Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een MX keys Mac editie aangekocht. Privè gebruik ik dit toetsenbord op een MacBook Pro en zakelijk op Windows 10, HP Elitebook 755 G5.

Nu zit ik met iets heel banaal waar ik de nodige info niet van terug vindt of ik kijk er gewoon dom over.

Ik krijg de derde tekens van bepaalde toetsen niet in beeld gebracht in word of excel bijvoorbeeld onder windows 10. Bijvoorbeeld als je kijkt naar de cijfertoets 3 zie je 3,”,# staan. Hoe kan ik # typen onder windows?

Het zou handig zijn dat er een soort van handleiding zou bestaan waarin elke toetsen combinatie wordt uitgelegd.

Onderstaande foto geeft meer duidelijkheid over het toetsenbord dat ik heb. Spijtig genoeg in het Frans daar ik even AZERTY toetsenbord gebruik en niet in het Engels te verkrijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGT53gjyaMz5DPkcR56Up-OzNVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uq3TTCEW7Dij1pYyaZ9XB6D6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 21:38
Ctrl-Alt-3, of AltRechts-3? Zoals ik in ieder geval met 5 een € typ.

[ Voor 12% gewijzigd door Shakespeare2000 op 12-08-2020 08:48 ]

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En zorg ook dat je taalinstellingen kloppen in je OS. Windows kan niet ruiken welke indeling je keyboard heeft, dus zorg dat die goed staat, wil je dat het overeenkomt met de letters op je keyboard. En let er ook op dat er een verschil is tussen Frans AZERTY en Vlaam AZERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:10
opt + 3, staat toch gewoon in de manual? Voor windows de rechter symbolen, en mac de linker symbolen.

[ Voor 48% gewijzigd door jeroen3 op 12-08-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniFManS
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07-2021
Sorry voor mijn late reactie.

De oplossing is gevonden, het lag niet aan de instellingen of aan het keyboard.
Het waren gewoon de hersenen die niet mee waren door de combinatie van een toetsenbord te hebben voor zowel pc als mac.

Ik voel me op dit moment erg dom :?

Bedankt voor jullie hulp allemaal.

[ Voor 120% gewijzigd door SniFManS op 14-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-04 09:24
@SniFManS

Weet je toevallig hoe je een '@' (toets linksboven) kan typen met het MX Keys toetsenbord?
Ik kocht een Franstalig azerty toetsenbord bij gebrek aan een Belgische versie aangezien de meeste toetsen toch op dezelfde positie staan. Alleen krijg ik de '@' maar niet getypt met de toets linksboven.

Met 'altr gr' + '2' krijg ik wel een '@'. Maar dat is in principe volgens de Belgische layout...
De taalinstellingen in Windows naar Frans-Frankrijk wijzigen was geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
Cooni schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:07:
@SniFManS

Weet je toevallig hoe je een '@' (toets linksboven) kan typen met het MX Keys toetsenbord?
Ik kocht een Franstalig azerty toetsenbord bij gebrek aan een Belgische versie aangezien de meeste toetsen toch op dezelfde positie staan. Alleen krijg ik de '@' maar niet getypt met de toets linksboven.

Met 'altr gr' + '2' krijg ik wel een '@'. Maar dat is in principe volgens de Belgische layout...
De taalinstellingen in Windows naar Frans-Frankrijk wijzigen was geen oplossing.
Ik heb gevonden dat ik 'alt gr' + '0' moet gebruiken. Omdat dit een multi-OS toetsenbord is, werken de tekens aan de linkerzijde (bij toetsen verdeeld door een verticale streep) enkel op Mac/i OS en de tekens aan de rechterzijde op Windows, Linux en Android.

Bron: https://support.logi.com/...-Aan-de-slag-MX-Keys-Mini

Daarnaast moet in Windows ook toetsenbordindeling op Frans-Frankrijk ingesteld worden. Daarbij gebruik ik het programma 'RightKeyboard' om naargelang de input de toetsenbordindeling automatisch te switchen tussen het toetsenbord van mijn laptop (BE) en de MX Keys Mini (FR).

[ Voor 9% gewijzigd door Cooni op 16-10-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Jos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-12-2023
Cooni schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Daarnaast moet in Windows ook toetsenbordindeling op Frans-Frankrijk ingesteld worden. ).
Dank je, dit wist ik niet en je vindt hierover ook nergens iets terug. Ik ben heel tevreden over het toetsenbord, maar met die speciale tekens was ik al een hele tijd aan het sukkelen. Dit zou wel beter mogen van Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
De Jos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:34:
[...]

Dank je, dit wist ik niet en je vindt hierover ook nergens iets terug. Ik ben heel tevreden over het toetsenbord, maar met die speciale tekens was ik al een hele tijd aan het sukkelen. Dit zou wel beter mogen van Logitech!
Ik heb ondertussen mijn taalinstelling permanent op Nederlands (BE) staan en maak geen gebruik meer van 'RightKeyboard'. Het automatisch switchen naargelang de input verliep toch niet altijd vlekkeloos, met name na ontwaken uit stand-by. Eigenlijk had ik enkel problemen met de apenstaart en die typ ik nu via de gebruikelijke toetsencombinatie 'alt gr + 2'. Volgens de tekens op het toetsenbord zou dit eigenlijk een tilde moeten opleveren maar aangezien mijn taal in het Nederlands ingesteld staat krijg ik de gewenste apenstaart.

Ik gebruik het toetsenbord uitsluitend i.c.m. mijn laptop dus kan altijd terugvallen op het toetsenbord van de laptop of een onscreen toetsenbord als ik een zeldzaam gebruikt teken nodig heb.

Het is inderdaad een heerlijk toetsenbord, alleen spijtig dat Logitech geen Belgische uitvoering maakt. Voor andere modellen doen ze dit vaak wel.
Pagina: 1