Monitor start niet meer op (alleen nadat de stroom er af is)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Ik heb 3 monitors (of monitoren) aan mijn pc hangen. Om de een of andere reden start 1 van de monitoren niet meer op nadat ik mijn pc heb aangezet. Als ik dan de stroom van de monitor af haal en daarna weer de stroom er op zet kan ik de monitor wel weer aanzetten.

Ook dit lukt niet altijd want als ik de stekker uit de monitor haal moet ik een soort van 'ontladings-geluidje' horen uit de monitor. Hoor ik dat geluidje kan ik 'm nadat ik de stroomkabel er weer in heb geduwd wel weer aanzetten. Hoor ik het geluidje niet moet ik de stroomkabel er weer insteken en uithalen totdat ik het geluidje wel weer hoor.

Iemand die weet wat hier aan de hand is en hoe ik er weer voor kan zorgen dat ook mijn 3e monitor weer gewoon opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 18:00
Klinkt als een brakke condensator. Heb ik ook gehad in een TV, die wilde ook alleen maar weer aan nadat de stroom eraf was geweest.

Het vervangen van een condensator bleek de oplossing.

Over welk merk/type hebben we het hier?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Het is een HP w2207h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 18:00
Als ik google op dat type nummer in combinatie met het woord "condensator", kom ik diverse items tegen die aangeven dat dit scherm wel vaker problemen heeft met condensatoren.

https://youtu.be/Z4Kp8BDMzHY

Zeker de moeite waard om een aantal hits te checken en eens te kijken of dat ook bij jou van toepassing is.

Let wel op als je de monitor openmaakt, zelfs als de stekker eruit is kunnen condensatoren geladen zijn en geven je een flinke tik als je ze kortsluit.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 103720
DaLass schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:19:

Let wel op als je de monitor openmaakt, zelfs als de stekker eruit is kunnen condensatoren geladen zijn en geven je een flinke tik als je ze kortsluit.
Qua techniek weet ik waar ik de bezineslang moet stoppen als ik ga tanken met m'n auto. Daar stopt mijn kennis qua techniek. Dus ik ga 'm zeker niet openschroeven. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:46
Ga er mee naar een makerlab in de buurt, of een handige neef. Zo'n condensator vervangen is echt niet moeilijk wanneer je wat soldeer-ervaring hebt, en is een veel goedkopere oplossing dan je monitor weggooien.

Ik heb zo ook al 2 monitoren opgelapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Okay, bedankt, ga ik kijken of ik zo iemand ergens in de buurt kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Ik zou hem gewoon afschrijven is de moeite toch niet waard als je het zelf niet kan. Laat staan een paar tientjes betalen voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
Sommige Display port kabels geven soms een te hoge voltage. Wat er voorzorgt dat de Monitor ook niet altijd correct wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Qua kabels is er niets veranderd en voorheen startte de monitor wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
En afschrijven is op zich zonde toch. Als hij aan staat doet hij wat hij moet doen. Gebruik 'm niet als hoofdscherm maar als scherm er bij zodat ik daar andere dingen kan plaatsen en meer ruimte heb op m'n hoofdscherm. Bv met photoshop staan daar al m'n gereedschappen en heb ik meer ruimte op m'n hoofdscherm voor de te bewerken foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
jeroenikke schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:24:
Ga er mee naar een makerlab in de buurt, of een handige neef. Zo'n condensator vervangen is echt niet moeilijk wanneer je wat soldeer-ervaring hebt, en is een veel goedkopere oplossing dan je monitor weggooien.

Ik heb zo ook al 2 monitoren opgelapt.
Inmiddels laten repareren door een oom die een soldeerbout heeft (en heeeeel veel kennis) en hij werkt weer 100%. Kosten: 10 Euro
Pagina: 1