Label printing vanuit (My)SQL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remywiersma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Beste mede IT'ers,

Mijn naam is Remy en ben Head of Technical Services voor een van de grootste Data wipe leveranciers.

Voor een klant ben ik op zoek naar de mogelijkheid om een label te printen zodra nieuwe data is verstuurd naar MySQL of MS SQL. Het gebruik van SQL lijkt me het makkelijkste. Maar onze software ondersteund ook het opslaan/versturen van XML/JSON. Dus mocht het makkelijker zijn om XML/JSON te gebruiken dan kan dat ook. Andere formaten van rapporten zijn HTML, TXT en CSV.

Onze software genereert een rapport na elke wipe en verstuurd dit o.a. naar SQL. Nu krijgen we steeds vaker de vraag van klanten om hiervan ook een label te printen. Deze labels moeten dan voorzien zijn van een paar 'data fields' uit de bron (SQL, XML, TXT, HTML, JSON of CSV) zoals merk, model, datum, wipe status en Uniek ID. Het printen moet dan 'live' gebeuren, dus zodra het rapport verstuurd word komt er een label uit te printer.

Ik ben dus op zoek naar de beste manier om dit gedaan te krijgen. Ik ben geen ontwikkelaar, maar daar zijn forma als dit, Google en YouTube voor. Tot nu toe al heel veel kunnen leren en bouwen hierdoor. Ik moet gewoon een begin hebben. Zelf zat ik te denken om PHP MyAdmin te gebruiken, maar heb nog geen idee hoe te starten. Elke tip kan helpen en als iemand al ervaring heeft is dat natuurlijk helemaal geweldig!

Hartelijk dank alvast! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Het gebruik van SQL lijkt mij totaal niet makkelijk. De software die het naar de SQL database stuurt kan veel beter ook dat labeltje printen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Een tooltje dat een SQL tabel monitort en daarna een ZPL naar een labelprinter stuurt is zo geschreven. Maar heeft een software-bedrijf daar geen eigen programmeurs voor? Of anders huur je er eentje in.

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 12-08-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Als ik zoek op "automatic label printing from database" krijg ik in het eerste resultaat in de header te zien:
<softwarepakket> allows complex label triggering using XML, HTTP and TCP/IP, as well as supporting label data file drop, new database record creation
Klinkt dus als licentie regelen en software configureren naar behoefte, en hoeft geen software voor ontwikkeld te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredPlacemet
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-04-2022
Dit moet toch niet zo moeilijk zijn.

Je moet kijken waar de gegevens ingeschoten wordt, zorg dat je een functie schrijft die byv een zpl of een xml bestand print en dit stuur je dan naar de printer / autoprint map.

de informatie kun je verkrijgen of uit de database of van de variabelen die je al hebt (aangezien je deze functie na het inschieten van de database uitvoert). Hierdoor zal hij bij elke nieuwe record een label uitprinten.

Lijkt mij dat dit geen enkele probleem moet zijn voor een developer om te maken.

Wij doen dit zelf met pakbonnen etc.

Wellicht ook fijn om naar CUPS te kijken open source tools voor het beheren van je printers en deze zorgt er ook voor dat je makkelijk jobs kan inschieten.

https://github.com/apple/cups

[ Voor 17% gewijzigd door FredPlacemet op 12-08-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij denk je nu verkeerd. Je denkt in technieken ipv in een functie die je nodig hebt. Leuk dat het meteen geprint wordt. En dan mis ik als medewerker het label of vergeet ik het van de printer te plukken. En dan? Dus altijd menselijke factor / actie in bouwen lijkt me :)

Je verstuurt die data naar een DB om vast te leggen. Dan moet er in dus iets komen dat de data daar ophaalt en op een label print. Sowieso: je geeft aan: meteen nadat "het rapport" verzonden is.
Welk rapport? Verzonden naar wie? Het zegt ons zo niks.

Vertel eens hoe uberhaupt het proces loopt, want nu is het behoorlijk zweven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kun je veel beter een pdf genereren en deze elke dag, eens in de zoveel dagen uitprinten ik neem ook aan dat je niet bij elke insert een label wilt, stel je hebt 2000 inserts dan heb je 2000 pdf's die geprint moeten worden, dan kun je dat printen wellicht beter uitbesteden. een pdf als bijlage van mail is beter voor het millieu, daar al aangedacht en waarschijnlijk ook overzichterlijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je noemt formats op, maar dat is opslag (?).

Wat je eigenlijk wilt is een request naar een X applicatie sturen zodat deze een actie kan uitvoeren. Domweg een HTTP POST in JSON format is dan "redelijk". Dan "listened" je applicatie voor zo'n request -> parse -> process (aka print).

Klaar.

----

Overigens, even lekker direct meningtje:

Als je voltallig begint met " ik ben Head of Technical Services" en vervolgt met "ik wil phpmyadmin gebruiken" dan gaat het ernstig bij mij kriebelen. Als "head" en "een van de grootste Data wipe leveranciers" zou ik even gewoon iemand inhuren die er wel verstand van heeft? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Dat kan toch vrij simpel? Aangezien je het over mysql hebt zou je met PHP vrij eenvoudig een cronjob/scheduled task aan moeten kunnen maken die bv elke minuut de database monitort en bij nieuwe data een printopdracht naar een label printer stuurt?

Zie voor het aansturen van die printer vanuit PHP b.v. https://stackoverflow.com...data-to-printer-using-php. Met PHPMyAdmin kom je er niet, dat is alleen voor het beheren van de database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Douweegbertje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:03:

Wat je eigenlijk wilt is een request naar een X applicatie sturen zodat deze een actie kan uitvoeren. Domweg een HTTP POST in JSON format is dan "redelijk". Dan "listened" je applicatie voor zo'n request -> parse -> process (aka print).

Klaar.

----

Als je voltallig begint met " ik ben Head of Technical Services" en vervolgt met "ik wil phpmyadmin gebruiken" dan gaat het ernstig bij mij kriebelen. Als "head" en "een van de grootste Data wipe leveranciers" zou ik even gewoon iemand inhuren die er wel verstand van heeft? :+
Select * from management where clue > 0;
No rows returned :P

Maar idd, mogelijke technieken, oplossingen en problemen gaan dwars door elkaar. Bovendien klanten die iets willen van het bedrijf, dus een simpel nee is ook een antwoord. En dat is voorlopig het enige goede antwoord zolang er niemand echt kan uitleggen wat nou echt het issue of de wens is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:03:

Klaar.

----

Ja maar de printer kun je niet vertrouwen, papier op, inkt op, wat doe je met die cases, wil je spul kwijtraken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Ja maar de printer kun je niet vertrouwen, papier op, inkt op, wat doe je met die cases, wil je spul kwijtraken ?
Kolere, staat ergens de spec van zo'n applicatie? Zet er gewoon iets van een (statefull) queue op en "dan ben je geen spul kwijt". Klaar.

Om dan mijn eigen zin maar aan te passen:

Domweg een HTTP POST in JSON format is dan "redelijk". Dan "listened" je applicatie voor zo'n request -> parse -> process (aka print) -> fail? -> in queue -> (manual)retry.
Pagina: 1