Sanyo R5 Amplifier/Tuner geeft geen geluid meer over links

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:03
Ik gebruik thuis een oude Sanyo R5 welke het altijd naar mijn tevredenheid heeft gedaan. In combinatie met deze amplifier/tuner gebruik ik twee (volgens mij) merkloze boxen (eentje op rechts, en eentje op links) en twee boxjes van Sony (ook eentje op rechts en eentje op links).

Sinds een week of 2 is ineens het geluid op mijn twee linker boxen weggevallen. Dit begon met dat het geluid op de linker boxen steeds zwakker/sterker werd tijdens het afspelen, dit gebeurde twee dagen oid, waarna ik dacht dat het gewoon een kwestie was van de kabels vervangen. Echter lijkt het mij nu meer alsof het aan de tuner zelf ligt. Want als ik het geluid naar linker of rechter boxen draai dmv boxen kun je duidelijk horen dat deze boxen het niet doen.

De kabels heb ik nog niet vervangen maar ik heb wel de aansluitingen gecontroleerd. Ook lijkt het mij sterk dat beide kabels tegelijk stuk gaan, of is dat wel iets wat kan gebeuren? Mijn vraag is dus: zou iemand mij kunnen helpen met het uitvogelen van waar dit aan zou kunnen liggen?