Mijn vraag gaat over verzekeringen afsluiten in het algemeen; de oorzaak is een autoverzekering. Voor de duidelijkheid: ik heb inmiddels al lang een autoverzekering, het gaat me nu om het feit dat er ooit een weigering is geweest, en of ik hier aan "vast" zit.
In het kort: mijn huidige auto had ik willen verzekeren bij de ANWB. Alles ging prima via de website, maar helaas kreeg ik na een aantal dagen een mailtje dat ze de betreffende auto niet wilde verzekeren, omdat er als eis 6 schadevrije jaren op mijn naam moesten staan.
Op zich denk je dan, prima. Tot je ergens anders een verzekering gaat afsluiten, en bij de slotvragen komt:
Mijn vraag is nu: hoe lang zit je hier aan vast? Staat dit ergens geregistreerd?
In het kort: mijn huidige auto had ik willen verzekeren bij de ANWB. Alles ging prima via de website, maar helaas kreeg ik na een aantal dagen een mailtje dat ze de betreffende auto niet wilde verzekeren, omdat er als eis 6 schadevrije jaren op mijn naam moesten staan.
Op zich denk je dan, prima. Tot je ergens anders een verzekering gaat afsluiten, en bij de slotvragen komt:
Als je bij zo'n vraag "JA" invult, dan kun je er vanuit gaan dat je de verzekering niet online kan afsluiten. Telefonisch meestal geen punt, dus dat is op zich nog te overzien. Maar ik vind het behoorlijk irritant dat ik nu niet eventjes mijn reisverzekering kan aanpassen, of aan het einde van het jaar kan overstappen van zorgverzekeraar, zonder dat ik enorm lang aan de telefoon moet gaan hangen.Is er ooit een verzekering aan u opgezegd, geweigerd of tegen beperkende speciale voorwaarden of premie geaccepteerd dan wel voortgezet?
Mijn vraag is nu: hoe lang zit je hier aan vast? Staat dit ergens geregistreerd?
[ Voor 6% gewijzigd door Iv00w op 12-08-2020 14:17 ]