DAB radio opladen met powerbank

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05 18:15
Voor buiten op het balkon hebben we sinds een jaartje een portable DAB radiotje met ingebouwde accu voor zo’n 4 a 5 uur gebruik.
Van de week met het mooie weer zaten we buiten en hield de radio er mee op, batterij leeg.
Dacht even snel een powerbank eraan te hangen, maar helaas geen ontvangst meer op DAB en een hoop geruis op de FM.
Andere aansluitingen als BT, USB en SD nog niet geprobeerd, maar het doel van dit ding is heel simpel om naar o.a. Radio10 naar de moppen en limmericks te luisteren in de middag in de zon (of schaduw als het zo warm is)
Waarom zou dit niet werken? Is er iets mis met het radiotje of met de powerbank? (simpel dingetje van het Kruidvat met micro USB) of weet iemand een andere oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUl7b4Nzum4CZCfFEdjEZ0SiKx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jLRkdudsOwn9kDFwHh9MccWi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZT-QB0vwE2Qd7HicxYxB1mtZuJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bdkhgQLUTtXdjRrFj1H58O4Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
Niet elke powerbank is sterk genoeg om alles op te laden. Zo te zien heeft je radio 1A nodig. Wat je powerbank levert valt weinig over te zeggen, aangezien je niet meer dan 'simpel dingetje van de Kruidvat' hebt gezegd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
Misschien verkeerd verwoord, maar laden doet het wel, ledje gaat aan, radio start weer op, maar lijkt wel of de DAB ontvanger geen ontvangst signaal meer krijgt zodra er power vanuit een powerbank toegevoerd wordt.
Telefoonlader met micro USB erop en power vanuit het net is geen probleem, dan blijft de ontvangst het gewoon doen.
Maar ja bij gebrek aan een 230v aansluiting buiten dacht ik de makkelijke portable oplossing te doen via de powerbank....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25

kraats

Ik rol

Een powerbank kan electronisch flink storen op DAB+, zal afhankelijk zijn van het type hoe goed deze gefilterd is intern. Wellicht helpt een langer kabeltje, als het alleen storing door de lucht is en niet via het laadcircuit zelf?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
Punt blijft hetzelfde: waarschijnlijk is je powerbank niet sterk genoeg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
Powerbank output is volgens de specs 2.1 A dus zou voldoende moeten zjn.
Hou het er maar op dat de elektronica een dusdanig storend effect op de DAB ontvangst heeft wat dit doet veroorzaken.
Heb btw al een oplossing verzonnen die wel werkt, mogelijk een tip voor anderen die vergelijkbare problemen met DAB ontvangst hebben.
Het "Radioding" heeft ook een BT ontvanger. Als ik de mobiele telefoon via BT koppel en dan een radiostation stream naar de "radio" blijft de ontvangst wel goed tijdens het laden met de powerbank.
Wel jammer dat het wat omslachtig is voor mijn partner, die heeft niks met "knopjes", aanzetten en het moet meteen werken..... |:( |:( |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:19:
Punt blijft hetzelfde: waarschijnlijk is je powerbank niet sterk genoeg.
Nee het punt is dat de powerbank stoort op de DAB frequentie. Hij stuurt radiosignalen de wereld in.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Pagina: 1