Allen,
Een vraagstukje waar ik na heel lang googelen niet uitkom:
Ik heb een glasvezel aansluiting xs4all met televisie. De Fritxbox 7590 is een prima apparaat maar mijn vrouw vindt het ontwerp zo lelijk dat hij de huiskamer moet verlaten.
Ik heb er nu een mooie snelle andere router achter gehangen. Het is een lan wan verbinding waardoor ik 2 netwerkjes heb opgezet.
Configuratie op dit moment:
Fritzbox lan ip; 192.168.178.1 met eigen dhcp.
2e router ip adres 192.168.0.1
Met eigen dhcp.
Fritbox geeft de 2e router een ip adres binnen de dhcp range van de Fritzbox.
Opzet werkt goed.
Mijn vraag is: Ik meende dat het beter is de 2e router met een vast Ip adres te verbinden aan de Fritzbox op een Ip adres buiten de dhcp van de fritzbox. Dit om problemen te voorkomen. Dit accepteert de fritzbox echter niet. (Ik heb op mijn vorige verbinding via ziggo een accespoint wel op deze manier verbonden, dat werkte perfect, echter andere router, andere manier van instellen).
Wil ik nu iets wat geen voordelen biedt? Of doe ik de instellingen niet goed.
Ik krijg de volgende velden om in te vullen:
IPv4 network;
Subnetmask
Gateway.
Ik dacht bij ipv4network het lan ip adres van de 2e router in te vullen, En bij gateway het Ipadres van de fritzbox.
Ik kan nergens vinden wat ik zoek, ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Ger
...
Een vraagstukje waar ik na heel lang googelen niet uitkom:
Ik heb een glasvezel aansluiting xs4all met televisie. De Fritxbox 7590 is een prima apparaat maar mijn vrouw vindt het ontwerp zo lelijk dat hij de huiskamer moet verlaten.
Ik heb er nu een mooie snelle andere router achter gehangen. Het is een lan wan verbinding waardoor ik 2 netwerkjes heb opgezet.
Configuratie op dit moment:
Fritzbox lan ip; 192.168.178.1 met eigen dhcp.
2e router ip adres 192.168.0.1
Met eigen dhcp.
Fritbox geeft de 2e router een ip adres binnen de dhcp range van de Fritzbox.
Opzet werkt goed.
Mijn vraag is: Ik meende dat het beter is de 2e router met een vast Ip adres te verbinden aan de Fritzbox op een Ip adres buiten de dhcp van de fritzbox. Dit om problemen te voorkomen. Dit accepteert de fritzbox echter niet. (Ik heb op mijn vorige verbinding via ziggo een accespoint wel op deze manier verbonden, dat werkte perfect, echter andere router, andere manier van instellen).
Wil ik nu iets wat geen voordelen biedt? Of doe ik de instellingen niet goed.
Ik krijg de volgende velden om in te vullen:
IPv4 network;
Subnetmask
Gateway.
Ik dacht bij ipv4network het lan ip adres van de 2e router in te vullen, En bij gateway het Ipadres van de fritzbox.
Ik kan nergens vinden wat ik zoek, ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Ger
...