Auto Subwoofer geen bas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-08-2020
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag en zit met mijn handen in mijn haar.

Ik heb vorig jaar een golf 4 gekocht, ik wou er mooier geluid in hebben, ik heb toen een caliber subwoofer gekocht 600W uit m'n hoofd een die passief is geloof ik waarbij de versterker ingebouwd is, (Correct if iam wrong).

Alles aangesloten en het werkte perfect! Ik heb een nieuwe auto gekocht een seat leon uit 2005.

Alle kabels aangesloten ( een nieuwe set ) alles langs de bestuurderskant naar achteren gelegd. De dikke rode + kabel en de tulp stekkers waarbij de GND draad aan de tulpstekkers vastzit (vanuit de verpakking) en de massa op een gordelpunt vastgezet, uiteraard wel eerst goed schoongemaakt de verfresten eraf gehaald met een staalborstel en alle draden juist aangesloten. De subwoofer gaat gewoon aan en uit met contact en met de radio, de uitgang subwoofer op de radio staat aan en de bass van de woofer ook op de radio.

Nu zit ik met het probleem dat: ik de subwoofer wel merk, alleen bijna totaal geen bass!! Zet ik mijn volume lager van de radio dan merk je wel degelijk dat die aanstaat maar geen bass. Aan de gain en de volume draaien op de achterkant heeft geen zin.

Wat ik heb geprobeerd is de tulpstekkers los gehaald en een nieuwe set tulpstekkers van de radio naar de woofer gewoon even snel door de auto heen over de banken heen misschien dat dit het probleem verholp maar helaas.

Wie heeft er verstand van en kan of wil mij uitleggen wat er hier aan de hand is? Appen kun je mij ook op.

Met vriendelijke groet,

M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 10:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zelfde radio? Anders op de radio misschien een sub out instellen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Hallo,

Inderdaad op dezelfde radio, sub out instellen? De subwoofer staat aangevinkt in de autoradio als je dit bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan een VAG dingetje zijn. Ik tag @Antera even, die kan met een beetje mazzel zo zeggen of er in een Leon 2005 nog iets anders moet gebeuren.
Je telefoonnummer haal maar weg, we doen hier alles via het forum namelijk en jij wilt niet dat jouw nummer op het net rondslingert ;)

Andere mogelijkheid is plaatsing. Waar staat die sub? Kofferbak?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Telefoonnummer is inmiddels verdwenen.

Andere mogelijkheid is plaatsing? De sub staat in de kofferbak inderdaad, heb al verschillende kanten van de kofferbak geprobeerd etc echter zonder succes.

Heb het een en ander wel gelezen dat alle kabels apart naar achteren moeten lopen etc en niet allemaal bij mekaar ivm spanningsveld oid. Heb geprobeerd datgeen met de tulpstekkers dat hielp dus niet.

Heel apart ding heb toen ik destijds nog die beide auto's had toen de golf nog niet verkocht was hem weer in de golf geprobeerd toen deed die het weer vlekkeloos. Daarna weer in de leon en weer geen diepe goede bass en klonk totaal anders nooit te vergelijken alsof de sub maar op 10 of 15% draait ofzo heel apart.

[ Voor 6% gewijzigd door Leeuwarden058 op 11-08-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Titel even ont-helpt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Chiron

Moderator Discord
Draai de polen van de kabels aan de sub eens om? Wellicht dat ie niet in phase zit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:34

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Over wat voor radio hebben we het hier überhaupt. Er is niet veel info. Gaat dit om dit seat leon 1p?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Post eens een paar fotos?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Ik post straks even een aantal foto's!

De Polen omdraaien de tulpstekkers bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_kyckOV27ftEU3BmE6pMkpxXeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47EOqTvYn9fdnUPi2Ir42r36.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2cCS6EkZpW1hDpbKVBvGAY9vBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmn5JlQzk5Vh1EKI5ZVzwIru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwgYo8CX9FrwOyLsqjtrY5dxGbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itlpYc7PJjmoPkLcO28XxuTk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de foto's van de sub, radio en de aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
Kan je zien op de Subwoofer ( dmv een statusled ) of hij wel voeding krijgt ?

Als het het niet doet kan het voornamelijk aan 2 dingen liggen.

Of de Subwoofer versterker (ingebouwd of niet) krijgt geen voeding.
of de Subwoofer versterker krijgt geen Signaal.

