Video vergeet kanaalinstellingen...

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Graag hulp gevraagd om mijn probleempje op te kunnen lossen (lees: conflict met verkoper/fabrikant)

Ik heb een video recorder van Sharp die ik meestal op het voorkeurkanaal A2 laat staan (videokanaal). Deze video gebruik ik niet om op te nemen en dit geeft een mooie blauwe achtergrond ;) Als ik de video uit zet en een tijdje later weer aan dan staat hij nog netjes op A2. Als ik hem echter langer dan een uur of 12 uit laat staan schijnt hij deze instelling te 'vergeten' en springt hij weer terug naar voorkeurkanaal 1.

Op zich allemaal geen ramp maar wel erg irritant. Verder kan ik er niet zo goed tegen dat een klacht wordt afgedaan met 'dit is normaal bij deze videorecorder' terwijl ik het nog nooit ben tegengekomen.

Wie heeft toevallig ook een Sharp of andere video waar dit bij gebeurd? Heb ik in ieder geval wat om mijn argument te steunen...

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 16:38

Schonhose

Retro Icoon

Misschien niet helemaal uitzetten maar op constant stroom laten (d.w.z. Standby gooien) :?

* Schonhose heeft een tuner die de radiozenders een week in het geheugen bewaard wanneer het stroom er af gaat.

Het is volgens mij te vergelijken met de PC en de BIOS. Ergens moet er zo'n oplaadbare batterijtje zitten die stroom levert om het geheugen vast te houden.

Wanneer dat batterijtje vergupt is, kan hij zijn geheugen niet meer vasthouden.

Ik raad je aan om te kijken of er een batterij inzit en zo ja, deze vervangen.

En anders maar op "stand-by" laten staan. :)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 08:38 schreef Morpheus25 het volgende:
Het is volgens mij te vergelijken met de PC en de BIOS. Ergens moet er zo'n oplaadbare batterijtje zitten die stroom levert om het geheugen vast te houden.

Wanneer dat batterijtje vergupt is, kan hij zijn geheugen niet meer vasthouden.
Zat ik dus ook aan te denken... alleen vreemd dat zenders en de klok wel gewoon onthouden worden...

Zijn er nog tweakers die mijn probleem OOK hebben... volgens mij ben ik namelijk de enigste (ben ik in ieder geval ook weer eens uniek *D)

(en op standby laten staan is ook niet echt een optie... veel licht van het display)

Verwijderd

dat heb ik dus ook met mijn videorecorder hij slaat gewoon zenders over bijv. van 1 ->3
lijkt net alsof er zenders weggeveegd zijn

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 16:38

Schonhose

Retro Icoon

Als het idd een kwestie van een batterij is moet ie de klok ook resetten....

:?

Hmmm vaag.....

En onthou, je bent uniek (net als iedereen)
(c) Zeepoog (als ik me niet vergis)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 09:46 schreef JAP het volgende:
dat heb ik dus ook met mijn videorecorder hij slaat gewoon zenders over bijv. van 1 ->3
lijkt net alsof er zenders weggeveegd zijn
Dit overlaan heeft niet zozeer met de batterij te maken maar meer met de instellingen. Je kunt je kanalen instellen dat de video ze niet laat zien. Je zult op een of andere manier aangegeven hebben dat kanaal 2 niet getoond mag worden. Lees je handleiding er eens op aan om dit weer ongedaan te maken.

• hemiparo
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 10:49 schreef Morpheus25 het volgende:

En onthou, je bent uniek (net als iedereen)
(c) Zeepoog (als ik me niet vergis)
JOEPIE!!! *D

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 08:25 schreef hemiparo het volgende:
Graag hulp gevraagd om mijn probleempje op te kunnen lossen (lees: conflict met verkoper/fabrikant)

Ik heb een video recorder van Sharp die ik meestal op het voorkeurkanaal A2 laat staan (videokanaal). Deze video gebruik ik niet om op te nemen en dit geeft een mooie blauwe achtergrond ;) Als ik de video uit zet en een tijdje later weer aan dan staat hij nog netjes op A2. Als ik hem echter langer dan een uur of 12 uit laat staan schijnt hij deze instelling te 'vergeten' en springt hij weer terug naar voorkeurkanaal 1.

Op zich allemaal geen ramp maar wel erg irritant. Verder kan ik er niet zo goed tegen dat een klacht wordt afgedaan met 'dit is normaal bij deze videorecorder' terwijl ik het nog nooit ben tegengekomen.

Wie heeft toevallig ook een Sharp of andere video waar dit bij gebeurd? Heb ik in ieder geval wat om mijn argument te steunen...
In de moderne videorecorders worden geen backup accu's gebruikt maar Eeproms.
Dit is een geheugen IC.
Daarom blijven je zenders gewoon staan, je probleem zou best eens gewoon het concept van het apparaat kunnen zijn.
Mooiste is als je dit inderdaad met een tweede apparaat kunt testen.
Wat voor type is het trouwens?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mijn videorecorder staat altijd op 1 als ik em aanzet. dat hoort ook gewoon zo...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 08:10 schreef sv650s het volgende:

[..]

Wat voor type is het trouwens?
Het is een Sharp VC-MH67SM en bij navraag bij Sharp hebben ze nog nooit van dit probleem gehoord... maar kan ik daar wat mee?

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:19 schreef dreeke het volgende:
mijn videorecorder staat altijd op 1 als ik em aanzet. dat hoort ook gewoon zo...
En als je hem op een ander kanaal zet? Wat voor merk en type heb je als ik vragen mag?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 16:58 schreef hemiparo het volgende:

[..]

En als je hem op een ander kanaal zet? Wat voor merk en type heb je als ik vragen mag?
Ik kan hem alleen aanzetten door een kanaalnummmer in te geven, want anders moet ik de eject knop gebruiken = niet handig (en dan staat ie dus weer op 1)

En het is een Minerva MVS 440 (zelfde als Grundig VS400) uit 1986 :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1