Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armos
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik zoek een?
55inch 4k televisie toekomstbestendig(Atmos/ hdmi 2.1? / earc) met de beste beeldkwaliteit voor mijn budget

Wat is je budget?
max 800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
allround gebruik, tv kijken (ziggo) Netflix /videoland en Playstation 4 met in de toekomst misschien Playstation 5

Wat heb je zelf al gevonden?
ik denk dat ik een lichte voorkeur voor LG heb als ik zo een beetje de verhalen lees over de ondersteuning van apps en de snelheid van het gebruik dit heb ik allemaal gevonden;

pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart

pricewatch: LG 55SM9010PLA Zwart (799,- bij Smits)

pricewatch: LG 55NANO866NA Zilver
(kan ik na cashback voor 749,- kopen deze heeft mijn lichte voorkeur 2020model maar is dit ook de beste keus? )

Na reactie NL_scratch
pricewatch: Samsung 55RU8000 Zwart

Vergelijk: https://tweakers.net/pric...;1329790;1158351;1362936/

Welke vragen heb je hier nog over?
ook naar oled gekeken maar deze schijnen niet goed met reflectie te kunnen omgaan de tv ontvang direct zonlicht dus willen we wel een scherm die hier goed mee om kan gaan

[ Voor 12% gewijzigd door Armos op 12-08-2020 15:10 ]

Beste antwoord (via Armos op 12-08-2020 20:05)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eigenlijk ben je net te laat (uitlopend) en net te vroeg (nieuw/nog te duur) voor de meest interessante modellen. De RU80/Q60R zijn goede 120Hz VA tv's voor sdr-content, maar uitlopend en moeilijk te verkrijgen. De XF90 is een betere tv en valt in de categorie Q70R (Q80T). Zijn reflectiehandeling is beter, de helderheid hoger en icm FALD geschikt voor hdr-content. De wat oude Android en SoC zorgen wel voor de minst fijne smartervaring.

Wat de IPS LG's betreft. Zolang het licht aan staat en blijft valt er mee te leven. Wat piekhelderheid en contrast zijn ze alleen niet beter dan instap tv's. Het smartplatform, feature-set en reflectiefilter zijn wel goed. Als het toch een LG moet worden zou ik voor de SM9800 gaan. Heeft een iets hoger contrast en een twee keer zo hoge helderheid in zowel sdr als hdr.

eARC is nutteloos voor streamingsdiensten en 4K120 is voor casual console gaming overrated. Hdr-prestaties zou ik eerder belangrijk vinden voor toekomstbestendigheid. Hierom en puur kijkend naar beste beeldkwaliteit zou ik voor de XF90 gaan. Smartfeatures zijn altijd extern te verbeteren. Een prijsaanvraag voor de XG95 kan ook en dan kom je ook in het vaarwater van de Q80R.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
In dat geval zou ik kijken naar de Samsung 55RU8000
Zit net iets onder de Q60R, als het verschil minimaal.
Wel 100Hz paneel en VA dus goede zwart-waardes en contract.
LG heeft veelal IPS dus wel betere kijkhoeken, maar zwartwaardes zijn slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armos
En hoe zit het met hdmi 2.1 en e-arc? Dit zit volgens mij niet op de Samsung en niet op de Sony. Dit is wel van belang voor de toekomst?

Is de Nanocell tech niet echt een toegevoegde waarde? Vorige week in de MM vond ik de Nano er t.o.v. De qled wel uitspringen qua realistisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:09

Major_ton

Shoot!

Armos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:13:
En hoe zit het met hdmi 2.1 en e-arc? Dit zit volgens mij niet op de Samsung en niet op de Sony. Dit is wel van belang voor de toekomst?

Is de Nanocell tech niet echt een toegevoegde waarde? Vorige week in de MM vond ik de Nano er t.o.v. De qled wel uitspringen qua realistisch beeld.
Ik zou (ver) weg blijven bij de LG LCD TV's. Wat een drama is dat zeg. Overdag gaat het nog wel, maar eenmaal in de avond met de lichten een beetje gedimd worden de pijnpunten snel duidelijk. Zeer weinig contrast, met een belabberde local dimming. Bah.