Misschien is het handig om dat eerst uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

kraats

Ik rol

@Leeuwarden058 heb je in de instellingen van de radio de SPK/PRE OUT op SUB.W/SUB.W gezet?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 14:14
Als je de mogelijkheid hebt moet je wat zaken gaan wegstrepen. Wat ik zou doen:

Tulp naar 3,5mm jack kabel op de versterker aansluiten zodat je een alternatieve audio bron hebt. Heb je dan well bass? --> Instelling / defect in autoradio.
Nog steeds geen bass --> Probleem ligt bij je sub.

Op deze manier is het een stuk makkelijker troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@_trickster_

Het lampje brandt altijd rood als die aanstaat inderdaad, als ik muziek speel dan hoor je wel dat die het doet maar echte bass komt er niet uit.
En hoe kan ik die dingen uitsluiten?

@kraats

De instellingen op de radio staan goed subwoofer pre out staat op on, de bass op de radio van de sub op 8 is max, en de sub staat op rear dus dat klopt.

@Amens

Ik ga bekijken of ik nog een stekker heb liggen 3.5 jack met 2 tulps eraan rood en wit die stop ik dan rechtstreeks in de sub dan ga ik dat eens kijken.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties! Ik ga alles eens bekijken en testen. Zie graag jullie reactie tegemoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Leeuwarden058 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:11:
@kraats

De instellingen op de radio staan goed subwoofer pre out staat op on, de bass op de radio van de sub op 8 is max, en de sub staat op rear dus dat klopt.
ik vind de handleiding van je radio erg onduidelijk op dit vlak, maar volgens mij moet hij juist niet op rear staan maar echt op sub.w
Als de radio weet dat hij een sub heeft zal hij waarschijnlijk alle diepe bassen wegfilteren uit het front en rest signaal. Als je dat rearsignaal dan naar de uitgang stuurt waar de subwoofer op aangesloten zit krijgt die alleen 'hoge' tonen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@kraats

Inderdaad als de bass van een hardstyle nummer is afgelopen komen wel de hoge tonen naar boven toe.

Ik ga even proberen wat je zegt heb al die opties al een geprobeerd maar zal dat nog eens doen.

De handleiding is niet heel goed inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Leeuwarden058 op 12-08-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfyXIJjXxo852OuBJ-K9Q4og4oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6Pu3Rxg3Fdo3AOGzvudFeKy.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hoe ik hem nu staan heb wel een goede verbetering dan als voorheen, alleen nog niet exact wat het wezen moet.

@Amens

De jack heb im rechtstreeks in de sub gestopt en een nummer gespeeld, nog niet helemaal zoals het hoort qua bass.

Maar ik denk dat het niet veel kan zijn..

Zodra de radio een stuk harder gaat dan gaat de bass er echt uit. Wel constante stroom op de sub.

[ Voor 6% gewijzigd door Leeuwarden058 op 12-08-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Maakt het trouwens bij deze seat ook iets uit dat alle kabels langs 1 kant gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Leeuwarden058 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:53:
Zodra de radio een stuk harder gaat dan gaat de bass er echt uit. Wel constante stroom op de sub.
meestal betekent dat dat hij dan in beveiliging schiet omdat het te hard gaat. Of wellicht kan hij niet genoeg stroom via de rode en massa-kabel trekken? Voelt één van de aansluitingen daarvan warm als hij een tijd aangestaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@kraats

Andere opties hebben geen zin rear/rear hoor ik alleen de achterspeakers en de sub en front hoor ik niets als ik hem daarop zet. Het beste geluid met zoals die nu staat ..

Maar snap er niks van hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@kraats

De aansluitingen zijn niet warm, wel lauw met dit weer 😅

Verder niets bijzonders heb een set kabels erbij gekocht voor een set van 1600 W geloof ik dus dat moet voldoende zijn lijkt mij aangezien deze maar 600W is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

En de rode +12 zit rechtstreeks op de accu aangesloten, neem ik aan? Ook daar goed contact?
De versterker in de sub schakelt automatisch uit bij te hoge temperatuur, overbelasting of kortsluiting. Omdat hij uitschakelt als het volume omhoog gaat (als ik het goed begrepen heb) moet het in die beveiliging gezocht worden denk ik. Dat kan ook gebeuren als de voedingsspanning inzakt als de +12 en GND niet goed vast zitten en teveel weerstand geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ok, dus je subwoofer werkt, nu nog even de instellingen op je radio goed instellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpaLbRI6ljk0mG_UJjMtZgW8AQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3CijjkF6MQWZyotYOSMGnDum.png?f=fotoalbum_large
line out op rear/sw (dan stel je het filter in op de caliber sub) of subw/subw (dan kan je het filter van de radio gebruiken, dat zou mijn voorkeur hebben)

subwoofer op on zetten
subwoofer filter op mid

nog een beetje tweaker met je pre out level en de knopjes op de sub zelf, klaar :)

