Overstap naar een hydrofoorpomp,.Met of zonder reservoir?

Pagina: 1
Acties:

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik heb een putje in mijn tuin gemaakt van 8 meter diep en een filterbuis van 50mm.

Daarin hang ik een slang van 7meter en daar heb ik nu een Aldi pomp van max 4600l/uur

Uit mijn putje haal ik zo'n 2000liter/uur met deze pomp
Afbeeldingslocatie: https://images.folders.eu/image/upload/fl_lossy/v1524446309/live/promobutler/articles/2018/04/23/37567/tuinpomp-aldi-3756734.jpg

Maar is toch allemaal wat onhandig, dus ik wil de overstap maken naar een hydrofoorpomp zodat de pomp automatisch gaat lopen wanneer ik de kraan open zet.

Echter zie ik dat er tegenwoordig hydrofoorpompen zijn met en zonder tank.

Wat is mijn doel:
- Natuurlijk de tuin besproeien
- TZT wil ik misschien het toilet hier op aan gaan sluiten,
(met een druk verlager tussen de pomp en het toilet zodat ik niet 4 bar op de leidingen heb staan)

Waarom zou ik juist wel of niet een hydrofoorpomp met reservoir nodig hebben?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Zo'n drukvat gaat met tijd kapot, maar helpt wel erg goed om de druk constant te houden waardoor de pomp minder vaak aan en uit gaat en langer meegaat.
Tegenwoordig heb je pompen zonder drukvat, die zijn een stuk duurder (door een andere sturing en omdat ze gebouwd zijn om meer drukvariatie) maar dan heb je dat vat wat je elk jaar moet bijpompen en elke x jaar moet vervangen.
Met het juiste type pomp (niet zo'n speelgoed van een discounter) heb je geen drukverlager nodig om je WC er op aan te sluiten, kan gewoon direct.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.