Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKiii
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-03 14:41
Graag zou ik mijn ram willen uitbreiden, ik heb een Corsair Vengeance Pro 2400-16GB (2x8G) DDR3, deze heeft 2400mhz en volgens mij 11 cas latency, dit weet ik niet zeker, op de meeste sites staat 11 maar op tweakers staat 10 😕 weten jullie welke het is, of kan ik dat zelf terugvinden ergens?

Mijn moederbord is een MSI Z97 Gamingmoederbord 5, deze heeft 4 sockets en mijn vraag is dus, aangezien die Corsair vengeance pro niet meer verkrijgbaar is, of het mogelijk is om https://www.megekko.nl/pr...l-DDR3-Ares-2x8GB-2400Mhz of https://www.megekko.nl/pr...400Mhz-F3-2400C11D-16GXM- uitbreiding te kopen en deze zonder prestatievermindering samen op 32gb te krijgen met 4x 8? Welke van de 2 zou de beste keus zijn? Of een andere nog beter?

Is er nog iets anders belangrijk wat ik mis hier??

Met vriendelijke groet :)

LeKiii

(let me know als ik de links moet weghalen, wil geen reclame maken oid. dacht makkelijker dan alleen de naam typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:11
Om te zien wat de specs van je huidige ram zijn installeer je HWinfo64 of CPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKiii
op CPU-Z staat alleen 16gbytes, voor de rest alles leeg. maar vrij zeker dat het 11cas is, is het erg als het uiteindelijk toch 10 blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zit er geen stickertje op de modules met een typenummer ofzo. Meestal staan de timings daar ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:38
LeKiii schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:56:
Graag zou ik mijn ram willen uitbreiden, ik heb een Corsair Vengeance Pro 2400-16GB (2x8G) DDR3, deze heeft 2400mhz en volgens mij 11 cas latency, dit weet ik niet zeker, op de meeste sites staat 11 maar op tweakers staat 10 😕 weten jullie welke het is, of kan ik dat zelf terugvinden ergens?

Mijn moederbord is een MSI Z97 Gamingmoederbord 5, deze heeft 4 sockets en mijn vraag is dus, aangezien die Corsair vengeance pro niet meer verkrijgbaar is, of het mogelijk is om https://www.megekko.nl/pr...l-DDR3-Ares-2x8GB-2400Mhz of https://www.megekko.nl/pr...400Mhz-F3-2400C11D-16GXM- uitbreiding te kopen en deze zonder prestatievermindering samen op 32gb te krijgen met 4x 8? Welke van de 2 zou de beste keus zijn? Of een andere nog beter?

Is er nog iets anders belangrijk wat ik mis hier??

Met vriendelijke groet :)

LeKiii

(let me know als ik de links moet weghalen, wil geen reclame maken oid. dacht makkelijker dan alleen de naam typen)
Ik ben zelf fan van het exact matchen van de ram modules. Zeker in het gebruik met XMP profielen. Anders moet je die timings zelf gaan intikken.

Geen enkele nieuwe computer heeft meer DDR3. Mensen kunnen hun ram dus niet meenemen bij een upgrade naar een nieuw systeem.

Voor mijn eigen systeem verkocht een medetweaker exact mijn geheugen in de vraag en aanbod. Misschien dat je daar eens kunt kijken. RAM is bijna nooit het gene wat stuk gaat aan een PC.

--edit--

er is zowel een CMY16GX3M2A2400C11R als CMY16GX3M2A2400C10R

Ebay geeft een hoop resultaten voor de CMY16GX3M2A2400C11R mocht je dat nog overwegen

[ Voor 4% gewijzigd door NESFreak op 12-08-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKiii
Thanks NESfreak, heb er even gekeken maar wordt helaas niet de 2400mhz aangeboden van corsair vengeance pro, alleen de 1600mhz. ik wil puur mn ram upgraden omdat mn pc vaak rond de 80-90% geheugen loopt als ik al mijn programma's open heb staan die ik nodig heb. Denk niet dat ik verder een nieuwe PC nodig heb voorlopig.

Uszka heb ook nog HWinfo geprobeerd, daar hetzelfde probleem als op CPU-Z. Thanks iig voor het meedenken! :)

Ik heb een artikel gelezen van Coolblue, die zeiden het volgende

Waar moet ik op letten bij het uitbreiden van mijn werkgeheugen?
Waar op letten RAM geheugen werkgeheugen module
Als je het bestaande werkgeheugen van je computer uitbreid, dan moet je ervoor zorgen dat de specificaties van je nieuwe geheugenmodule exact overeenkomen. Dus zowel de grootte, het type geheugen, de kloksnelheid als de CAS latency moeten gelijk zijn. Dit is zo omdat de 2 of 4 RAM modules met elkaar samen werken en daarom synchroon moeten lopen. Wijkt 1 van deze specificaties af, dan is dat niet meer zo en dit heeft een prestatievermindering tot gevolg.

Maar dit wilde ik toch nog even checken bij jullie. Of een ander merk geen probleem gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 00:30
HWinfo geeft bij mij ook niets aan over mijn ram.

Aida64 wel onder moderbord > SPD

Je kan ook nog in je bios kijken daar staat bij mij het exacte typenummer ook aangegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door computerjunky op 12-08-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
LeKiii schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:19:

Maar dit wilde ik toch nog even checken bij jullie. Of een ander merk geen probleem gaat leveren.
Als de specs overeen komen dan gaat het werken, zeker bij Intel. Heb zelf een systeempje staan voor X-plane waar zowel Corsair als G.Skill in zit. Draait al jaren probleemloos.
Pagina: 1