Ik zou de sub zo neutraal mogelijk instellen, en de boel afstellen op je radio. Dan hoef je namelijk niet de kofferbak in als je toch wat wil wijzigen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 12-08-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 16:40

XallaX

Meow

teacher schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:31:
Ok, dus je subwoofer werkt, nu nog even de instellingen op je radio goed instellen:
[Afbeelding]
line out op rear/sw (dan stel je het filter in op de caliber sub) of subw/subw (dan kan je het filter van de radio gebruiken, dat zou mijn voorkeur hebben)
subwoofer op on zetten
subwoofer filter op mid
nog een beetje tweaker met je pre out level en de knopjes op de sub zelf, klaar :)
Dit heb ik dus ook als probleem gehad op een Kenwood. (@teacher je was me net voor).

Handleiding: http://www33.jvckenwood.com/pdfs/B5A-0821-01.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door XallaX op 12-08-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

#likeninja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@teacher

Top bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Alleen als ik de sub op de radio op rear/rear set komt er alleen geluid uit de achterspeakers en de sub.

Dus moet hem op sub/sub zetten, en als er dan nog geen bass uit komt? Ik ga het wel gewoon proberen jullie horen nog even van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Leeuwarden058 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:54:
@teacher

Top bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Alleen als ik de sub op de radio op rear/rear set komt er alleen geluid uit de achterspeakers en de sub.

Dus moet hem op sub/sub zetten, en als er dan nog geen bass uit komt? Ik ga het wel gewoon proberen jullie horen nog even van mij.
teacher schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:31:

• Leeuwarden058
Geprobeerd wat jij vertelde @teacher maar geen verbetering bijna geen bass en het geluid komt nu alleen van achteren en is dan niet ook naar voren te krijgen.

Vreemd allemaal..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

FreakNL

Well do ya punk?

Jullie focussen je erg op de settings vd radio maar vergeten dat diezelfde combinatie van radio en sub het in de Golf 4 vlekkeloos deed, zelfs nadat ze al een keer in de Seat ingebouwd waren geweest...

Ik heb ook geen oplossing maar mijn BV zegt dat het niet aan de radio ligt....

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hier is de handleiding van de sub: http://webshop.caliber.nl/media/Manuals/BC112SA_QSG-web.pdf

@Leeuwarden058 kun je ook eens foto's maken hoe de 12V van de sub is aan gesloten in de auto.
Je xover staat op ongeveer 100Hz en je gain dat is een mistery.

Trouwens de kleuren van de cinch zitten niet goed rood=rechts en wit =links, zou kunnen dat je die hebt omgewisseld om te testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 13-08-2020 07:06 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• teacher

teacher

Dysgaf!

Leeuwarden058 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 05:28:
Geprobeerd wat jij vertelde @teacher maar geen verbetering bijna geen bass en het geluid komt nu alleen van achteren en is dan niet ook naar voren te krijgen.

Vreemd allemaal..
Reset anders de hele radio eens. Er moet ergens een instelling zijn die verkeerd staat. :Y

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 12:24
FreakNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 06:46:
Jullie focussen je erg op de settings vd radio maar vergeten dat diezelfde combinatie van radio en sub het in de Golf 4 vlekkeloos deed, zelfs nadat ze al een keer in de Seat ingebouwd waren geweest...

Ik heb ook geen oplossing maar mijn BV zegt dat het niet aan de radio ligt....
Ik zat hier ook aan te denken. Wellicht is de kofferbak/achterbank van de Seat gewoon veel beter geïsoleerd waardoor de lage tonen minder krachtig zijn.

• Leeuwarden058
@nielsn

Dat zou een oorzak kunnen zijn en als ik het verschil zie met mijn oude golf en dit kan dit bijna niet zo zijn dat ik eingelijk geen bass hoor.

@teacher

Dat zou je wel zeggen inderdaad, alleen eerder in de topic de vraag ook gesteld kan het te maken hebben met de bekabeling dat alles aan een kant ligt?

@Damic

Hoe bedoel je foto's maken? Gewoon zoals het hoort kabel van de accu naar de zekering ongeveer 15 cm, en dat uiteinde uiteindelijk weer naar de sub.

Wat is omgedraaid de tulpstekkers?

