We hebben hier een Philips VR 605 video recorder en omdat ik nogal vaak metal videotjes keek op dat ding (en de buurt dan klagen enzo.. terwijl ze zelf ook tering herrie maken!) hebben mijn ouders er een slotje (kinderslot) opgezet... Dus er staat nu zo'n sleutel icoontje in de display van de videorecorder en je kunt 'm gewoon helemaal niet meer gebruiken... Stop je een band erin, dan slikt 'm in en geeft 'm niet meer terug.... Pas als het sleuteltje eraf is (wat alleen gedaan kan worden met de afstandsbediening.. door de stand-by knop 3 sec. ingedrukt te houden) kan je de videorecorder weer gebruiken... Nu vroeg ik me af: is het niet mogelijk om dat signaal na te bootsen en zo dat sleuteltje zonder de originele afstandsbediening eraf te krijgen? Of is het misschien mogelijk om binnenin de videorecorder één of ander batterijtje eruit te halen zodat ie zichzelf helemaal reset en dus dat slotje eraf is? Ik ben benieuwd
Verwijderd
Gewoon de stekker er uit, en een minuut later weer terugstoppen.
Werkt in 99% van de gevallen perfect.
Ik ben bang dat, dat dus niet gaat werken... heb ik al een keer geprobeerd... maar toen had ik 'm maar 10 sec. van de stroom af... Zal 'm nu eens ff een paar uurtjes uitzetten... Wel lomp als dit zou werken.. waarom zit die beveiliging er dan uberhaupt opOp donderdag 09 augustus 2001 05:29 schreef HlpDsK het volgende:
Gewoon de stekker er uit, en een minuut later weer terugstoppen.
Verwijderd
Omdat het bedoeld is voor kinderkes van een paar jaar oud. En die denken daar meestal niet aan.
Op mijn VCR zit het ook. En in de handleiding staat ook dat als je de stekker er maar lang genoeg uit laat hij alle info verliest. Ook de lock-out.
Op mijn VCR zit het ook. En in de handleiding staat ook dat als je de stekker er maar lang genoeg uit laat hij alle info verliest. Ook de lock-out.
Verwijderd
Je kunt het wel nabootsen, daar heb je zo'n apperaatje voor nodig ik weet niet of ze in Nederland verkijgbaar zijn... wel in de US en ze zijn erg handig "met auto alarms" schijnt het...
Heb je geen afstandsbediening die je signalen kan leren. Zo duur zijn ze niet eens, dan leg je gewoon die originele er ff voor, en copieren maar. Dan kan je hem daar mee doen. Of heb je een palm, of ander soortig apparaat met infrarood. Zijn vast wel programma's voor te vinden.
I, for one, like Roman numerals
Misschien kan je ook naar een electronica zaak gaan en daar vragen of ze een afstandbediening hebben voor dat type videorecorder. Zeg je gewoon dat de afstandbediening kapot is gegaan maar dat er nog wel een slotje op staat. Misschien hebben hun nog wel zo'n ding liggen die dat slotje ook kan verwijderen.
Pagina: 1