Nieuwe laptop om te programmeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 11:18

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop om mee te programmeren!

Wat ga je met je laptop doen?
Komend jaar zit ik in mijn laatste jaar applicatie- en mediaontwikkeling. Deze moet dus nog een goed jaar mee. Op school werk ik veel met Microsoft Visual Studio, programmeer ik veel in Atom met (té) veel plugins, is het af en toe nodig foto's en/of video's te bewerken (Adobe, niet té zwaar beeldmateriaal).

Op werk programmeer ik voornamelijk ook in Atom, maar wel met twee externe schermen aangesloten en héél veel keer Atom geopend met veel tabs.

Thuis maak ik regelmatig muziek (Fruity Loops) en vind ik het wel is fijn om een spelletje te spelen. Het zwaarste spel is Rainbow Six Siege, dus deze moet hij wel redelijk aankunnen :$.

(Oja, Office wordt ook gebruikt, maar denk dat dat wel moet werken als het het bovenste aankan ^^)

Wat is je budget?
Ik denk maximaal €1200, maar minder is ook altijd welkom! Meer ook... (dure *** laptops tegenwoordig)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk zal deze voor het grootste gedeelte in m'n rugtasje zitten, dus maximaal 15-16 inch is gewenst. Wel sluit ik hem (bijna) altijd aan op netvoeding, als ik eenmaal aan het werken ben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken maken mij niet súper veel uit. Persoonlijk heb ik niet zulke goede ervaringen met Omen by HP. Mijn huidige laptop is een Omen (15-CE080ND) en voor deze is drie keer een monteur geweest en vervolgens een maand in Hongarije in de fabriek gerepareerd. MSI, Lenovo en Acer spreken mij wel aan :).

De laatste tijd ben ik steeds wat vaker 'programmeer-klusjes' aan het doen vanaf m'n laptop en denk dat dit in de toekomst wel meer zal worden. Zelf dacht ik aan iets van een i7, misschien simpel videokaartje erin en 16GB RAM?

Ik hoop dat jullie een idee hebben,

Yinko