@FreakNL

Ja het is geheel vreemd inderdaad, ook al zou er een andere radio in zitten dan de sub aanvinken bass van de radio van de sub op max dan zou je hem luid en duidelijk moeten horen alleen de ja diepe lage tonen hoor je vooral als het geluid zachter gaat.

En wat zegt je bv dan?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Hoor je wel bas als je rond loopt of bij de sub luistert? Anders staat ie misschien uit fase (L/R verkeerd aangesloten of instelling op je amp) en dan verlies je flink wat bas voorin.

• Leeuwarden058
Hallo @Sick Nick er is wel bass maar niet zoals het hoort, met een goed nummer hoort die voor mijn doen redelijk te dreunen zeg maar.

Instellingen op amp?

De tulpstekkers heb ik gewoon op kleur erin gestoken rood is rood en wit is wit lijkt mij?

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, maar meestal is rood rechts en wit links

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2cCS6EkZpW1hDpbKVBvGAY9vBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmn5JlQzk5Vh1EKI5ZVzwIru.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien heb jij rood op links en wit op rechts

• teacher

teacher

Dysgaf!

Leeuwarden058 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:20:

@teacher

Dat zou je wel zeggen inderdaad, alleen eerder in de topic de vraag ook gesteld kan het te maken hebben met de bekabeling dat alles aan een kant ligt?
Daar zou je storingen van kunnen krijgen, maar meer ook niet.

Radio een reset gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:09
leg eens een massakabel van de subwoofer naar de accu, en probeer het nog eens.
auto's tegenwoordig zijn niet meer volledig gelast, maar gelijmd

• Leeuwarden058
@ruzzel

Hoe bedoel je? De massa op de - pool?

Lange kabel nodig dan 😋

Maar ik ga dit proberen.

@teacher

De radio is gereset.

@Sick Nick ik ga proberen de kabels om te ruilen of dit werkt..

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 20:33
Leeuwarden058 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:06:
Verder niets bijzonders heb een set kabels erbij gekocht voor een set van 1600 W geloof ik dus dat moet voldoende zijn lijkt mij aangezien deze maar 600W is.
600 Watt bij 12 Volt is gewoon 50 Ampère, dat is een redelijk dikke kabel. 10mm^2 heb je echt wel nodig, als de kern inderdaad van koper is. Bij aluminium draad heb je 16mm^2 nodig om de spanning niet te ver in te laten zakken bij het vragen van vermogen (=sterke bas).
Daarbij: kunnen accu & dynamo dat vermogen wel leveren?

Omdat ik denk te begrijpen dat de subwoofer ook onvoldoende presteert met een andere geluidsbron dan de ingebouwde radio, ligt de fout eerder in de voeding dan in het audiosignaal (of de sub is kapot/slechter aan het worden).

• Leeuwarden058
@Sick Nick

Daar heb je inderdaad gelijk in zat niet goed, ivm testen direct op de subwoofer vd week met de 3.5 jack.

@Ramon 73

Accu en dynamo kunnen dat makkelijk aan, 1.9 tdi 185 pk dus dat moet geen probleem zijn al zegt dat niets over de staat van de dynamo en de accu uiteraard.

Wat ik merk heb nu de tulpstekkers omgedraaid, tot volume 15/20 is het opzich oke met het geluid alleen zodra die harder gaat valt de sub gewoon weg alsof er geen sub in zit ofzo heel vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:09
massa kabel leggen

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:08
En anders kun je ook nog even proberen om de kabels van de achterspeakers aan te sluiten op de sub (high level input) om te kijken of je er zo wel geluid uit krijgt, via die vierkante aansluiting links.

Uiteraard geen permanente oplossing, maar puur om te testen of er misschien iets aan de hand is met de line level input.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@ruzzel

Hoe bedoel je dat?

@Jaap-Jan

Ja nee dat had ik in mijn golf ook niet speakers in m'n hoedenplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Leeuwarden058 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:58:

Accu en dynamo kunnen dat makkelijk aan, 1.9 tdi 185 pk dus dat moet geen probleem zijn al zegt dat niets over de staat van de dynamo en de accu uiteraard.
Inderdaad de staat van accu & dynamo én of het beschikbare vermogen wel aankomt bij de sub. Leg maar eens bedrading "ff" buitenom van accu naar de subwoofer. Ook rechtstreeks op de accuklemmen aansluiten met stevig aansluitmateriaal. 50 Ampere is nogal wat en je verliest een hoop spanning over te dunne verbindingen. Het is slechts 12 Volt (naja, 13,8 bij draaiende motor) die je hebt, je zit zo op 10 Volt of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@Ramon 73

