijk en onprofessioneel.
Ja, en een 1 achterlaten zonder de "wettelijke kans" te geven om het op te lossen, helpt daar niet bij.

Zoals ik al zei: zoek een modelbrief om de koop naar behoren te laten repareren / vervangen en anders ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Waarom zeg je dan ook dat je niet tevreden bent? Als hij eerst wel goed was, en nu niet meer is hij defect.
Of dat dan door kalk komt of wat dan ook, niet zo belangrijk.

Maar als ik het zo lees was het vanaf het begin al slecht, dan zal die douchekop wel gewoon veel waterverbruik tegengaan, en is het gewoon zo. Dan had je inderdaad meteen die winkel moeten aanschrijven, niet een maand later.
Als je er een keer wat water doorheen laat lopen en je ziet dat het waardeloos is zullen ze denk ik niet zo moeilijk doen. Dat zie je natuurlijk gelijk. Als je hem een maand gaat gebruiken en dan ineens niet tevreden bent vind ik het niet gek dat ze er niet in mee gaan. (en dat het een douchekop is helpt dan natuurlijk ook niet.)

• default12
WEBGAMING schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:29:
Waarom zeg je dan ook dat je niet tevreden bent? Als hij eerst wel goed was, en nu niet meer is hij defect.
Of dat dan door kalk komt, of wat dan ook, niet zo belangrijk.

Maar als ik het zo lees was het vanaf het begin al slecht, dan zal die douchekop wel gewoon veel waterverbruik tegengaan, en is het gewoon zo. Dan had je inderdaad meteen die winkel moeten aanschrijven, niet een maand later.
Als je er een keer wat water doorheen laat lopen en je ziet dat het waardeloos is zullen ze denk ik niet zo moeilijk doen. Dat zie je natuurlijk gelijk. Als je hem een maand gaat gebruiken en dan ineens niet tevreden bent vind ik het niet gek dat ze er niet in mee gaan. (en dat het een douchekop is helpt dan natuurlijk ook niet.)
Ik had tegen hun gezegd dat ik hem 2 jaar geleden ook al had gekocht en geen problemen had en dat ik bij de nieuwe wel problemen heb. Maar hun beweren dat die goed is

• WEBGAMING
Dat kan. Veel nieuwe douchekoppen zijn veel meer afgeknepen om waterverbruik tegen te gaan. Dat jij die douchekop 2 jaar geleden gekocht hebt betekent niet dat de nieuwe precies hetzelfde is.
Er worden wel eens dingen veranderd, ook zonder typenummers te wijzigen oid.

• default12
MAX3400 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Ja, en een 1 achterlaten zonder de "wettelijke kans" te geven om het op te lossen, helpt daar niet bij.

Zoals ik al zei: zoek een modelbrief om de koop naar behoren te laten repareren / vervangen en anders ontbinden.
Ja dat lijkt mij de enige optie voor nu. Helaas valt
Het met hun niks op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 08:11
default12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:18:
Ik had al gemaild dat ik mijn geld terug wil maar ze zeggen dat ik hem gebruikt heb en ipv hygiëne nemen ze het product niet terug tenzij die defect is. En blijkbaar staat in hun algemene voorwaarden dat je het product alleen mag bekijken zoals je in een echte winkel zou doen dus je mag hem niet testen en dan terug sturen.
Dat is allemaal onzin. Die douchekop kan/kon binnen 14 dagen retour. De uitzondering voor "hygiëne" geldt alleen maar voor producten waarbij het écht onmogelijk is om ze schoon te maken en ze zo weer voor wederverkoop geschikt te maken. Hygiëne verzet zich er niet tegen dat een hotelgast een douchekop gebruikt die ook door een vorige gast is gebruikt, dus verzet hygiëne zich ook niet tegen retour onder WKoA. Ook dat de douchekop niet meer terug kan omdat hij "getest" is is onzin. Let er op dat als er onjuiste informatie wordt verstrekt over de WKoA dat je dan langer recht van ontbinding houdt, dus mogelijk kan hij nog steeds terug. Los daarvan moet de webshop er natuurlijk voor zorgen dat de douchekop naar behoren functioneert.

Helaas heb je als de webshop niet vrijwillig meewerkt geen andere optie dan naar de rechter gaan, maar dat is voor een (hopelijk) niet al te dure douchekop niet de moeite waard.

• default12
Tom-Z schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Dat is allemaal onzin. Die douchekop kan/kon binnen 14 dagen retour. De uitzondering voor "hygiëne" geldt alleen maar voor producten waarbij het écht onmogelijk is om ze schoon te maken en ze zo weer voor wederverkoop geschikt te maken. Hygiëne verzet zich er niet tegen dat een hotelgast een douchekop gebruikt die ook door een vorige gast is gebruikt, dus verzet hygiëne zich ook niet tegen retour onder WKoA. Ook dat de douchekop niet meer terug kan omdat hij "getest" is is onzin. Let er op dat als er onjuiste informatie wordt verstrekt over de WKoA dat je dan langer recht van ontbinding houdt, dus mogelijk kan hij nog steeds terug. Los daarvan moet de webshop er natuurlijk voor zorgen dat de douchekop naar behoren functioneert.