De Sony geeft het mooiste plaatje van de genoemde modellen, maar mist HDMI 2.1 en dus eARC, VRR etc. Of dat een dealbreaker is, is voor iedereen persoonlijk. TV's beoordelen bij de MM is overigens vragen om teleurstellingen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armos
Major_ton schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Ik zou (ver) weg blijven bij de LG LCD TV's. Wat een drama is dat zeg. Overdag gaat het nog wel, maar eenmaal in de avond met de lichten een beetje gedimd worden de pijnpunten snel duidelijk. Zeer weinig contrast, met een belabberde local dimming. Bah.

De Sony geeft het mooiste plaatje van de genoemde modellen, maar mist HDMI 2.1 en dus eARC, VRR etc. Of dat een dealbreaker is, is voor iedereen persoonlijk. TV's beoordelen bij de MM is overigens vragen om teleurstellingen.
Zou je dan ook gaan voor de Samsung 55ru8000 of nog een ander model adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Armos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:54:
Ik zoek een?
55inch 4k televisie toekomstbestendig(Atmos/ hdmi 2.1? / earc) met de beste beeldkwaliteit voor mijn budget

Wat is je budget?
max 800,-

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]ik denk dat ik een lichte voorkeur voor LG heb als ik zo een beetje de verhalen lees over de ondersteuning van apps en de snelheid van het gebruik dit heb ik allemaal gevonden;

Welke vragen heb je hier nog over?
ook naar oled gekeken maar deze schijnen niet goed met reflectie te kunnen omgaan de tv ontvang direct zonlicht dus willen we wel een scherm die hier goed mee om kan gaan
Kijk lekker naar een tweedehands OLED zou ik zeggen + een fatsoenlijke zonnewering als je de beste beeldkwaliteit wilt ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En daarnaast nooit blind afgaan op de specs hier: even snel gekeken maar het lijkt erop dat de Nano86 geen 2.1 poorten heeft (vorig jaar ook pas vanaf de 9000 serie) maar alleen enkele features van 2.1. De Samsung en Sony idd ook niet maar de SM9010 wel al had de alpha 7 wel iets van een beperkende factor. Wat dat precies was zou je even moeten opzoeken ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eigenlijk ben je net te laat (uitlopend) en net te vroeg (nieuw/nog te duur) voor de meest interessante modellen. De RU80/Q60R zijn goede 120Hz VA tv's voor sdr-content, maar uitlopend en moeilijk te verkrijgen. De XF90 is een betere tv en valt in de categorie Q70R (Q80T). Zijn reflectiehandeling is beter, de helderheid hoger en icm FALD geschikt voor hdr-content. De wat oude Android en SoC zorgen wel voor de minst fijne smartervaring.

Wat de IPS LG's betreft. Zolang het licht aan staat en blijft valt er mee te leven. Wat piekhelderheid en contrast zijn ze alleen niet beter dan instap tv's. Het smartplatform, feature-set en reflectiefilter zijn wel goed. Als het toch een LG moet worden zou ik voor de SM9800 gaan. Heeft een iets hoger contrast en een twee keer zo hoge helderheid in zowel sdr als hdr.

eARC is nutteloos voor streamingsdiensten en 4K120 is voor casual console gaming overrated. Hdr-prestaties zou ik eerder belangrijk vinden voor toekomstbestendigheid. Hierom en puur kijkend naar beste beeldkwaliteit zou ik voor de XF90 gaan. Smartfeatures zijn altijd extern te verbeteren. Een prijsaanvraag voor de XG95 kan ook en dan kom je ook in het vaarwater van de Q80R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armos
Inmiddels de keuze gemaakt de LGnano was een stuk feller dan de Sony tv's die een rustiger beeld hebben. Na wat rond bellen/mailen de xg9505 besteld voor 899,-
Volgende week ophalen, goeie deal dacht ik zo.
Pagina: 1