(Groot) gat in vloertegel restaureren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik heb de radiator in mijn badkamer vervangen voor een handdoekradiator, maar nu zit er een gat in mijn vloertegel. (Voor de nieuwe radiator is namelijk een nieuwe leiding gefreesd in de muur achter de badkamer). Nu had ik graag de gehele tegel vervangen voor een nieuwe, maar de tegels zijn helaas niet meer leverbaar. Mijn idee is dus om het gat te dichten, maar hoe kan ik dit het best doen zonder dit te zien. Ik snap dat je het nooit 100% kan wegwerken, maar als het niet direct opvalt, dan ben ik tevreden.

Foto's:

https://basvandermeer.ddns.net/index.php/s/FsL6g39SaKjwtWi

https://basvandermeer.ddns.net/index.php/s/zRRn3Q6YijKqeoF

https://basvandermeer.ddns.net/index.php/s/s36REG9W5j27Q5z

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Dit is toch gewoon een generieke antraciet tegel? Ik zou een rest tegel zoeken en dat er in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@conara weet je het merk en type nog? Best kans dat er toch nog ergens een voorraadje ligt ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
@CyBeRSPiN Aldus de fabrikant is het de Procasa Onyx mat 60x60 (Procasa Flint S.Preto 60x60).

Het is inderdaad een simpele antraciet tegel, maar ik heb nog niks kunnen vinden wat er echt op lijkt. Qua kleur is het altijd net anders.

[ Voor 43% gewijzigd door conara op 12-08-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:12
stukje had plastic onderin liggen, en zelf een (klein beetje) cement in de juiste kleur mengen, en daarmee opvullen. De kleur juist krijgen zal de grootste uitdaging zijn, ligt er natuurlijk aan hoe strak je het zelf wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:28
Ik zou zelf een donkerdere tegel uitkiezen en daar een stukje uit snijden. Deze in het gat lijmen en netjes afvoegen. Exact dezelfde kleur ga je waarschijnlijk nooit vinden, daarom zou ik bewust kiezen voor contrast. Een stukje tegel in een tegel vind ik zelf mooier dan cement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
conara schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:06:
Ik snap dat je het nooit 100% kan wegwerken, maar als het niet direct opvalt, dan ben ik tevreden.
Een kast, prullenbak of wasmand erop zetten? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Ik zou wit cement (bouwmarkt) aanmaken en met een kleurstof verschillende testjes maken (wel even onthouden hoeveel kleurstof je hebt toegevoegd aan welk stukje). Na opdrogen kijken welke kleur het meeste matcht. Daarna vullen en na polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@418O2 @CyBeRSPiN : Hebben jullie wel eens tegels proberen ná te bestellen? 99/100 keer krijg je NIET dezelfde maatvoering op het moment dat de tegels niet uit EXACT dezelfde batch qua bakken komen.... En dat scheelt ooit maar tienden van een millimeter.

In dit geval is 't optisch nog wel te verwerken middels een 'iets' bredere voeg doordat het maar één tegel is (waarschijnlijk) maar als je ooit een paar vierkante meter moet gaan vervangen dan ga je 't verschil in de 'voeg' zien :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Will_M ja heb hier 2x dezelfde vloer aan laten helen, zelf de tegels weten te regelen. Maatvoering was perfect, maar waren dure gerectificeerde keramiektegels. Precies wat je zegt: de voeg is tricky qua kleur. Valt vooral op als de voegen brandschoon zijn, dus besteden nu iets minder aandacht aan het schoonschrobben van de voegen :P

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
@Will_M hij heeft toch twee rondjes nodig? Dan is het al gauw goed

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 12-08-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:09:
@Will_M hij heeft toch twee rondjes nodig? Dan is het al gauw goed
Ik zou in dit geval gewoon de gehele vloertegel vervangen (30x60 / 60x60 ?), zeker omdat de voeg in de muur toch al niet overeen komt met de voeg van de vloer (en ik persoonlijk 't werk van de tegelzetter in éérste instantie al niet eens geaccepteerd zou hebben bij initiële oplevering),

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1