Helaas heb je als de webshop niet vrijwillig meewerkt geen andere optie dan naar de rechter gaan, maar dat is voor een (hopelijk) niet al te dure douchekop niet de moeite waard.
Als ik het eerder wist had ik het anders aangepakt maar helaas dan probeer ik het met geschillencommissie en als dat niet werkt probeer ik het zelf te repareren want een rechter wordt indd te duur voor een douchekop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Ligt het er niet aan dat de drinkwatermaatschappijen momenteel ivm het warme weer de waterdruk sowieso hebben verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
ruftman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:02:
Ligt het er niet aan dat de drinkwatermaatschappijen momenteel ivm het warme weer de waterdruk sowieso hebben verlaagd?
Onze normale douchekop doet het gewoon goed. Ligt niet aan de waterdruk en het ligt ook niet aan de filter die erin zit omdat ik die er al uit heb gehaald en getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@default12 Je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd, en een douchekop valt niet onder uitsluiting van bedenktijd,
Zelfs een WC-Bril niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• default12
Hackus schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:32:
@default12 Je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd, en een douchekop valt niet onder uitsluiting van bedenktijd,
Zelfs een WC-Bril niet.
Ja hij wilt een rechtszaak starten tegen mij omdat ik 3 slechte reviews heb gegeven. maarja ik dacht oke ik verwijder er wel 2 en 1 laat ik staan kijken wat hij gaat doen.

(ps. best wel dom van mij ik weet het... dat ik dat deed) maarja
ik raakte gefrustreerd dat hij er gewoon weg mee komt en een geschillencommissie is weer te overdreven voor een product van 50 euro

[ Voor 11% gewijzigd door default12 op 20-08-2020 16:00 ]

• WEBGAMING
Als je de waarheid vertelt in een review (of wat dan ook) kan iemand je er nooit voor aanklagen.

Maar ik zeg het gewoon nog een keer, jij hebt dat ding een maand gebruikt. Daarmee accepteer je eigenlijk het product, en zeg je dat het naar wens is. Ik zou als ik de winkel was hem ook niet zomaar terug nemen. Helemaal als je zegt dat het vanaf het begin al zo is. Dan had je gewoon meteen na de aankoop terug moeten gaan.

Misschien moet je toch ook eens naar je eigen aandeel kijken in dit verhaal, en niet puur de schuld bij dat bedrijf neerleggen. (en dus misschien ook wat minder agressief reviews plaatsen en wat dan ook.)

Overigens denk ik dat je als je een rechtzaak zou beginnen je ook keihard zou verliezen, puur om wat ik hierboven zeg.
Het product werkt zoals het product hoort te werken, (tenminste, zo begrijp ik het) het is alleen niet naar jou wens. Dat is geen grond voor garantie of retour. Dan had je gewoon van de WKOA gebruik moeten maken, daar is het voor.

[ Voor 115% gewijzigd door WEBGAMING op 20-08-2020 16:14 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

default12 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

Ja hij wilt een rechtszaak starten tegen mij omdat ik 3 slechte reviews heb gegeven. maarja ik dacht oke ik verwijder er wel 2 en 1 laat ik staan kijken wat hij gaat doen.

(ps. best wel dom van mij ik weet het... dat ik dat deed) maarja
ik raakte gefrustreerd dat hij er gewoon weg mee komt en een geschillencommissie is weer te overdreven voor een product van 50 euro
Ik zou zelf nooit een review plaatsen als je gefrustreerd bent, en ook niet als je nog met de zaak bezig bent.
Binnen bedenktijd mag een retour niet geweigerd worden, en mag er alleen wat in mindering worden gebracht voor zichtbaar gebruik, of missen van onderdelen of verpakking.(dit is vaak een laag bedrag wat in redelijkheid moet staat tov) als je een defect als snel meldt, is het dus door fabrieksfout al defect geleverd, dan wel niet-conform wat jij ervan verwacht tov je andere 'douchekop/douchekop filter')

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
WEBGAMING schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:02:
Als je de waarheid vertelt in een review (of wat dan ook) kan iemand je er nooit voor aanklagen.

Maar ik zeg het gewoon nog een keer, jij hebt dat ding een maand gebruikt. Daarmee accepteer je eigenlijk het product, en zeg je dat het naar wens is. Ik zou als ik de winkel was hem ook niet zomaar terug nemen. Helemaal als je zegt dat het vanaf het begin al zo is. Dan had je gewoon meteen na de aankoop terug moeten gaan.

Misschien moet je toch ook eens naar je eigen aandeel kijken in dit verhaal, en niet puur de schuld bij dat bedrijf neerleggen. (en dus misschien ook wat minder agressief reviews plaatsen en wat dan ook.)

Overigens denk ik dat je als je een rechtzaak zou beginnen je ook keihard zou verliezen, puur om wat ik hierboven zeg.
Het product werkt zoals het product hoort te werken, (tenminste, zo begrijp ik het) het is alleen niet naar jou wens. Dat is geen grond voor garantie of retour. Dan had je gewoon van de WKOA gebruik moeten maken, daar is het voor.
Product werkt niet naar behoren waardoor ik na een paar dagen aangaf dat ik hem wil retouren en mocht het niet oid en daarna toch terug gestuurd en zelfde weer binnengehad. Ik heb duidelijk aangetoond dat ik er niet tevreden mee ben in de 30 dagen bedenktijd. Op hun site staat ook dat je zonder reden mag retouren dus ik kan dat als argument gebruiken
Pagina: 1