Dell in LOCK mode bij spelen games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:10
Mijn vraag:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Dell XPS 15 9500. Het probleem wat ik heb is dat de laptop ineens in lock-mode gaat (ik zie in een flits blauw scherm met 'LOCKING' terwijl ik aan het gamen ben. Als ik geen game speel heb ik er geen last van.

Grafische drivers zijn up-to-dater. Windows is up-to-date.

wat het probleem is is deze log in de eventviewer:

The system was hibernated due to a critical thermal event.
Hibernate Time = ‎2020‎-‎08‎-‎13T06:01:10.138936400Z
ACPI Thermal Zone = Intel(R) Dynamic Tuning: VIR2
_HOT = 353K

maar geen idee hoe ik dit op kan lossen. de fan draait wel hard tijdens het gamen..

[ Voor 31% gewijzigd door kuwerti op 13-08-2020 08:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

"The system was hibernated due to a critical thermal event."

353K is, ~80 °c, houdt eens de temperaturen in de gaten. En check of het beter werkt als je:
- fans handmatig harder zet
- laptop "koeling standaard" gebruikt of andere ondergrond
- games op minder hoge resolutie of grafische settings speelt

Maar als je 'm 'normaal gebruikt', lijkt het er dus op dat de koeling van de laptop inadequaat is. Het is ook een vrij dun apparaat, maar in zekere zin dus een productiefout. (Designfout of de specifieke unit die je hebt heeft een afwijking.)

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:10
Accretion schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:07:
"The system was hibernated due to a critical thermal event."

353K is, ~80 °c, houdt eens de temperaturen in de gaten. En check of het beter werkt als je:
- fans handmatig harder zet
- laptop "koeling standaard" gebruikt of andere ondergrond
- games op minder hoge resolutie of grafische settings speelt

Maar als je 'm 'normaal gebruikt', lijkt het er dus op dat de koeling van de laptop inadequaat is. Het is ook een vrij dun apparaat, maar in zekere zin dus een productiefout. (Designfout of de specifieke unit die je hebt heeft een afwijking.)
Goedemorgen @Accretion Dank voor je reactie. de laptop staat op plastic tafel met een plastic zeil. ik heb er nu even twee kleine blokjes onder gezet en probleem doet zich nu niet meer voor. ook de grafische instelling iets lager gezet. probleem opgelost :-)

hoe zet je trouwens de fas handmatig harder? kan dat ergens in de windows settings?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

kuwerti schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

Goedemorgen @Accretion Dank voor je reactie. de laptop staat op plastic tafel met een plastic zeil. ik heb er nu even twee kleine blokjes onder gezet en probleem doet zich nu niet meer voor. ook de grafische instelling iets lager gezet. probleem opgelost :-)

hoe zet je trouwens de fas handmatig harder? kan dat ergens in de windows settings?
https://www.almico.com/speedfan.php