Brander bakt lege ISO's?

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hallo allemaal, ik weet niet of dit hier moet of in SA maar goed.

Ik heb een PLextor 8x/4x/32x IDE Brander en die doet het naar mijn idee goed, MAAR...

Als ik een ISO bak van mijn HD naar Brander (geen ISO die ik zelf gemaakt heb) dan bakt ie de ISO prima op CD alleen als hij klaar is dan staat er niks op de CD (en er is wel op de CD geschreven).

Het zijn ISO's met een .cue file dus heb ik CDRWIN gebruikt en FireBurner. Met FireBurner krijg ik een Media Error(?) en met CDRWIN krijg ik geen errors.
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd zoals RAW mode etc.

Nu heb ik pas geleden een ISO zelf gemaakt met Nero en die bakt ie prima...

Ook CloneCD images bakt ie prima.

Dus mijn vraag is:

Herkent iemand dit?
Is er een oplossing voor?
Wat zijn de juiste instellingen om een ISO te bakken (RAW MODE?, MODE1?)?

Verdere info:
ASPI DRIVERS 4.60
WinME
20 GB Maxtor HD op IDE RAID
10 GB Samsung HD op IDE RAID
Plextor 8x4x32 IDE Primaire Master
Pioneer DVD Secundaire Master

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
fireburner heb ik geen ervaringen mee, maar ik weet wel dat als ik een ISO probeer te bakken met CDRWIN, dat 'ie dan leeg LIJKT...

waarscijnlijk kan je hier wel wat mee:
[topic=186428]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 13:43
Heb het zelfde probleem, de ene iso brand ik met nero, cd is wel gebrand, maar je ziet 'niets' op de cd.... brand ik de zelfde iso met fireburner doet ie het wel....
Maar andersom komt ook wel eens voor :(
Nu rip ik eerst de iso met winimage naar de hd, weet je tenminste zeker dat het goed gaat ...

• 4of9
Het rare is dat ie wel gewoon de cd closed...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Probeer het programmatje WINISO.

Daarmee kan je alle bestanden converteren naar een standaard ISO formaat wat te branden is door Fireburner.

Hij converteerd nero/winoncd/clonecd/cdrwin/adaptec formaten naar iso.

• 4of9
ah ff proberen dan...

Verwijderd

Dan heb je de verkeerde instellingen bij het venstertje met sectors, raw, mode blabla in nero. Probeer het eerst eens op een RW, net zolang tot je de goede instellingen heeft. Bij een willekeurig gedownload .iso bestand (freebsd cd, debian cd's etc) heeft nero (v5.5) in 1 keer goed geraden wat de instellingen zijn, daar hoef ik niets aan te wijzigen.
Probeer dat winiso eens zou ik zeggen. Als winiso een cue/bin uitpoept kun je uit de cue met notepad uitlezen wat je bij Nero moet instellen.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48

Dielie

*BURP!*

Heb prima ervaringen met Daemon Tools. Deze maakt een virtuele CD aan waarop je zowat elke .bin of .iso kunt mounten. Vanaf die "drive" kun je gewoon branden via Nero/CDRwin/Adaptec.

http://www.daemon-tools.com

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
Wil wel eens liggen aan de verkeerde crack in CDRWIN, en met name bij de versies boven de 3.7f oplossing, dat mag ik hier niet posten.., maar wist je dat je met ISOBUSTER (www.isobuster.com) je alle bekende formaten in kan lezen en al die bestanden gewoon kan "uitppakken" en dan alsnog naar cd kan fikken ?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
/me ALERT!

Je hebt denk ik inderdaad een verkeerde crack gebruikt. De auteurs van CDRWIN houden namelijk steeds in de gaten wat voor cracks er voor het programma op Internet te vinden zijn. Dan bouwen ze in CDRWIN een bescherming tegen die cracks in, zonder dat ze het versienummer veranderen :P

Dit betekent dat stout usertje CDRWIN van de officiële site download, dan de crack erbij zoekt, crack lijkt te werken maar... CDRWIN bakt empty CD's. Dat ze wel succesvol gebrand zijn kun je zien aan het volumelabel "Cd" >:)
Als je dit vaak fout doet dan was het echt goedkoper geweest het programma gewoon te kopen, en dat is wat de auteurs natuurlijk willen :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• 4of9
zo te horen een user die er The hardway achter is gekomen...

thx voor alle reply's

wat ik dan vaag vind is dat fireburner ook een error geeft

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
Nee hoor cue en bin zijn officieel van GOlden hawk, fireburner kan er mee over weg, sosm ook niet :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1