'PS5-controller heeft 56 procent hogere accucapaciteit dan P

Pagina: 1
Acties:

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
@Xtuv Misschien nitpicken hoor, maar voor de compleetheid:
Microsoft gebruikt in zijn Xbox-controllers geen vaste accu.
De Elite controllers gebruiken wél een ingebouwde accu en hebben dus niet het voordeel van snel batterijen wisselen. Al heeft de Elite 2 dan wel weer een opgegeven accuduur van 40 uur (die word ook wel gehaald in de praktijk)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
@BM Goed punt :) Ik vind dat voor de context van dit bericht niet zoveel toevoegen. Ik denk dat het wel duidelijk is dat het over standaard Xbox-controllers gaat. Uitweiden over een heel ander product kan het artikel juist onduidelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
@Xtuv Prima hoor :)

Wilde het maar gemeld hebben voor het geval het je ontschoten was

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:20
Dan maak je er toch van
Microsoft gebruikt in de meeste Xbox-controllers geen vaste accu.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:
Misschien nitpicken hoor.

[...]

De Elite controllers gebruiken wél een ingebouwde accu en hebben dus niet het voordeel van snel batterijen wisselen. Al heeft de Elite 2 dan wel weer een opgegeven accuduur van 40 uur (die word ook wel gehaald in de praktijk)
Nee, de V1 kan optioneel voorzien worden van een accu. Die is per definitie niet ingebouwd en de V1 heeft "gewoon" ondersteuning voor 2x AA-batterijen. Of met USB aan de console voor power.

Dat voor de V1 er inderdaad geen opgegeven accuduur / performance vermeld word, is inherent aan het feit dat Microsoft de bijbehorende battery packs zeeer snel heeft weg-gelicenseerd en er wildgroei is aan capaciteit & ontlading.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Xtuv
Kunnen jullie ook kijken naar de berekening en mijn comment erop?

gise in 'nieuws: 'PS5-controller heeft 56 procent hogere accucapaciteit dan P...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Anderhalf keer zoveel is 1,5x.

https://onzetaal.nl/taaladvies/vijf-keer-meer-dan-als/
Voor een grotere bakvorm hebt u een half keer meer beslag nodig. (= anderhalf keer zo veel)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
1x 1000 = 1000... 1,5 x 1000 = 1500... dat is anderhalf.

Je haalt twee dingen door elkaar heen... de toegenomen capaciteit uitgedrukt in procenten t.o. een eenvoudige berekening hoeveel keer zoveel het is.

Als je het over half zoveel zou hebben, dan moet je het delen door 2.
Pagina: 1