IP adres zoeken vanaf andere locatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn vraag : ik sta op een camping en kan mijn kamera niet meer benaderen, is er een manier mm mijn thuis IP adres te vinden zonder thuis te zijn?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
toegang tot Qnap thuisnetwerk via kpn. Reolink Kamera.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb : WakeOnLan, WhatsMyIP
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:35

lier

MikroTik nerd

Meestal, als je een dynamisch IP adres gebruikt, kan je kiezen voor een DDNS oplossing. Neem aan dat Qnap dat ook biedt (ken het vanuit Synology)? En heb je een dynamisch of statisch IP adres?

Of iemand naar je huis sturen en dan laten verbinden met Wifi om achter het publieke IP adres te komen?

Anders op basis van een mail die door je Qnap verstuurd wordt (vanuit de header kan je deze info ook halen).

[ Voor 14% gewijzigd door lier op 12-08-2020 11:02 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 15:00
Heb je in enige vorm vanaf je camping toegang tot een apparaat wat thuis staat?
Hoe probeer je de camera vanaf de camping te bereiken?
Heb je al een vanaf een ander wifi netwerk of mobiele data je Kamera geprobeerd te bereiken? (Dus is het je bijvoorbeeld vanaf je werk wel gelukt?)

[ Voor 10% gewijzigd door fietser1997 op 12-08-2020 11:16 . Reden: Duidelijk schrijven is moeilijk 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je het wan adres van je thuis router niet weet is er geen enkele manier om daar achter te komen.
En als je dat weet moet je toch tevoren op een of andere manier toegang geregeld hebben.
Dat je dat adres niet weet houd meestal ook wel in dat je die toegang niet geregeld hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09

flessuh

Set sail for fail!

Kan je de Qnap niet benaderen via weblink? Dan kan je vanuit daar je IP waarschijnlijk wel opvragen.

https://www.dutchsolarboat.com

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja die is er... en klinkt beetje raar.

Bel je buren, vraag of ze verbinding maken met je wifi en laat ze naar Watismijnip.nl gaan.

Daarna richt je DDNS :)

Lier was eerst... overheen gelezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 13-08-2020 10:12 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
Als je een Google account hebt kun je kijken in je account history https://myaccount.google.com/device-activity

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:36
In België met Telenet kan je inloggen op “Mijn Telenet” en daar het publieke IP te zien krijgen. Misschien dat jouw provider ook zoiets aanbiedt?

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
new_guy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:15:
Als je een Google account hebt kun je kijken in je account history https://myaccount.google.com/device-activity
Ik heb het ook een keer op deze manier achterhaald toen mijn VPN niet meer werkte (IP was veranderd). Sindsdien dan ook een dynamic DNS ingesteld. _/-\o_

Alternatieven zijn mogelijk (crypto)brokers / synology.me / etc.

[ Voor 8% gewijzigd door .SnifraM op 13-08-2020 10:27 ]

lol+lol=hihi

Pagina: 1