4G backup router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Bij mij thuis valt regelmatig de glasvezelverbinding weg, vaak door werkzaamheden in de wijk of een andere onbekende oorzaak. Het duurt dan soms twee weken voor die het weer doet.

Aangezien dit nogal onhandig is, heb ik een 4G router aangeschaft als backup. Nu ben ik er niet helemaal zeker van hoe ik deze dien in te stellen. Ik wil namelijk dat deze puur de uplink naar mijn switch voorziet. Het mooiste zou zijn dat de 4G de taak gelijk overneemt, maar gezien er maar 1 uplink op de switch zit gaat dat lastig worden denk ik. Daarnaast is dan niet duidelijk wanneer de glasvezel er mee is gestopt.

Heeft iemand iets soortgelijks in huis? Als ik bijvoorbeeld de DHCP uit zet, kan ik dan nog wel in het router komen?

Beste antwoord (via Rgerr op 12-08-2020 19:15)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

lier

MikroTik nerd

Zoiets?
https://techbast.com/2019...r-for-wan-on-pfsense.html

Heb kort gezocht maar volgens mij is het heel eenvoudig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je de huidige apparatuur in kaart brengen?
En van alles het merk en model noemen?
Welke ISP heb je?

Vooropgesteld, ja het is mogelijk en helemaal automatisch te maken met de juiste apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
lier schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:20:
Kan je de huidige apparatuur in kaart brengen?
En van alles het merk en model noemen?
Welke ISP heb je?

Vooropgesteld, ja het is mogelijk en helemaal automatisch te maken met de juiste apparatuur.
T-Mobile glasvezel komt binnen in de meterkast, via mediaconverter naar pfsense firewall en vervolgens een managed switch (Netgear GS118V2). Daar zitten diverse unifi aps, NAS en iot devices. Vlans staan nog op de to-do lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Volgens mij ondersteunt pfsense multi WAN en is het daarmee eenvoudig in te stellen (maar dat is een aanname). Heeft de pfsense appliance een tweede netwerkkaart die op de 4G router aangesloten kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zag deze vandaag op de frontpage: nieuws: Netgear introduceert Orbi LBR20-router met 4g-ondersteuning. Voldoet dit misschien aan je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
lier schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:37:
Volgens mij ondersteunt pfsense multi WAN en is het daarmee eenvoudig in te stellen (maar dat is een aanname). Heeft de pfsense appliance een tweede netwerkkaart die op de 4G router aangesloten kan worden?
Heb zelf een machine gebouwd met een 4x1000mbit netwerkkaart er in. Daarvan zijn er twee poorten in gebruik, en er zit nog een aansluiting op het moederbord. Maar zou het dan alsnog kunnen denk je?
Ik heb de hardware reeds in huis, maar ik waardeer het meedenken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zoiets?
https://techbast.com/2019...r-for-wan-on-pfsense.html

Heb kort gezocht maar volgens mij is het heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dat lijkt inderdaad vrij eenvoudig, vanavond maar eens voor gaan zitten. Dank voor de moeite en hulp!
Pagina: 1