Ik heb thuis een kabelaansluiting via mijn werk. Op deze manier zit ik direct aangesloten op het intranet. Dit leverde tot op heden geen problemen op, todat ik mijn nieuwe computer (WinME) installeerde. Ik kan nu niet meer op andere computers in het netwerk komen. Dit lukt wel als ik direct het ip adres intik maar op het moment dat er file:// voor he adres staat gaat het fout. Er zijn meer mensen die hier last van hebben, helaas heeft niemand een oplossing. Hier misschien iemand? Alvast bedankt.
hebben jullie een wins server of zo?
Want het lijkt er op de namen niet geresolved wordt.
Een wins server kan dit doen voor je.
Want het lijkt er op de namen niet geresolved wordt.
Een wins server kan dit doen voor je.
I believe what I want to Believe
Tja..ik heb geen idee.
Ik weet alleen dat het met m'n oude computer (Win98) wel werkte, en ik heb nu dezelfde instellingen. Ik heb dus een kabelmodem met een netwerkkaart eraan. De provider is mijn werk, ik configureer gewoon een netwerk. Misschien dat je iets meer kan vertellen over die wins server, en hoe ik dat eventueel installeer..ik heb er zelf helemaal geen verstand van!
Ik weet alleen dat het met m'n oude computer (Win98) wel werkte, en ik heb nu dezelfde instellingen. Ik heb dus een kabelmodem met een netwerkkaart eraan. De provider is mijn werk, ik configureer gewoon een netwerk. Misschien dat je iets meer kan vertellen over die wins server, en hoe ik dat eventueel installeer..ik heb er zelf helemaal geen verstand van!
HMm.jawel.ik wil wel een even meedenken...Op vrijdag 10 augustus 2001 10:14 schreef kvdelft het volgende:
echt niemand?
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
vertel als eerst ff wat voor server ze op het werk hebben (Domein controlled?)
krijg je een IP adres via DHCP ?
krijg je een IP adres via DHCP ?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
als ik het goed begrijp zit jij dus met de kabel op internet..en je kunt dan het intranet van je werk benaderen!?
Hmm..en als je http:// ipv file:// voor het adres typt? dat File:// betekent dus dat er lokaal een bestand geopend gaat worden...staat dat er standaard...
En als je het IP achter file:// intypt werkt het wel!?!?!?!?!? Hmm..heeft volgens mij ook niets met WINS te maken..Wins zoekt toch IP bij HOSTNaam..'k denk dat er DNSServer bedoelt wordt...
Hmm..en als je http:// ipv file:// voor het adres typt? dat File:// betekent dus dat er lokaal een bestand geopend gaat worden...staat dat er standaard...
En als je het IP achter file:// intypt werkt het wel!?!?!?!?!? Hmm..heeft volgens mij ook niets met WINS te maken..Wins zoekt toch IP bij HOSTNaam..'k denk dat er DNSServer bedoelt wordt...
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Verwijderd
als het via je werk loopt zou ik is bij de automatiseerings afdeling van je werk vragen lijkt mij dat die je wel kunnen helpen.
Als ik file:// intyp werkt er niets, ook niet als alleen het ip adres er achter staat. Direct het ip adres in explorer werkt wel (ik weet niet wat er dan standaard voor komt te staan), maar ik kan dan niet in subdirectories komen.
Helaas weten ze ook hier geen oplossing..ik begin te vermoeden dat het een WinME probleem is...
Helaas weten ze ook hier geen oplossing..ik begin te vermoeden dat het een WinME probleem is...
Je moet waarschijnlijk een VPN connectie opzetten (Virtual Private Network)??
Met als domein je werkdomein.
Op ons werk is dat de manier om vanaf thuis via de kabel toch geheel deel uit te maken van het bedrijfsnetwerk, incl Netbeui en intranet.
Met als domein je werkdomein.
Op ons werk is dat de manier om vanaf thuis via de kabel toch geheel deel uit te maken van het bedrijfsnetwerk, incl Netbeui en intranet.
