Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik zoek een?
Een nieuwe 43" tv ter vervanging van huidige 32" Sony KDL-32W655A.

Wat is je budget?
Tussen de 400 en 550 euro max, liefst binnen de 500 eur

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, Netflix, regulier TV kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Met name Samsung tv's bekeken, op basis daarvan uitgekomen op 2019 model de UE43RU7470, voor € 470,-

Pricewatchlink

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoveel modellen in deze prijscategorie! Lastig te bepalen wat beste kwaliteit is, meerdere keren gelezen dat de 2020 modellen van Samsung in deze prijsrange tegenvallen. Sony & met name Philips vind ik lastiger te beoordelen. Ook verschil tussen VA en IPS, waarbij mijn voorkeur nu uitgaat naar VA (kan niet achterhalen wat mijn huidige tv heeft). Juist omdat mijn huidige tv uit 2013 is lijkt het alsof je er in alle gevallen op vooruit gaat, maar wel fijn om dat zo goed mogelijk te doen binnen dit budget.

Wat zijn merken/modellen die ik mogelijk nog zou moeten meenemen in deze categorie?

Beste antwoord (via Tiroz op 03-09-2020 22:02)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TVs in deze prijscategorie en formaat verschillen weinig. Je moet de verschillen zoeken in smartplatform, design, features en LCD-type. Je huidige tv maakt gebruik van een VA-paneel. Sony, LG en Philips gebruiken IPS panelen. Samsung gebruikt bij 43" zowel VA als IPS (PLS) in exact dezelfde tv's. Welke je uiteindelijk krijgt is onbekend.

De beste tv in dit formaat is waarschijnlijk de 40" Panasonic GXW804/GX830E/GX800. Beschikt over een VA-paneel met WCG, goede afstelling, multi-hdr ondersteuning en kan door de unieke dynamische tone mapping het meeste maken van hdr-content.

Alternatief is de Hisense 43A7500F. Heeft net als de RU74 een WCG maar is zeker weten VA en heeft Dolby Vision ondersteuning. Het app-aanbod is net als bij de Panasonic wat beperkt, maar je krijgt 5 jaar garantie via Hisense. Netflix en YouTube zijn altijd beschikbaar. Disney+ of Videoland niet altijd.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TVs in deze prijscategorie en formaat verschillen weinig. Je moet de verschillen zoeken in smartplatform, design, features en LCD-type. Je huidige tv maakt gebruik van een VA-paneel. Sony, LG en Philips gebruiken IPS panelen. Samsung gebruikt bij 43" zowel VA als IPS (PLS) in exact dezelfde tv's. Welke je uiteindelijk krijgt is onbekend.

De beste tv in dit formaat is waarschijnlijk de 40" Panasonic GXW804/GX830E/GX800. Beschikt over een VA-paneel met WCG, goede afstelling, multi-hdr ondersteuning en kan door de unieke dynamische tone mapping het meeste maken van hdr-content.

Alternatief is de Hisense 43A7500F. Heeft net als de RU74 een WCG maar is zeker weten VA en heeft Dolby Vision ondersteuning. Het app-aanbod is net als bij de Panasonic wat beperkt, maar je krijgt 5 jaar garantie via Hisense. Netflix en YouTube zijn altijd beschikbaar. Disney+ of Videoland niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
43" Philips 7304 en 6704 hadden ook versies met een VA paneel (naast IPS van LG en BOE) maar dat blijft dus gokken net als bij Samsung (al kan je bij Samsung aan de hand van de 'version no.' nog met enige zekerheid uitkiezen mits bekend welk paneel bij welke version no. zit door bijv. user feedback van eerdere kopers). Bij de Philips ging het waarschijnlijk enkel om de eerste batch ...
De nieuwe 43PUS85x5 of 43PUS78x5 hebben waarschijnlijk een IPS paneel maar verder op papier nog wel redelijk interessant (al zou ik ook de voorkeur geven aan een VA paneel).

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 14-08-2020 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Dank beiden! Ook goed om te weten dat je in deze categorie dus wat minder kritisch mag zijn wat dat betreft :) dan is de 2020 lijn van Samsung wellicht ook nog een prima keuze. Ik ga de genoemde modellen ook even bekijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiroz
Uiteindelijk voor de Hisense 43A7500F gekozen, volgende week woensdag wordt ie bezorgd! Dank voor de info nogmaals!