De rode + zit rechtstreeks op de accu alleen een zekering ertussen bij de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe zit je sub aangesloten op je radio? Ik zie alleen een foto van het front van je radio met een 3,5mm jack in de aux-in. Zit je sub aan de achterkant wel op de juiste uitgang van de radio geplugd of heb je hem op de input aan de voorkant aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@MissingDog

De achterkant heeft maar 1 optie een rode en witte tulpstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Leeuwarden058 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:38:
@Ramon 73

De rode + zit rechtstreeks op de accu alleen een zekering ertussen bij de accu
Goedzo, prima start. Nu ook nog even een massakabel van voldoende diameter rechtstreeks van accu naar subwoofer. Carrosserie is niet altijd en overal in staat de benodigde stroom te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
@Ramon 73

Oke prima en die moet dan op de min pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Leeuwarden058 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:05:
@Ramon 73

Oke prima en die moet dan op de min pool?
Inderdaad, op de min pool.

• Leeuwarden058
Excuus voor de late reactie.

Dit heeft geen invloed op de sub bass, het begint steeds meer een mysterie te worden...

• Leeuwarden058
2x zo dikke massa kabel aangelegd dan dat erin zat ook geen effect.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:31
Skip die hele radio even. Heb je een kabeltje van je telefoon naar 2x tulp? Sluit deze eens rechtstreeks aan op de sub en kijk eens wat hij dan doet. Dan sluiten we iig alles even uit van de radio, tot de audiobekabeling en testen we alleen de sub + voedingkabels.
Toevallig zelf een volt/multimeter liggen? Of iemand die je kent? Dan gewoon eens even de spanning meten op terminals van de sub.

• Leeuwarden058
Hallo @heggico

Ja ik heb zo'n tulp stekker kabel met een jack aansluiting, en volt Meter heb ik ook.

• heggico
Dan kun je die eens aansluiten, kijken of je dan wel bas hebt. Zo niet, dan zullen alle instellingen op de radio ook niets uithalen. Met die multimeter moet je dan even de spanning meten bij de sub, of die netjes rond de 12V blijft, of enorm inzakt.

• Leeuwarden058
Dat moet ik meten als de muziek aanstaat?

• heggico
Even meten als hij uit staat, dan weet je het beginpunt. En daarna idd als de muziek aanstaat.

• Leeuwarden058
Oke top ga ik even doen laat het z.s.m weten

• Leeuwarden058
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfcbf6yjnksLhH3l57gxB16K6nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ux6mt2UUgQPjVN5HyXKiDfkb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4LZ4qjT6sAvVmj7OR2h_qCVaRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8LwY9F84GQHN3lZ7nPh5qvu.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel de + als de - doorgemeten en die blijft goed constant...

• heggico
En heb je wel geluid/bass? Die spanning zou zo prima zijn onder load, maar ik verwacht dat de Sub zo weinig geluid aan het maken is.

• Leeuwarden058
Geluid en bass is aanwezig bass meer dan geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Verder zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 03:47
Het gaat van hot naar her in dit topic. Wat kwam er uit je test met enkel je telefoon direct aangesloten op de amp van de subwoofer, maakt de subwoofer dan MEER geluid dan in de normale setup? Mogelijk ook even je gain verhogen om tot een fatsoenlijk volume te komen. Als dit het geval is kun je de line in uitsluiten van de versterker van je subwoofer en kan enkel je headunit zelf of de kabel tussen de headunit en subwoofer amp een defect vertonen.

Zorg er overigens voor dat je crossover op de versterker op max staat (200hz), filtering doe je vanaf je headunit.

En misschien lees ik er overheen maar in welke OUTPUT VAN DE HEADUNIT heb je de kabel van subwooferamp gestopt? /Edit, er zitten maar twee line outs op dus dat kan niet missen.

[ Voor 24% gewijzigd door Arcenon op 21-08-2020 14:33 ]

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
Heb alles nu op max staan op de sub maakt geen verschil ja je merkt dat die aan staat maar daar is het dan ook mee gezegd.

Gain op de radio hoog zetten heeft geen zin, aan de achterkant van de subwoofer zitten maar 2 tulpstekkers dus dat kan niet missen.

Wat is amp? Sorry weet wel iets maar niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden058
en ook alleen als die op zacht staat hoor je de diepe bass duidelijk, verder totaal niet denk een nieuwe set aanschaffen?
Pagina: 1