Nee, dat hoeft niet.
Ik configureer alleen een netwerk. Mijn werk ik ook mijn provider, dit loopt dus NIET via casema/essent/upc of zoiets...
Nogmaals: met m'n oude computer had ik geen enkel probleem.
Ik configureer alleen een netwerk. Mijn werk ik ook mijn provider, dit loopt dus NIET via casema/essent/upc of zoiets...
hmm..open je wel de internet explorer?!?! laat dat File:// eens helemaal weg..als je standaar iExplorer opent..staat er http:// geen file://Op vrijdag 10 augustus 2001 10:37 schreef kvdelft het volgende:
Nee, dat hoeft niet.
Hhmm..moest je niet iets van een proxy opgeven....lijkt me waarschijnlijk...ProxyClient misschien?? installeren vanaf \\servernaam\mspclnt :-)
Ik denk niet dat we er uit gaan komen. Zo te zien is deze situatie (kabelmodem met werk als provider) vrij bijzonder. In ieder geval bedankt voor alle moeite!
Even een paar vraagjes: Waarom wil je er perse file:// voor zetten?
Zie je die andere PC's wel in je netwerkomgeving?
Wil je een intranet site openen, of files op een andere machine (server?) ?
Niet zo snel opgeven
Zie je die andere PC's wel in je netwerkomgeving?
Wil je een intranet site openen, of files op een andere machine (server?) ?
Niet zo snel opgeven
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
het zit als volgt:
Ik heb thuis een kabelinternetaansluiting met mijn werk als provider. Dit betekend dus dat ik thuis een netwerk configureer, ik denk op dezelfde manier als 'normale' kabelgebruikers dat doen. Het enige verschil is dus dat ik op computers binnen het bedrijfsnetwerk kan komen. Ik zie deze dus niet in netwerkomgeving, daar zie ik alleen mijn eigen computer, dit klopt echter. Hiervoor gebruiken we een soort zoekmachine die ook op een computer binnen het netwerk staat (gewoon een http adres, echter niet voor mensen van buitenaf). Op deze zoekmachine kan ik wel komen. Klik ik echter op een directory of bestand die er als zoekresultaat staan, dan gaat het mis. Die zoekmachine zet er automatisch file:// voor. het vreemde is dus dat ik met mijn oude computer (P60/Win98) geen enkel probleem had, nu met m'n nieuwe computer (AMD1200/WinME)en dezelfde instellingen lukt het niet......
Ik heb thuis een kabelinternetaansluiting met mijn werk als provider. Dit betekend dus dat ik thuis een netwerk configureer, ik denk op dezelfde manier als 'normale' kabelgebruikers dat doen. Het enige verschil is dus dat ik op computers binnen het bedrijfsnetwerk kan komen. Ik zie deze dus niet in netwerkomgeving, daar zie ik alleen mijn eigen computer, dit klopt echter. Hiervoor gebruiken we een soort zoekmachine die ook op een computer binnen het netwerk staat (gewoon een http adres, echter niet voor mensen van buitenaf). Op deze zoekmachine kan ik wel komen. Klik ik echter op een directory of bestand die er als zoekresultaat staan, dan gaat het mis. Die zoekmachine zet er automatisch file:// voor. het vreemde is dus dat ik met mijn oude computer (P60/Win98) geen enkel probleem had, nu met m'n nieuwe computer (AMD1200/WinME)en dezelfde instellingen lukt het niet......
Hoe komt dat? Kan je niet dezelfde werkgroep instellen als de pc's op je werk?Ik zie deze dus niet in netwerkomgeving, daar zie ik alleen mijn eigen computer, dit klopt echter.
En, als je er \\computernaam\rest van maakt?Op deze zoekmachine kan ik wel komen. Klik ik echter op een directory of bestand die er als zoekresultaat staan, dan gaat het mis. Die zoekmachine zet er automatisch file:// voor.
ennu met m'n nieuwe computer (AMD1200/WinME)en dezelfde instellingen lukt het niet......
