Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
... ik heb een pc gekocht in november 2019 en ik speel veel rainbow six siege een ghost recon breakpoint maar als ik die spellen speel zit mijn moederbord op 70 graden en me cpu op 80 mij lijkt dat niet heel goed en een beetje raar geurtje aan de achterkant van mijn pc kan dit kwaad voor me cpu en en moederbord en wat kan dit wezen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...i5 9400f 6 cores cpu msi h3110m pro-vdh-plus moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
80 graden voor de CPU is heet, maar geen probleem. Zelfde verhaal met het moederbord, ook geen probleem. Wat betreft het rare geurtje, tsja, geen idee. Kijk eens waar het vandaan komt.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:20
Nogal wiedes dit.
Wat voor;
Behuizing
Koeler
Ventilators
Hebben we het over?

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Maak je pc schoon. Verhit stof stinkt. Interpunctie goed. Stof slecht.

Team anti-scalp - wauw..

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:54
Let ook op je kamer temperatuur, is ook van invloed op de PC temperaturen

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Mizgala28 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:43:
Let ook op je kamer temperatuur, is ook van invloed op de PC temperaturen
Inderdaad iets dat vaak vergeten wordt, is je kamer bij deze temperaturen (zeer) warm, zal normaliter ook je cpu een stuk warmer zijn dan normaal (en uiteraard de andere hardware in de PC).

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:41
Tja zonder meer details kan je hier niets mee.

foto's, screenshot van hwinfo, is de prestatie getest?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Dennism schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:48:
[...]

Inderdaad iets dat vaak vergeten wordt, is je kamer bij deze temperaturen (zeer) warm, zal normaliter ook je cpu een stuk warmer zijn dan normaal (en uiteraard de andere hardware in de PC).
Of de fans gaan harder draaien mits ze niet gelimiteerd zijn door software oid. De Intel boxed koeler zal in deze warme tijd behoorlijk aan z'n max zitten.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:54
Uszka schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Of de fans gaan harder draaien mits ze niet gelimiteerd zijn door software oid. De Intel boxed koeler zal in deze warme tijd behoorlijk aan z'n max zitten.
In de meeste gevallen ja, als ik naar de PC van mijn partner kijk (2600 met een 3700x koeler aangezien ik die niet nodig had) schiet bij gaming meteen in F16 modus.

maar zelfs de Nintendo Switch van ons is nu een stuk luider, dusja het heeft zeker invloed

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 12-08-2020 21:47 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Uszka schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Zelfs dan zal vaak de temperatuur een stuk hoger zijn, ik heb bijv. mijn nieuwe build nu een krappe maand en deze week is de cpu temperatuur, zelfs in idle ruim 10c hoger dan bij aanschaf, wat een duidelijk slechtere week was qua weer.

O.a. de cpu fan draait inderdaad ook redelijk wat harder, van zo'n 700 RPM naar 1000/1100 nu.
Pagina: 1