Als je zo'n machine heb zou ik hoe dan ook geen winMEDan ga ik Win2000 maar installeren..misschien dat dat helpt...!?
w2k is best
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Wil je er dus file:// voor kunnen zetten..althans wil je dat dat werkt..dan zul je toch die bestanden moeten kunnen benaderen via ander manier dan http: snap je..je benadert een internetserver (die zoekmachine) maar de bestanden wil hij lokaal zoeken..wat voo rmap staat daar achter dan..iets van file://c:/bestanden/document.doc ?? hmm..dan zoekt hij dus bij JOU op de pc..naar die bestanden....moet je geen netwerkverbindingen maken dan... (als er dus bij file://Y:/bestanden/document.doc staat) waarbij de Y drive dus een gemapte netwerkdrive is :-) er even vanuit gaan dat je die op win98 dus wel had gemaakt..misschien batchfile/loginscript op die win98 bak? ff kopieeren ofzo? kun je dat nog nakijken?Op vrijdag 10 augustus 2001 13:57 schreef kvdelft het volgende:
het zit als volgt:
Die zoekmachine open
file://ipadres/directory
je kan hem ook instellen op computernaam maar omdat we niet direct op dat netwerk zitten moeten we ip's gebruiken
Ik zit dus niet direct op het netwerk (dus zie het netwerk ook niet) maar kan aan de hand van ip nummers wel op andere computers komen, mijn ip nummer wordt dus gecheckt en 'doorgelaten'
je kan hem ook instellen op computernaam maar omdat we niet direct op dat netwerk zitten moeten we ip's gebruiken
Ik zit dus niet direct op het netwerk (dus zie het netwerk ook niet) maar kan aan de hand van ip nummers wel op andere computers komen, mijn ip nummer wordt dus gecheckt en 'doorgelaten'
Maar dat maakt niet uit..maar je kunt ze dus wel netwerkverbinding maken met die ipadressen..ze pingen e.d.?Op vrijdag 10 augustus 2001 14:29 schreef kvdelft het volgende:
Die zoekmachine open
Microsoft heeft WinME NIET gepositioneerd als zakelijk OS. ME is ontwikkeld voor de thuisgebruikers met een MINIMUM aan networking ondersteuning.
Kweet niet welke bug van M$ hier de kop op steek, maar gebruik voor dit soort toepassingen W98(se) of W2000.
Me is great voor gaming en wat multimedia gepruts, maar dan heb je het ook wel gehad
Kweet niet welke bug van M$ hier de kop op steek, maar gebruik voor dit soort toepassingen W98(se) of W2000.
Me is great voor gaming en wat multimedia gepruts, maar dan heb je het ook wel gehad
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik denk dat ik het begrijp. Controleer toch maar eens je netwerk installingen.
De opties die je moet controleren:
Maak je gebruik van DNS en / of WINS
als ja -> zorg dat die goed staan
als nee -> heb je misschien hosts / lmhosts files nodig
Staat Client for Mirosoft networks wel aan op je WinME bak, die zet ie standaard uit als je een "internet" verbinding regelt.
Ik denk dat het optie 2 is, je kunt well een http pagina openen maar geen schijven benaderen (en daar heb je microsoft networking voor nodig)
suc6
De opties die je moet controleren:
Maak je gebruik van DNS en / of WINS
als ja -> zorg dat die goed staan
als nee -> heb je misschien hosts / lmhosts files nodig
Staat Client for Mirosoft networks wel aan op je WinME bak, die zet ie standaard uit als je een "internet" verbinding regelt.
Ik denk dat het optie 2 is, je kunt well een http pagina openen maar geen schijven benaderen (en daar heb je microsoft networking voor nodig)
suc6
Bedankt...volgens mij staat dat wel goed, zal het vanmiddag toch nog s controleren. In ieder geval bedankt.[b]
suc6
Dan is de kans bijna 100% dat het die Microsoft Networking is. Hij moet niet alleen geinstalleerd staan maar ook "ge-bind" zijn aan je netwerkkaart + protocol.
Pagina: 1